Olen hoikka, mutta kaksoisleuka. Miten sen saa pois varmasti?
Varmaan geeneissä tämä, isän puolelta luulisin. Kasvojumppaa tehnyt, hyvät hoitoaineet ja kaikkea mahdollista. Kaksoisleuka on ja pysyy 😫
Voisiko joku samassa tilanteessa ollut kertoa, miten itse onnistui saamaan tuplan pois?
Tehoaako jotkut hifut tai muut sellaiset vai ainoastaan rasvaimu, kirurginveitsi?
Kommentit (40)
Vierailija wrote:
Hanki oikeita ongelmia niin leuka menettää merkityksensä.
"Oikeita ongelmia" tällä palstalla: ulos otto, maksu häiriö merkintä, la su ilmo, huostaan otto, rosis, vieroitus oireet, krapula, vasikoiden rottailut, koti rosvo, hylätty toimeen tulossa tuki anomus.
Älä siis hanki "oikeita ongelmia", vaan pitäydy vain meidän normaalien ihmisten ongelmissa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko sulla Marja Putkiston kirja Kasvojumpalla kauniiksi? Minkä verran treenaat muuten lihaskuntoa (rasvaprosentti voi hoikallakin olla korkea)? Entä ryhti? Missä kunnossa on kaulan ja niskan lihakset? Teetkö vatsalihasliikkeitä, joissa kaula ja niska tekee myös töitä? Ootko Gua Sha tuttu?
Kasvojumppaa olen tehnyt paljon. Se on muuten toiminut hyvin, mutta kaksoisleukaa ei poista minulta. Gua Sha -kampa minulla on ja tehnytkin sillä jonkin verran, mutta tuntuu, ettei sekään ihan auta.
Mites toi lihaksisto? Leukahan ei yksinään ole kropassa. Veteläkroppaisella "laihaläskillä" on myös vetelä leuka.
No leuan lihakset ei vaikuta asiaan.
Itse narskuttelen hampaita ja leukalihakset on kuin jollain hulkilla, mutta kaksoisleu
En puhunutkaan leuan lihaksista vaan koko kropasta, juurikin siksi että leuka ei ole mikään itsenäinen ja irrallinen ruumiinosa. Pakarat, syvät vatsalihakset ja kaikki yläkropan lihakset tukevat leukaa ja ryhtiä.
Mene peilin eteen, pidä suu kiinni, laita kieli kitalakeen ja nielaise. Jos kaksari katoaa tai pienenee voit tehdä hoidon, jossa leuan ja kaulan alueelle pistetään rasvasoluja jäädyttävää ainetta. Rasvasolut kuolevat, mutta muu solut pysyvät "hengissä". Turvallisempi kuin rasvaimu. https://ckl.fi/kasvot/coolsculpting-kaksoisleuka/ .
Jos kaksoileuka ei katoa/pienene kieli kitalakeen nielaisulla kyseessä on rakenteellinen ongelma. Leukaluu voi olla huonossa asennossa ja rasva kerääntyy siksi leuan alle. Tässä tapauksessa pitää mennä hammaslääkäriin tarkistamaan purentaa.
Rasvaimu, pysyvä ratkaisu jos muuten pysyy hoikkana.
No minä kävin leuan rasvaimussa. Ei ollut mikään kasvojenkohotus, vaan korvien juuresta ja leuan kärjestä mennään imemään ylimääräiset rasvat pois. Arpia ei jäänyt.
Olen ollut supertyytyväinen ja ainoastaan harmittaa, etten tehnyt tätä jo aikaisemmin. Olin toimenpiteen aikaan n. 45 vuotta. Minullakin vielä leuan alueen iho vetäytyi kauniisti, mutta nuorempana varmasti vielä paremmin.
Joten suosittelen, vaikka kuulostaa radikaalilta. Toimenpide maksoi noin 3000 € ja toipuminen mustelmista kesti kaksi viikkoa. Normaali tunto leuan alueelle palautui noin vuodessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Rasvaimu.
Voi tosiaan olla geneettistä.
Onko rasvaimu pysyvä toimenpide? En siis ole ylipainoinen, joten jos pysyn hoikkana.
Kyllä tulos on pysyvä. Minulle kerrottiin, että jos lihoo paljon, niin rasva voi uudelleen kertyä myös leuan alle. Olen lihonut tässä ehkä 2 kg, mutta mitään ei ole tullut näistä ainakaan leuan alle.
