Kannattaako työhaastattelun jälkeen lähettää kiitosviesti?
Tyyliin kiitos haastattelusta, oli kiva tavata. Ja ilmaista mielenkiinto vielä kerran. Jäi myös yks asia harmittaan ja haluaisin tarkentaa sitä.
Kommentit (45)
Mä oon laittanut geneerisiin "kiitos mutta ei kiitos" ilmoituksiin joita saan työhakemuksiini geneerisen viestin "kiitos harkinnastasi".
Siitä ei jäisi fiilis, että olet kiitollinen vaan juuri se, mitä yritäntkin eli jäädä mieleen, ja pikkasen painostaa. Valitsisin jonkun toisen.
Teen satoja rekrytointeja vuodessa ja en tuollaisen viestin perusteella tekisi päätöstä suuntaan tai toiseen. Pieni plussa tulisi kohteliaisuudesta ja oma-aloitteisuudesta, mutta päätökset tehdään muiden kriteereiden pohjalta
Haloo! Sen ns. kiitosviesrin tarkoitus ei ole se kiitos, vaan mainostaa omia vahvuuksiasi vielä kerran. Kiitosviesti on harhaanjohtava termi. Muutamalla lauseella summaa vielä, mitkä on ne omat vahvuudet, nyt kun on kuullut enemmän siitä mitä esimies etsii. Ja vahvistaa, että on itse vielä kiinnostunut, tietenkin siinä tapauksessa että se on totta. Muistutusmainontaa.
Itse olen kyllä lähettänyt, mutta kaikki hakemani paikat ovat olleet muissa maissa, osa esimiehistä amerikkalaisia, tiedän että tämä tapa tulee ehkä enemmän USA:sta.
Olen usein lähettänyt kukkakimpunkin. Kiittänyt vielä että sain kunnian tulla haastatelluksi.