Tänään oli ihan uskomaton aamu töissä!! Olen esihenkilö ja seuraan ihmisten työhön saapumisaikoja!!
Olen jo kuukauden kirjannut jokaisen ihmisen vihkooni (15 ihmistä)
Vihkossa on työpaikalle saapuminen ja työpisteelle saapuminen.
Yksi ihminen saapuu myöhässä joka aamu 1-3 minuuttia ja olen huomauttanut siitä useasti.
Muuten aamut menevät hyvin, mutta tänä aamuna oli aivan uskomatonta!!
Olen pöyristynyt.
7 ihmistä saapui klo 7.59 töihin ja pääsi vasta klo 8 jälkeen työpisteelle.
3 tuli 5 minuuttia myöhässä.
Ja yksi nukkui yli tunnin pommiin. Soitti kyllä onneksi.
Vain 4 ihmistä saapui ajoissa ennen klo 8 töihin.
Näytin tämän päivän sivun pomolle ja kirjoitin kaikki myöhästelijöiden tiedot punaisella.
Heitä tosiaankin oli 11 tänä aamuna.
Olen huomenna taas haukkana paikalla niin kuin muinakin aamuina.
Kommentit (69)
Kuulostaahan se nipottamiselta mutta ihmisille on tyypillistä kokeilla rajoja eli jos kukaan ei huomaa 3 minuutin myöhästymistä, seuraavaksi voi myöhästyä 5 minuuttia. Etenkin jos ei ole "kellokorttisysteemiä". Eikä asiakkaita ole oven takana tai puhelinlinjoilla (asiakas kun voi antaa palautetta).
Tuli mieleen esimieheni 1980-luvulta. Työaikani alkoi köo 9. Tulin paikalle klo 8.59 työvaatteet päällä. Olin kuulemma myöhästynyt. Kyllä työpaikalka pitää olla aikaisemmin. Hänen oma työaikansa alkoi klo 8 ja tuli töihin klo 5.30.
Vierailija wrote:
Onneksi ei ole esihenkilö kyttäämässä töihintuloa.
Meillä kyttääjä on kollega, joka luulee saavansa extra-pisteitä kun bongailee muiden virheitä ja listaa niitä pomolle. Varsinainen tiimihengen nostattaja...
Saat varmaan potkut kun et tee töitä vaan kyttäät vaan.
Vierailija wrote:
Seuraavaksi kannataa tarkkailla onko ruokatauko todella 20 minuuttia ja mites toi 10 minuutin kahvitauko? Ettei vaan sitä kahvia ryystettäisi röyhkeät 10 ja puoli minuuttia.
Hyviä ideoita.. Eiköhän aleta keräämään kikkalistaa tälle esimiehelle jotta saa taukoja lyhenneltyä - kahvitauon pituutta ei kovin monessa TESsissä ole määritelty joten ehkä jos säätää vähän kahvinkeittimen termostaattia kylmemmäksi niin ei tuhlaannu liikaa aikaa jäähtymistä odotellessa.
Vessataukoja voi lyhentää poistamalla vessan ovet jottei kukaan jää koppiin istuskelemaan liian pitkäksi aikaa..
Mitä muita Pirkkaniksejä löytyisi?
Entäs sitten, jos on juuri hidas aamu meneillään?
Meillä varhaiskasvatuksessa vaatteet riisutaan ja puetaan ns omalla ajalla.
Eli jos työvuoro alkaa klo8.00 niin töihin tultava niin, että klo8.00 on siellä ryhmässä, ts pukkarissa oltava viimeistään 7.50, että ehtii riisumaan, käymään pissalla (seur kerrasta jolloin vessaan ehtii ei ole tietoa), pesemään kätensä ja viemään mahdolliset eväänsä jääkaappiin.
Ja jos työaika loppuu klo16 niin sitten vasta kotiinlähtövaatteiden vaihtoon jne, kovinkaan moni ei niillä työulkoiluvermeillä ole muualla kuin siellä töissä.
Vierailija wrote:
Miten voi 2000 luvulla olla tuollainen ns työtehtävä? Provoyy tämä on!
Meillä jokainen kirjautuu sisään kun tulee entressa aulassa data ja kirjautuu ulos kun menee kotiin.
thats its
Ja meillä ei seurata tai kirjata mitenkään. Jokaiselle kirjautuu 9-17.30, ihan sama milloin ne työt tekee.
Mahtaa teillä olla tärkeät työt siellä, Ap :D :D :D
Ottakaa liukuva työaika käyttöön, niin pääset sinäkin AP vähemmällä.
Soittiko pommiin nukkunut kesken unien että nukkuu pommiin?
Oletko tarkkaillut kuinka kauan kukin viipyy vessassa?
Ihanaa ap, teet todellakin työtä, jolla on tarkoitus ja tiedät sen itsekin. Palkitsen sinut seuraavissa muutosneuvotteluissa ja annan sinulle potkut.
terveisin esihenkilösi esihenkilön esihenkilö
Missä tuohon työhön voi hakea? Laitan heti hakemukset vetämään!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onneksi ei ole esihenkilö kyttäämässä töihintuloa.
Meillä kyttääjä on kollega, joka luulee saavansa extra-pisteitä kun bongailee muiden virheitä ja listaa niitä pomolle. Varsinainen tiimihengen nostattaja...
Varmaan varajohtaja? Ei ehdi huolehtia omista tehtävistä, kun seuraa silmä kovana muiden tekemisiä.
Kellokortit käyttöön niin ei tarvi kytätä
Ihmiset eivät elä vankilassa vaan he ovat vapaita ihmisiä, osa jättäisi mieluummin palkan pienemmäksi kuin ottaisi tarkkailijan tai kyttäävän. Joskus olisi parempi suoraan eri työaika? Vaikka varmasti oletetaan että on ajoissa ja joillakin aloilla se on tärkeää, joillakin vähemmän tärkeää. Jos henkilö on kovin nuori, voi olla että haluaa entistä enemmän vapautta. Ei vanginvartijaa.
Ap olisi kiva tietää että oletko tarkkaillut töistä lähtöaikoja? Jos joku tulee joka aamu hieman myöhässä (esim bussiaikataulusta tai vaikka lapsen päiväkotiaikataulun takia) niin tekeekö tämä aamusta myöhässä tuleva illalla pidempään töitä? Vai lähteekö illastakin aikaisemmin kotiin.
Esimiehenä vielä enemmän minua kiinnostaisi mitä kukin saa aikaiseksi. Jos tekee hyvin töitä niin en viitsisi nipotttaa pikkuasioista.
Onhan teillä jo vessoissa ne paperiruutulaskimet? Eli ensin leimataan henkilökohtainen tagi, jotta pystytään seuraamaan jokaisen wc-paperin kulutusta. Liika paperimäärä vähennetään palkasta.