Taipumus tuohon kaksoisleukaan on tosi perinnöllinen, joten katso vanhempiasi, niin voit arvioida, miltä leuka alkaa näyttämään vanhetessa ilman toimenpidettä. Itse ainakin olen nyt todella tyytyväinen leukalinjaan ja se piristää/nuorentaa myös koko olemusta.
Mulla sama ja rasvaprosentti on 8.
Saan spagaatit ja hypin voltit karatepotkuineen.
Nostan itseni leuanvetotangolle 28 kertaa puhtaasti mutta joka nostolla kaksoisleuka vain tursuaa entistä enemmän näkyviin ylöstullessa. Myös naamaan tulee todella rumia mutruja ja ryppyjä treenatessa.
Kaksoisleukaan ei auta muu kuin kirurgia. Mitkään voiteet tai jumpat eivät kaulaa kiristä.
Vierailija wrote:
Kaksoisleukaan ei auta muu kuin kirurgia. Mitkään voiteet tai jumpat eivät kaulaa kiristä.
Toisaalta jos treenaa kaulan oikein paksuksi vatsalihasharjoitteilla siten että pitää sopivia painoja niskan takana, niin kaulalihakset aktivoituu ylitasolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Rasvaimu.
Voi tosiaan olla geneettistä.
Onko rasvaimu pysyvä toimenpide? En siis ole ylipainoinen, joten jos pysyn hoikkana.
Kyllä tulos on pysyvä. Minulle kerrottiin, että jos lihoo paljon, niin rasva voi uudelleen kertyä myös leuan alle. Olen lihonut tässä ehkä 2 kg, mutta mitään ei ole tullut näistä ainakaan leuan alle.
Taipumus tuohon kaksoisleukaan on tosi perinnöllinen, joten katso vanhempiasi, niin voit arvioida, miltä leuka alkaa näyttämään vanhetessa ilman toimenpidettä. Itse ainakin olen nyt todella tyytyväinen leukalinjaan ja se piristää/nuorentaa myös koko olemusta.
Voi toki alapeukuttaa, mutta minullakin kaksoisleuka näkyi jo nuorena, vaikka painoindeksini oli vain 19. Mennessäni rasvaimuun, painoindeksini oli 23.
Kaksoileuka voi johtua myös purennasta. Siihen ei auta jumppa eikä laihdutus, vaan oikomishoito. Voi myös olla, että leukaluu on vaan sen verran pieni, että siksi on kaksoisleuka, vaikka olisi rasvaprosentti miten pieni. Suomalaisista julkkiksista tulee mielee Leena Uotila, jolla ei edes nuorena ja hoikkana ole ollut erottuna leukalinja.
Olet laihaläski. Rasvaprosenttisi ei voi olla kovin alhainen jos on kaksoisleuka.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Toisaalta jos treenaa kaulan oikein paksuksi vatsalihasharjoitteilla siten että pitää sopivia painoja niskan takana, niin kaulalihakset aktivoituu ylitasolla.
Näyttääkö hyvälle kun kaula on paksumpi kuin pää?
Vierailija wrote:
Olet laihaläski. Rasvaprosenttisi ei voi olla kovin alhainen jos on kaksoisleuka.
Jos on sellanen olematon leukaluu, niin voi olla. Tai siis mun lapsuuskaverilla on alhainen rasvaprosentti, mutta sillä on sellanen heltta, on ollut jo lapsesta pitäen. Toki se heltta oli isompi kun hän on ollut raskaana ja turvoksissa ja paino noussut, mutta kyllä se heltta siinä on ja pysyy, vaikka hän miten käy salilla niin, että lihaksen erottuu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näyttääkö hyvälle kun kaula on paksumpi kuin pää?
Ainakin miehillä näyttää.
Plastiikkakirurgin vastaanotolle vain. Turhaa muuta edes mietit.
Huoh. Mulla bmi hädin tuskin 19 ja silti jossain kuvakulmissa tulee helposti kaksoisleuka. Oon lopettanut stressaamisen siitä kun se nyt ei muuksi muutu.
Ainoa mikä tehoaa on laihdutus tai kirurgia.
Mä oon tullut siihen tulokseen että mun leuan rakenne on vaan lyhyt ja siihen ei varmaan kauheasti kikkakolmoset auta. Toki se että ei ole ylipainoa, auttaa asiaan ettei se ainakaan korostu entisestään. Ei oo kyllä kovin häiritsevä asia toi mulla.