Teini on kinunnut jo useamman vuoden, että meidän pitäisi muuttaa Etelä-Pohjanmaalle
Sanoo, että täällä Helsingissä on aivan kamalaa, eikä mitään tulevaisuuden näkymiä tai mahdollisuuksia. Pitäisikö uskoa?
Kommentit (29)
Onko teillä sukua tai muuta Etelä-Pohjanmaalla? Jos ei niin en nyt ehkä suosittelisi.
Tänne vaa, ja kesällä Parkkiin TÖI_HI 😎
Kokeilkaa nyt ensin kestää vaikka vuosi Klaukkalassa. Kuitenkin on joka ilta teini siellä Helsingissä...
Suomen junteinta seutua, no, Pohjois-Pohjanmaa on vahvasti kilpailussa mukana.
Vierailija wrote:
Kokeilkaa nyt ensin kestää vaikka vuosi Klaukkalassa. Kuitenkin on joka ilta teini siellä Helsingissä...
Mitä kestämistä pöndellä? Ei liikaa ihmisiä ja ei roadmaneja. Täällä myös piretään toisistamma huolta
Teinin puheesta kuultaa syvä, pitkällinen elåmänkokemus ja varma tieto.
Tietenkin muutatte!
Hah, vaikka taitaa olla trollihassuttelu, niin osui meidän perheeseen, sillä yläkouluikäinen on usein puhunut tästä samasta asiasta. Meillä tosin sukua ja isovanhemmat Seinäjoella, joten ehkä sen takia teinillä käsitys Seinäjoesta ihanana paikkana. Mutta onhan se totta, että siellä jalkapallo & muukin urheilu niin iso juttu, joita teini harrastaa ja vanhemmat serkkunsa ovat päässeet opintojen ohessa ja kesällä ihan hyväpalkkaisiin hommiin Atrialle, Valiolle jne, kun täältä pk-seudulta ei meinaa nuorille löytyä kesätöitä eikä muitakaan töitä millään. Että en nyt varsinaisesti ihmettele enkä yllättyisi, vaikka tuo haluaisi esim. lukioon tai ammattikorkeakouluopintoihin aikanaan Seinäjoelle.
Vierailija wrote:
Onko teillä sukua tai muuta Etelä-Pohjanmaalla? Jos ei niin en nyt ehkä suosittelisi.
Mä en suosittelisi siltikään.
Mä tykkään Etelä-Pohjanmaasta, mutta mä olenkin täältä kotoisin. :D No toki täällä on muualtakin ihmisiä ja hyvin viihtyvät. Osa taas ei viihdy ja lähtee pois, mutta yhtälailla se pätee muualle Suomeen. Kyllä mä ainakin toivotan tervetulleeksi uudet ihmiset! Kyllä tänne porukkaa mahtuu.
Ei pidä elää lasten tai teinin päähänpistojen mukaan. Mutta ehkä hän ei koe Helsinkiä täysin turvalliseksi tai pk-seutua, etsii vaihtoehtoja. Mikä on ymmärrettävää. Ja haluaisi vanhemman mukaan tai tueksi. Ehkei täyskorpi sovi myöskään, eli jotkut kaipaavat kaupunkia tietyn matkan päässä. Tai vesistöä. -Ei hän ihan väärässäkään ole.
Avaus taitaa olla keksitty tarina, mutta tämä tarina on totta: mä vietin lapsuuteni ja nuoruuteni pienessä kaupungissa Etelä-Pohjanmaalla. Teininä meillä oli iso kaveriporukka, jossa oli pari jäsentä myös Tampereelta ja Helsingistä, ja he ramppasivat jatkuvasti siellä pikkukaupungissa viikonloppuisin, koska meillä oli vaan niin hyvä meno.
Koko Pohjanmaa täynnä eläinrääkkääjiä.
Kokemuksesta voin sanoa, että ainakin Vaasa on ihana kaupunki. Jos työ- ja opiskelupaikka järjestyy toivomallanne tavalla, kannattaa kokeilla. Muistan vieläkin, kun kaikki menivät aina SAAREEN kesällä. Siellä on kaunista.
Ootko kysynyt että miksi? Me asutaan Savossa ja teini tahtoisi muuttaa Etelä-Karjalaan, Lappeenrantaan. Ei kuulemma oikein ole mitään varsinaista syytä muuten kuin että se on kuulemma kiva kaupunki. Meillä ei ole sukua siellä, emme tunne ketään seudulta ja olemme kaksi kertaa käyneet katsomassa hiekkalinnaa Lappeenrannassa. Teinit ei aina ole rationaalisia.
Minä sain parikymppisenä ajatuksen, että voisin muuttaa Raaheen. Nyt yli viisikymppisenä kiitän luojaa, ettei tullut muutettua.
Vierailija wrote:
Kokemuksesta voin sanoa, että ainakin Vaasa on ihana kaupunki. Jos työ- ja opiskelupaikka järjestyy toivomallanne tavalla, kannattaa kokeilla. Muistan vieläkin, kun kaikki menivät aina SAAREEN kesällä. Siellä on kaunista.
Vaasalla ei oo mitään tekemistä Etelä-Pohjanmaan kanssa.
Mäkin halusin teininä aina sinne, missä joku ihastus tai idoli asui. Jonkun paikan "ihanuus" saattoi perustua vain yhteen siellä nähtyyn hienoon taloon tai johonkin koulun vieressä olevaan mäkkäriin.
Teineillä nyt on kaikenlaisia päähän pistoja ja juttuja joita pitävät "coolina". Kumma kun ei Teksasiin.
No eikö ole kohta jo täysi-ikäinen, muuttakoon omineen.