Teini on kinunnut jo useamman vuoden, että meidän pitäisi muuttaa Etelä-Pohjanmaalle
Sanoo, että täällä Helsingissä on aivan kamalaa, eikä mitään tulevaisuuden näkymiä tai mahdollisuuksia. Pitäisikö uskoa?
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
Ootko kysynyt että miksi? Me asutaan Savossa ja teini tahtoisi muuttaa Etelä-Karjalaan, Lappeenrantaan. Ei kuulemma oikein ole mitään varsinaista syytä muuten kuin että se on kuulemma kiva kaupunki. Meillä ei ole sukua siellä, emme tunne ketään seudulta ja olemme kaksi kertaa käyneet katsomassa hiekkalinnaa Lappeenrannassa. Teinit ei aina ole rationaalisia.
Teinillä on selkeästi kehittynyt järkeä päähän.
Kyllä minäkin mieluummin Lappeenrannassa asuisin, kuin missä tahansa Savossa.
Ihana Teini ❣️ Sinulla on järkevä ja maanläheinen teini perheessä. Ilo kuulla että maaseutu viehättää
Vaikea käsittää miksi joku haluaa asua Helsingissä. Kallis, rauhaton, likainen kaupunki.
Olen oikeasti miettinyt mikä pakkomielle nuorilla on Etelä-Pohjanmaahan. Tunnen useammankin nuoren joka sinne haikailee.
Pk-seudulla asuvien kaipuun maaseudun rauhaan kyllä ymmärrän mutta itse tunnen _kainuulaisia_ jotka haluavat Etelä-Pohjanmaalle.
Minä haaveilin aina nuorempana muuttavani Kuopioon koska siellä oli iso ostoskeskus ja täällä Kajaanissa on vain muutama vaatekauppa. Kun muutin Kajaanin keskustaan ajattelin käyväni joka päivä vaatteita hypistelemässä kaupoissa mutta arvatkaapa montako kertaa olen oikeasti viitsinyt? Teineillä ei tosiaankaan ole ehkä käsitystä, voi ajatella että siellä on kavereita tai kesätyöpaikkoja mutta pidemmälle ei osata ajatella.
Mä ymmärrän tavallaan teiniäsi siinä mielessä, että Helsinki voi ahdistaa.
Mä olen asunut ja opiskellut koko ikäni pk-seudulla. Itse ajattelen, että täällä joutuu koko ajan kilpailemaan omasta paikasta ehkä enemmän kuin muualla. Ehkä täällä myös vaaditaan enemmän sitä, tätä tai tota kuin muualla, jotta pärjää. Tämä voi olla aivan väärä mielikuva, mutta sellainen tunne mulla on. Jotenkin ajattelen, että "maalla" pääsisi helpommalla, eikä koko ajan vaadittaisi ehkä niin paljon, vaan vähempikin riittäisi.
Kun jokaiseen paikkaan (on sitten kyse painotetuista luokista, kesätöistä, työpaikoista, opiskelupaikoista jne) on valtava tunku (satoja / tuhansia hakijoita), niin tuntuu, että täytyy olla tosi taitava, erottua kaikista muista hyvällä tavalla tai tuntea oikea ihminen, että on edes jotain mahdollisuutta päästä haluamaansa paikkaan. Eikä sekään välttämättä riitä.
Vierailija wrote:
Jaa eikö siellä ole ihan tasaista, tylsää maisemaa? Ja turkistarhoja.
Tasaasta maisemaa riittää. Ei oo minusta tylsää. En tiedä komiampaa kuin isot peltolakeuret, taivaanrannassa mettän rantu. On tilaa hengittää ja olla.
Turkistarhoja on vielä joitakin, mutta harvassa. Ei niitäkään huomaa jos ei erikseen ala ettimään.
Jaa eikö siellä ole ihan tasaista, tylsää maisemaa? Ja turkistarhoja.