Tänään oli ihan uskomaton aamu töissä!! Olen esihenkilö ja seuraan ihmisten työhön saapumisaikoja!!
Olen jo kuukauden kirjannut jokaisen ihmisen vihkooni (15 ihmistä)
Vihkossa on työpaikalle saapuminen ja työpisteelle saapuminen.
Yksi ihminen saapuu myöhässä joka aamu 1-3 minuuttia ja olen huomauttanut siitä useasti.
Muuten aamut menevät hyvin, mutta tänä aamuna oli aivan uskomatonta!!
Olen pöyristynyt.
7 ihmistä saapui klo 7.59 töihin ja pääsi vasta klo 8 jälkeen työpisteelle.
3 tuli 5 minuuttia myöhässä.
Ja yksi nukkui yli tunnin pommiin. Soitti kyllä onneksi.
Vain 4 ihmistä saapui ajoissa ennen klo 8 töihin.
Näytin tämän päivän sivun pomolle ja kirjoitin kaikki myöhästelijöiden tiedot punaisella.
Heitä tosiaankin oli 11 tänä aamuna.
Olen huomenna taas haukkana paikalla niin kuin muinakin aamuina.
Kommentit (69)
Vierailija wrote:
Esimiehenä vielä enemmän minua kiinnostaisi mitä kukin saa aikaiseksi. Jos tekee hyvin töitä niin en viitsisi nipotttaa pikkuasioista.
Alaisena keskityn niihin asioihin, joita esimies seuraa. Jos tärkeintä on seurata sääntöjä pilkulleen, teen niin ja otan varsinaisten töiden osalta rennommin. Harvoin kellokalle osaa mitata sitä, mitä töissä oikeasti saadaan aikaan.
Miksi noin paljon alapeukutuksia aloitukselle? Onko mielestänne ok, että tullaan töihin miten sattuu? Siinähän varastetaan työnantajalta. Tuo on jo ihan hyvä peruste irtisanomiselle, onneksi sitäkin helpotetaan
Eipä taida esihenkilöllä paljon työt painaa, kun joutaa työajalle palstalle kirjoittelemaan. Paljonko työajasta käyttäneekään palstailuun, somettamiseen jne.
Millä tavalla se minuutti ja kaksi vaikuttaa työntekoon? Ihan älytöntä ja turhaa kyttäämistä. Kaikista ei ole esimieheksi ja ikävä kyllä aika usein ne kyr vim mät tyypit hakee pomoiksi kun pitää nostaa omaa heikkoa egoa. Ihme että sulla on enää yhtään alaista.. jos sulla on aikaa kyttäämiseen niin selkeästi sulla on liikaa luppoaikaa.
En arvosta tuollaista kyttäämis johtamis tyyliä, mutta kyllä mielestäni jos työt alkavat klo8 niin silloin klo8 aloitetaan ne työt eikä vasta saavuta työpaikalle.
Vierailija wrote:
Jos työ alkaa 8.00 niin eikö työt aloiteta silloin? Omalla ajallako koneet pitäisi käynnistää?
Tuo on justiinsa sitä sosialistien ajattelua - omalla ajallako. Sosialisti ei kyllä varmasti tee minuuttiakaan "omalla ajalla". Haluaa vain lisää liksaa ja vähemmän työaikaa. Tuommoisista lusmuista on ollut vaikea päästä eroon, mutta kohta se helpottuu, se on hyvä peruste irtisanomiselle että ei tule ajoissa töihin. Sitten nämä samat tyypit ovat semmoisia jotka lähtevät aikaisemmin pois töistä, varsinkin jos esimies ei ole paikalla.
Aapeen viesti taitaa olla jostain 70-luvulta?