Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enää Tampereen keskustaan, turvaton olo.

Vierailija
18.10.2023 |

Kävin pitkästä aikaa Tampereen keskustassa, ajattelin käydä ostoksilla ja syömässä. Lähdin rautatieasemalta kävelemään Hämeenkatua. Heti ensimmäisessä kaupassa tuli tyyppi ahdistelemaan. Kun lähdin sieltä etsimään ruokapaikkaa, kadulla oli notkumassa tosi epämääräistä porukkaa joka kulmalla.

Ajattelin joskus, että olisipa hienoa muuttaa Tampereelle. Nyt en kyllä tunnista sitä enää, enkä halua mennä edes kaupoille sinne.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla pyörin Tampereella ja heitin asemalla pummille rahaa. Terveisiä sille pummille. Oli ainakin rehellinen, kun melko suoraan vihjasi ostavansa kaljaa. Joskus tulee niille annettua jotain, jos ei ole pummeja jonoksi asti. Ei mua pelottanut, että pimeällä joku päihtynyt kaljapummi lähestyi. Saattoi olla huumeissa tai ei ollut. En edes miettinyt asiaa. 

Vierailija
22/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v olen keskustassa pyörinyt, en ole turvottamaksi oloani kokenut vaikka yöaikaankin liikkunut. Toki jotain epämääräistä porukkaa katukuvassa näkyy, niin kuin varmaan kaikissa isoimmissa kaupungeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oon asunut koko elämän tampereella enkä oo kokenut oikein mitään pelottavaa/ahdistavaa.. Lucky me. Helsingissä kun kävi yössä nii jokanen vastaantulija ahdisteli tai sanoi jotain sopimatonta..

Omakin kokemus on, että Tampereen "sosiaaliset laitapuolen kulkijat" käyttäytyy hyvin ja on ystävällisiä. Ehkä on pari kertaa joku aggressiivisesti ja sopimattomasti käyttäytyvä sekakäyttäjä osunut kohdalle, mutta 99% on asiallisesti olleet, jos ovat tulleet jotain pummimaan tms. 

Vierailija
24/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siellä ennenkin narkkareita ja juoppoja kun asuin siellä kymmenen vuotta sitten, mutta asia on mennyt huonompaan suuntaan. Kun viimeksi syyskuussa kävin treellä, suunnilleen joka toinen vastaantulija oli narkkari. Olen itsekin ollut joskus päihdehoidossa ja on ollut ongelmia päihteiden kanssa, mutta olin aidosti järkyttynyt Tampereen nykytilasta.

Vierailija
25/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vältän keskustaa mutta nykyään vaihdan bussia keskustorilla mutta joudun kävelemään pitemmän matkan vaihtobussiin. Kesällä pääsen taas yhdellä bussilla kun oma koti rempattu. Niin odotan sitä. Ostokset ostan verkkokaupasta. 

Vanhat paraatipaikat tyhjillään eli ne mitkä on Sokoksen lähellä. Ellei keskustasta pidetä huolta niin huonosti käy yrityksille. Turvallisuus on oltava.

Nykyisin talven kynnyksellä Tampereen keskusta on melko hieno paikka maanantaina päivällä, kun ihmiset on töissä ja hörhöt lymyilee koloissaan. Tampere on silloin kuin joskus 20 vuotta sitten oli. Rauhallinen eikä väentungoksia missään. 

Vierailija
27/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP kenties laittanut itselleen tuuheat irtoripset, hiustenpidennykset ja pukeutuu huomiotaherättäviin tyrkkyvetimiin sekä korkkareihin?

Vierailija
28/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanivaltio Suomi.

Vierailija
29/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä murisen ja näytän kulmahampaita. Savannilla asuneet ymmärtävät tämän, vaikka käytöstavat muuten puuttuvat.

Vierailija
30/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on pilattu samalla tavalla kuin Helsinki. Mm-muuttajat häiritsevine käytöksineen kauppakeskuksissa mölyämässä. Ei mitään käytöstapoja, ylimielisiä. En voi sietää näitä lakanalla verhottuja, jotka täällä maleksii. Me maksamme he maleksivat. Liikaa narkkeja, polkupyöriä varastetaan ja heistä ei ole kuin haittaa. Kaljaveikot eivät häiritse niitä on ollut aina, eivät ole väkivaltaisia, epäsiistejä ovat, mutta nämä voi kiertää kaukaa. Liikenne pilattu täysin. Kaikki kulkee tämän ratikan ehdoilla, yksityisautoilua vaikeutettu mikä on minusta väärin. Tampereella on epäsiistiä, roskia, paskaa, kusta pitkin nurkkia. Ilmeisesti täällä asuu edelleen aivan kamalia juntteja, koska ympäristön siistinä pitäminen ei kiinnosta. Itse asunut täällä jo 30 vuotta.

Tampere oli ennen siisti ja kiva kaupunki, ei ole enää. Tänne on muuttanut liikaa rupusakkia.

Vierailija
31/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäyttämisen jäljet ovat näkyneet jo 15 vuotta.

Vierailija
32/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No älä mene sinne, ongelma ratkaistu. Kaikki voittaa.

Ei muuten voita kukaan. Tyhmä ylittää aina itsensä yhä typerämällä möläytyksellä, ja lisää omaa tyhmyyttään luulemalla olevansa näppärä.

Vierailija
33/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Helsingin, Tampereen ja Turun keskustoissa yöllä, ei mitään ongelmia. Ehkä vaikuttaa asiaan että olen 190cm ja 100kg, en läski, en vittuile muille. Mutta jos joku kynäniska narkki tms tulis avautumaan niin ei tulis toista kertaa.

Vierailija
34/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oon asunut koko elämän tampereella enkä oo kokenut oikein mitään pelottavaa/ahdistavaa.. Lucky me. Helsingissä kun kävi yössä nii jokanen vastaantulija ahdisteli tai sanoi jotain sopimatonta..

Se on se ilmiö kun sammakkoa keitetään hiljalleen padassa. Kuumalta se jo tuntuu jos sammakko heitetään nyt sinne viileästä vedestä.

No tämä. Muutin Tampereelta pois 6 vuotta sitten. Nykyään kun siellä käy, niin huh miten on muuttunut. Tampereella asuvat tutut taas eivät koe näin.

Vierailija
35/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen siinä keskustassa Sokoksen lähellä, nykyään vähän rauhallisemmalla alueella. Tuli nähtyä puukkoryöstön yritys ja pari pahoinpitelyä, ne keskustan narkkiporukat vaan kasvaa.

Vierailija
36/37 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri Aamulehdessä juttu miten tänne muuttaa yhtä työhöntulijaa kohtaan 15 opiskelijaa, työttömiä yms. Tänne haalitaan kaikkien muiden kaupunkien ongelmaiset. Pohjoisesta tulee nistejä kun täällä heillä niin iisiä. 

Vierailija
37/37 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Tampere muuhun Suomeen verrattuna huipputurvallinen. Isosti puhutaan mutta todellisuudessa turvallisuusalan työpaikkoja on auki muutama hassu silloin tällöin. Toisaalta kun ei ole tarvetta niin miksi sitten. Ollaan ylpeitä turvallisesta kaupungistamme ja ottakoot toiset mallia meistä. " Tampere on turvallisuusalan keskittymä " vain onko sittenkään.🙂😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi