Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aina velvollisuus kutsua yksinaiset juhlapyhiksi kotiinsa? Yks tuttu on uudenvuoden yksin kotona, kuten oli jo joulunkin, kun mies toissa.

Vierailija
29.12.2006 |

No nyt se rupesi aika selvästi vihjailemaan, että saisko poiketa aatoksi meille. Ei kuulemma jouluna kehdannut minnekään tunkea, siis sanoi itse että tunkea, mutta nyt uudeksivuodeksi näköjään kehtaa. Ei siin mitään mut me haluttaisiin tietty viettää aattoa oman perheen kanssa, ja niillä kun ei ole edes lapsia, niin ei kai se aatto aikuiselle ihmiselle niin kauhee pettymys oo, jos ei voi viettää perheen kanssa. Vitsi, paha paikka, en haluis meille vieraita, mutten kehtaa sanoa kun ei ite tajuu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi kurjaa olla kylässä paikassa johon ei ole tervetullut. Epämukavaa kaikille.

Mä itse vietän juhlapyhät aina yksin, ei viitti mennä minnekkään vaikka kutsuttaisiinkaan, kun ei tiedä onko kutsut aitoja. Ja oon viettänyt juhlapyhät yksin jo parikymmentä vuotta.

perheetön

Vierailija
2/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille perheen kanssa oleminen on niin pyhä toimitus ja suljettu yhteisö, ettei sitä saa kukaan ulkopuolinen häiritä. Mäkin haluan viettää vapaani perheen kanssa. Olisi kurjaa olla heistä erossa, mutta mitenkään ei haittaa joku " ulkopuolinen" . Meille mahtuu talon tavoilla elävät vieraat oikein hyvin, ja paha mieli on nauttia sellaisesta itsekkäästä juhlasta, johon erikseen pitää pyytää jotain olla saapumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös kyllä silti outo juttu tää, että juhla aina perheen kesken. Meillä ollaan arkena perheen kesken ja juhlasta tekee juhlan vasta se, kun sitä ystävien ja/tai sukulaisten kanssa juhlistetaan

Vierailija
4/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsena vaistosin että synttärit ym oli väkinäisiä tilaisuuksia. 10-vuotiaana sain kuulla että olen jo liian iso. Vanhemmat vahti tarkkaan, etten ole liian juhla- tai lahjakeskeinen. Minun piti oppia nauttimaan arjesta, tottua siis siihen että elämä on enimmäkseen ihan tavallista tylsää telkkaria. Koskaan ei menty kylään, koskaan ei ketään kutsuttu. Ihmisethän eivät halua että heitä häiritään eivätkä he halua lähteä vieraille ihmisille, ei varsinkaan minään juhla-aikana eikä edes tavallisena lauantaina.

Tavallaan hyvä tarkoitus, meni vähän överiksi.

Siksi minulle juhlan tekee aina vieraat. Ajatella vaikka synttäreitä, jonne ei tulisi yhtään vierasta. Joten etenkin juhannus ja joulu ja uusi vuosi, mitä enemmän väkeä sen kivempi. Ainakin lapsista (8 ja 11) olen huomannut, että odottavat vieraita, koska heistä on tylsää olla aina vaan meidän vanhempien kanssa. Toivottuja vieraita ovat myös aikuiset, ja lapset ovat oppineet sosiaalisia tapoja, kun ei olla aina vain oman väen kesken. Myös heidän kaverinsa ovat pääsääntöisesti aina tervetulleita.

Vierailija
5/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että vain lapset tekevät juhlapyhistä juhlapyhiä? Taidat olla sitä porukkaa, että lapsettomien kesälomat voi automaattisesti olla touko- ja syyskuussa parin päivän pätkissä, koska heille lapsettomana on aivan sama koska juhannusta viettävät.

Vierailija
6/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas viesti niille, jotka haluavat olla lapsettomia jne, ei sitten ole sitä porukkaa ympärillä, kun sitä itse kaipaatte.

Terv Ap

Vierailija
7/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans lapsuudenkodissa ei vieraita käyny. nyt juuri juhlapyhät ovat meille ne, mihin haluamme vieraita. arkena voidaan olla perheen kanssa keskenäänkin.

Vierailija
8/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta REILUA on myös kertoa se sille tunkeutuvalle tuttavallenne AJOISSA.

2

Vierailija
9/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt myös vuosikaudet yksin eikä tullut mieleenkään tupata perheellisille kylään. Yksinäiset juhlapyhät voi olla todella juhlavia, perheen kanssa ne menevät usein ohi keittiössä ahertaen.

Vierailija
10/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä pelkkää vauvanhoitoa ja isompien leikittämistähän se arki on, joten juhlasta kaipaa jotain muuta. Meillä tosin iso suku juhlinut aina yhdessä ja lapsetkin hoidettu juhlapäivinä porukalla. Mutta ei näin tarvitse kaikilla olla. Ja toisille se lastenhoito on yhtä juhlaa.

Vierailija
11/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole tarkoituksellisesti lapsettomia ja elä muutenkaan yksin. Minun tuttavapiirissäni ei yksikään ole omasta tahdostaan yksin...

Vierailija
12/12 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat on varmaan kamalaa viettää yksin.

Voihan sitä miettiä, miltä itsestä tuntuisi sen tutun tilanne (kun odottaa kutsua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi