Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko leikkauksen jälkeen kieltäytyä

Vierailija
19.10.2023 |

Opioideista ja syödä vaan tulehduskipulääkettä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sulle väkisin syötetä.

Vierailija
2/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja tulehduskipulääke on ensisijainen, opioideja sinua ei kukaan pakota syömään eivätkä ne ole edes suositeltavia kuin ihan ensimmäisinä päivinä. Muista kuitenkin että leikkauksen jälkeinen kipu kroonistuu tosi herkästi ja vaikuttaa leikkauksesta toipumiseen, niin kannattaa ne voimakkaammatkin lääkkeet ottaa vastaan jos niille on oikeasti tarvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
4/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin Tramalia n 4 päivää leikkauksen jälkeen, olin silloin sairaalassa. Olo oli kivuton ja paranin hyvin. Kotona sitten vain Buranaa, oli kyllä Tramal resepti annettuna varalla. En tarvinnut. Minulla ei Tramalista kännioloa eikä vieroitusoireita. Tämä kaikki on tietysti yksilöllistä. Tästä on aikaa n 10v, en tiedä mitä nykyään annetaan. 

Vierailija
5/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmisen ole pakko syödä mitään lääkkeitä, jos ei halua.

Mulle ei kyllä (syöpä)leikkauksen jälkeen edes tarjottu opioideja. Jos olisi tarjottu, en olisi ottanut.

Vierailija
6/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä edes automaationa tarjota. Ei minulle ainakaan ole tarjottu sektion eikä syöpä+ld-rekonstruktio-leikkauksen jälkeen kuin buranaa ja panadolia. 

Vierailija
7/7 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla. Joskus ajat sitten sain opioidia ja oksensin rajusti moneen kertaan ja kova päänsärky. Toki varmaan ei kaikki vahvat lääkkeet tuollaista aiheuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi