Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläiseen kerrostaloon tulee sadevedet sisälle ulkoseinästä – Rakentajina alipalkattu joukko romanialaisia

Vierailija
19.10.2023 |

Kallista kuraa myydään ja ihmetellään kun ei käy kaupaksi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b3addbc-5091-40fb-86d3-4f1386e75918

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen porukka yritti varastaa autoni viedäkseen varastettua tavaraa R-aan.

Että joo, että joo, EU:n. siunaus  ...

Vierailija
2/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ostaisi asuntoa noista EU:n aikana rakennetuista taloista. Taas tuli asiaan varmistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En muuten ostaisi asuntoa noista EU:n aikana rakennetuista taloista. Taas tuli asiaan varmistus.

En minäkään. Tuli vuosia oltua pk-seudulla raksahommissa, tosin en itse rakentanut varsinaisesti näitä taloja vaan asensin tekniikkaa sinne ihan loppuvaiheessa. Yhdestäkään kohteesta en olisi asuntoa ostanut.

Vierailija
4/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä vähän, että firman, joka rakentaa taloja, joista sadevesi tulee seinän läpi, nimi on "Lujatalo".

Vierailija
5/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Huvittaa kyllä vähän, että firman, joka rakentaa taloja, joista sadevesi tulee seinän läpi, nimi on "Lujatalo".

Usko on ollut luja, kun noita purkkavirityksiä on tehty.

Vierailija
6/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelijan/aloittelijan palkalla ei voi priimaa odottaakaan. Ammattimiehen palkalla saa ammattimaista jälkeä.

Vierailija
7/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä romanialaisia nähnyt raksoilla kun olen itse raksatöitä tehnyt 20 vuotta. Olivat yhdellä talotyömaalla samaan aikaan kun olin siellä itse ja jättivät talosta eristykset kokonaan tekemättä. Laittoivat vaan tuleensuojalevyn ja siihen seinäpaneelia äkkiä päälle. Villat jäi laittamatta. Kun sitten omistaja tuli työmaalle niin kerroin siitä niille. Otin jopa valokuvia. Talon omistaja oli aivan raivona. Kaikki ne saivat potkut samantien ja minusta tehtiin vastaava päällikkö työmaalle. Sain lisää palkkaa mutta rakensin ne seinät kokonaan uudestaan.

Vierailija
8/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta jutussa on, se että suomalainen firma jolla on suomalainen pomo ja suomalainen nimi on vastuussa tuosta kaikesta. Rehellinen suomalainen on vain halunnut kerätä voitot.

Vierailija
9/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei ne romanialaiset ole tehnet rakennekuvia, määritelleet materiaaleja ja rakennustapoja siinä talossa. 

Vastuussa on SUOMALAINEN rakennusyhtiö ja SUOMALAINEN rakennusvalvonta. Meillä se laatu kusee vaikka on miten paljon säännökdiä ja määräyksiä mitä pitäisi noudattaa! Duunari tekee vain sen mitä käsketään. 

Vierailija
10/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia sitten romanialaisia oli myös rakentamassa laivoja Turun telakalla... mut telakalla lopputarkastukset on kai tarkempia kun ei vuotoihin uponneista aluksista vielä ole uutisoitu...

Vierailija
11/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy, kun ammattilainen ammattilaisen palkalla ei kelpaa, kun pitää saada sinne omaan taskuun kerättyä mahdollisimman paljon. Meillä on valoisa tulevaisuus, kun tämä yleistyy vähän joka alalle.

Vierailija
12/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tuulentupia ne talot Romaniassakin on.

Vierailija
13/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samanlaisia tuulentupia ne talot Romaniassakin on.

Ilmastovyöhyke vähän erinlainen. Rovaniemellä ei kelpaa edes Helsingissä sallittava eristepaksuus.

Vierailija
14/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen niitä romanialaisia nähnyt raksoilla kun olen itse raksatöitä tehnyt 20 vuotta. Olivat yhdellä talotyömaalla samaan aikaan kun olin siellä itse ja jättivät talosta eristykset kokonaan tekemättä. Laittoivat vaan tuleensuojalevyn ja siihen seinäpaneelia äkkiä päälle. Villat jäi laittamatta. Kun sitten omistaja tuli työmaalle niin kerroin siitä niille. Otin jopa valokuvia. Talon omistaja oli aivan raivona. Kaikki ne saivat potkut samantien ja minusta tehtiin vastaava päällikkö työmaalle. Sain lisää palkkaa mutta rakensin ne seinät kokonaan uudestaan.

Vastaava päällikkö... se on vastaava työnjohtaja, jonka sinä olisit mestarina ja inssinä tiennyt, josta et ole kumpaakaan.

Vierailija
15/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En mäkään ostais 50-80-luvun pussitettuja, asbestilla ja VOC:eilla täytettyjä, painovoimasella ilmanvaihdolla, paperiseinillä, vesieristämättömistä olevaa asuntoa.

Vierailija
16/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoohan sen jo järkikin, kun kuntien on pakko kilpailututtaa ja halvin tarjous voittaa aina. Mistä se tarjouksen voittaja sitten sen voiton tempasee? No ulkomaalaisten työntekijöiden palkoista ja materiaaleista. Sutta ja suraa pukkaa syntymään.

Halpa tulee AINA sika kalliiksi.

Vierailija
17/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No jaa, ei ne romanialaiset ole tehnet rakennekuvia, määritelleet materiaaleja ja rakennustapoja siinä talossa. 

Vastuussa on SUOMALAINEN rakennusyhtiö ja SUOMALAINEN rakennusvalvonta. Meillä se laatu kusee vaikka on miten paljon säännökdiä ja määräyksiä mitä pitäisi noudattaa! Duunari tekee vain sen mitä käsketään. 

Totta ettei ne firmojen pomot itse edes välitä työnjäljestä. Mieheni on alalla ja monta kertaa ilmoitti ongelmista ja mestari sekä insinööri molemmat olivat ettei ole mun ongelma. Ongelmat lähtevät jo sieltä. Halpistyöläisiä ei saisi palkata ulkomailta, se on pois aina ammattilaisilta. 

Vierailija
18/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on nyt ulkoistettu ulkomaalaisille rakentajille, koska he eivät lähde oikaisemaan tai kertomaan omaa versiotaan, mutta pettikö kotimainen valvonta ja onko syy edes asennuksissa vai suunnitteluvirheestä eli vääristä materiaaleista väärissä paikoissa tms.? 

Vierailija
19/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa,tähän on tultu,"finnish quality" my ass

Vierailija
20/117 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa hiljaa! Tämä on sitä rikkautta!! 

T: valtio.