Kannattaako työhaastattelun jälkeen lähettää kiitosviesti?
Tyyliin kiitos haastattelusta, oli kiva tavata. Ja ilmaista mielenkiinto vielä kerran. Jäi myös yks asia harmittaan ja haluaisin tarkentaa sitä.
Kommentit (45)
Haastattelukutsuun olen vastannut kiitos, samalla kun vahvistan ajan, mutta haastattelun jälkeen en enää kiittelisi. Toki voisin myös haastattelun lopussa kiittää haastattelusta. Ja siihen kiitos, mutta ei kiitos viestiin kertoisin olevani käytettävissä, jos avautuu muita vastaavia tehtäviä.
Kannattaa näytellä pikemminkin vaikeasti tavoiteltavaa ja antaa työnantajalle kuva, että heitä on kohdannut onnenpotku, jos he saavat juuri sinut.
Haloo! Sen ”kiitos”viestin perimmäinen tarkoitus ei ole kiittää haastattelusta, vaan kerrata vahvuuksiasi ja mitä annettavaa sinulla olisi tässä työssä. Se on siis muistutusmainos. Ja myös vahvistaa, että olet vielä kiinnostunut, koska haastattelu on (ihannetapauksessa) kaksisuuntainen tie. Tiedän että se on amerikkalainen tapa, mutta olen kyllä räätälöidyn viestin lähettänyt, jos homma on haastattelun perusteella ollut minusta kiinnostava. Esim. kuvaan lyhyesti, millaisia ideoita minulla olisi projekteihin. Huom tosi lyhyesti, vain yksi kappale.
Naurettava idea,et tod. kiitä haastattelusta.
Vierailija wrote:
Haloo! Sen ”kiitos”viestin perimmäinen tarkoitus ei ole kiittää haastattelusta, vaan kerrata vahvuuksiasi ja mitä annettavaa sinulla olisi tässä työssä. Se on siis muistutusmainos. Ja myös vahvistaa, että olet vielä kiinnostunut, koska haastattelu on (ihannetapauksessa) kaksisuuntainen tie. Tiedän että se on amerikkalainen tapa, mutta olen kyllä räätälöidyn viestin lähettänyt, jos homma on haastattelun perusteella ollut minusta kiinnostava. Esim. kuvaan lyhyesti, millaisia ideoita minulla olisi projekteihin. Huom tosi lyhyesti, vain yksi kappale.
Mä poistan tällaiset viestit sähköpostistani välittömästi, spämmiä
t. se sama rekrytoija
Vierailija wrote:
Naurettava idea,et tod. kiitä haastattelusta.
Yllattavaa todeta kuinka monella ei ole mitaan kaytostapoja ja kiitos mielletaan noyristelyksi. Ei kannata hakea tyopaikkaa Yhdysvalloista.
P.S. Valilyonti pilkun jalkeen.
Vierailija wrote:
Niin tätä ajatusta itsekin hain. En ymmärrä miten se nähdään nöyristelynä tai mielistelemisenä. Kysehän on itsensä markkinoinnista.
Ap
En laittaisi kiitosviestiä perään haastattelun jälkeen. Se voisi antaa vähän epätoivoisen kuvan hakijasta. Minusta siis
Jenkeissä voisi toimia, mutta ei Suomessa. Jättäisin potentiaalisen hakijan valitsematta, jos lähettelisi kiitosviestejä perään.
Tämä on vanha ketju, mutta hyvä vinkki esim kesätyön hakuun
Omaa yliopistossa opiskelevaa tytärtä kehotin lähettämään lyhyen kiitos viestin haastatteluun (trainee tehtävä suuressa yrityksessä). Ja perjantaina hän sai kuulla tulleensa valituksi usean sadan hakijan joukosta. Ja yhtenä kriteerinä valinnalle oli hänen oma aktiivisuus joka osoitti motivaatiota.
Tosi pieni juttu, joka saattaa auttaa juuri sinua jäämään rekrytoijan mieleen
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vanha ketju, mutta hyvä vinkki esim kesätyön hakuun
Omaa yliopistossa opiskelevaa tytärtä kehotin lähettämään lyhyen kiitos viestin haastatteluun (trainee tehtävä suuressa yrityksessä). Ja perjantaina hän sai kuulla tulleensa valituksi usean sadan hakijan joukosta. Ja yhtenä kriteerinä valinnalle oli hänen oma aktiivisuus joka osoitti motivaatiota.
Tosi pieni juttu, joka saattaa auttaa juuri sinua jäämään rekrytoijan mieleen
Siis haastattelun jälkeen
Nykyajan työnhaku on täysin naurettavaa. Ymmärrän jos on joku korkea virka mutta ihan normaali duuneihin kauppa, ravintola, toimisto hommiin.
Se on niin harvinaista herkkua että pääsee enää edes haastatteluihin niin aivan varmasti kiittelisin kukkapuskan kanssa.
-yli 50v duunari
Kannattaa. Itse lähetin kiitos kortin.kukkakimpun :ja hedelmä korin.
M49
Vierailija kirjoitti:
En ole kiittänyt mutta lähtiessä olen kiillottanut haastattelijan kengät.
Omalla kielelläsi?
Minulle tuli joskus "toivottavasti voimme palata tarvittaessa asiaan" -viesti.
Vastasin siihen että totta kai sopii.
He vastasivat, että tuo on automaattinen viesti :p
Ei kannata, nykyisin.
Haastattelussa käy niin useita, ettei edes ne haastattelijat muista, että keneltäköhän tuokin kiitosviesti tuli.
Ennen se oli tapana. Ja meille jopa eräs kesätöihin haastateltu soitti ja kiitti kun olimme kutsuneet hänetkn haastatteluun.
Vaikka ei tullut valituksi, siksi kun haimme etupäässä alan opiskeijaa.
Me kyllä pienessä työpaikassa muistimme hyvin, tuon nuoren miehen, joka puhelulla kiitti. Oli fiksu kaveri.
Ei. Se on nuoleskelua ja se näkyy pitkälle. Se pomo ajattelee et oot sen rahojen perässä? Jatkuva viestitulva puhelimessa ei kiva.
Enpä tiedä.itse olen yleensä vain soittanut työnantajille ja sopinut puhelimessa milloin aloitan työt.
Ammattimiesten ei tarvitse turhia asioita miettiä. Jostain syystä en ole edes työttömänä joutanut olemaan koskaan.