Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen

Vierailija
18.10.2023 |

Nipistäkää joku minua että herään ja näen että tämä uutinen ei ole totta. Voiko tämä touhu olla totta että päiväkodeissa ehkä kiellettäisiin liha?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009932305.html

Kommentit (870)

Vierailija
841/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa eläinlajeista kiduttaa ruokaansa. On harhaluulo, että kaikki eläimet tappaisivat nopeasti ja kivuttomasti saaliinsa.

Vierailija
842/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

JONKUN ON USKALLATTEAVA KATSOA...

Lihapihvihuutaja ei halua katsoa ettei mieli pahoitu kun vetää pihviä. Raukkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osa eläinlajeista kiduttaa ruokaansa. On harhaluulo, että kaikki eläimet tappaisivat nopeasti ja kivuttomasti saaliinsa.

Niin. Näin ne tekee ylensä vaan jos siitä on käytännön hyötyä. Eläin ei ole kykeneväinen ymmärtämään toisen eläimen kipua. Ihminen on ainakin periaatteessa tähän kykeneväinen. Montaa ei vain tunnu juuri kiinnostavan

Vierailija
844/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen pedoista julmin

Vierailija
845/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Petoeläin tappaa saaliinsa hyvin nopeasti eikä kiduta sitä. Saaliseläin on saanut elää koko elämänsä luonnollisessa elinympäristössään toteuttaen lajityypillistä käyttäytymistään."

Eihän se näin kyllä usein ole. Monet eläimet saattavat jopa leikitelläkin tapettavalla eläimellä. Jättää sen eloon pitkäksi aikaa, syödä vähitellen elävältä. Luonto ei ole aina kaunis. Meillä ihmisillä olisi kai ainakin teoriassa kyky parempaan. Kai

Olen nähnyt monta kertaa, kun harakat rääkkäävät elävää oravaa, jahtaavat, näykkivät ja selvästi leikkivät sillä ja sitten syövät sitä elävältä. Orava-parat ovat eläneet vielä pitkään ja kituneet. Sellainen se luonto on. Moni näyttää täysin vieraantuneen luonnosta ja sen todellisuudesta.

Vierailija
846/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On sairasta tämä ituhippien ajama ideologia, lapsetkin sairastutetaan ideologian takia, on ne pöljää porukkaa.

Roskaa. Olet jäljessä ajastasi, ei enää puhuta ituhipeistä. Eivät lapset sairastu kasvisruuasta, saavat kuitenkin kotonaan syödä liharuokia. Tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, jotka eivät ole eläessään syöneet muruakaan lihaa ja hyvin terveitä ovat.

Vierailija
847/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihassa on elintärkeitä vitamiineja kasvavalle lapselle.

Vierailija
848/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
849/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Liha on kallis raaka-aine siispä se nostaa ruoan hintaa. Erilaisilla tukijärjestelmillä se halvin liha on saatu toki melko edulliseksi mutta tavalla tai toisella sekin maksetaan.

Just sipasin pippuripihvin reissuviikon kunniaksi. Ei se ihan halpa ollut. 37€. Mutta oikein hyvä. Huomenna voi ajella viikonlopuksi kotiin muijan terveyspöperöille.

Onnea suolellesi! Ai että minua naurattaa jo valmiiksi kun pieret verta suolistosyöpäisenä parin vuoden päästä, hahhaa, se on sinulle eläintenvihaajalle IHAN OIKEIN!

Mistä sinä päättelet, että sekasyöjät ja sellaiset ihmiset, jotka tykkäävät välillä herkutella pihvillä, vihaisivat eläimiä? Vihaavatko eläimetkin toisiaan, kun ne syövät toisia eläimiä?

No jos ihmisestä on ok että pieni porsas kastroidaan ilman puudutusta niin kyllä se minusta on eläinvihaa ja eläintenk1dutuksen kannattamista. Mitä muuta se olisi? Jos tykkää eläimistä niin ei halua niille kärsimystä ja on valmis tekemään sen asian eteen jotain.

Vierailija
850/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti toi ehdotus toteutuu

Vierailija
851/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lihassa on elintärkeitä vitamiineja kasvavalle lapselle.

Kaikki samat vitamiinit ja ravintoaineet löytyy kasveista. Paitsi b12, eikä siihenkään liha ole kovin hyvä lähde

Vierailija
852/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Liha on kallis raaka-aine siispä se nostaa ruoan hintaa. Erilaisilla tukijärjestelmillä se halvin liha on saatu toki melko edulliseksi mutta tavalla tai toisella sekin maksetaan.

Just sipasin pippuripihvin reissuviikon kunniaksi. Ei se ihan halpa ollut. 37€. Mutta oikein hyvä. Huomenna voi ajella viikonlopuksi kotiin muijan terveyspöperöille.

Onnea suolellesi! Ai että minua naurattaa jo valmiiksi kun pieret verta suolistosyöpäisenä parin vuoden päästä, hahhaa, se on sinulle eläintenvihaajalle IHAN OIKEIN!

Jos joskus itse sairastut niin ehkä muistat tämän mitä olet toisille toivottanut. Moni asia nykymaailmassa voi aiheuttaa syöpää eikä kaikesta ole edes varmuutta. Prosessoimattomien lihatuotteiden aiheuttama syöpäriski ei ole

Sitä voi sairastua vaikka mihin tai vammautua, joutua rikoksen uhriksi, siltä ei pääse pakoon vegaaniudella.

Vierailija
853/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos ihmisestä on ok että pieni porsas kastroidaan ilman puudutusta niin kyllä se minusta on eläinvihaa ja eläintenk1dutuksen kannattamista. Mitä muuta se olisi? Jos tykkää eläimistä niin ei halua niille kärsimystä ja on valmis tekemään sen asian eteen jotain."

No totta puhuen uskon että lihantuottajat mieluusti tarjoaisivat eläimille luksushotelliolosuhteet, kivunlievityksineen yms. ainakin teoriassa. Se vaan ei ole kilpailukykyinen tapa kasvattaa lihaa.

En usko että suurin osa lihantuottajajista ovat pohjimmiltaan eläinvihaajia. Mutta jonkinlaista piittaamattomuutta tai aivojumppaa se varmaan vaatii että sitä työtä voi tehdä.

Vierailija
854/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyi olkoon. Sinulla on selvästi ollut liian helppo elämä. Olet kauhea ihminen. Toivottavasti koet elämässäsäsi niin suuria vastoinkäymisiä, että opit empaattisuutta ja edes vähän käytöstapoja."

Nyt menee eläinr**käystä kannattavan jutut jo liian paksuksi.

Senhän takia minä ymmärrän eläinten kärsimystä koska itse tiedän mitä se on. En halua heille aiheuttaa sitä koka olen niin empaattinen. Lihaanit on kauheita ihmisiä, heillä ei ole TIPPAAKAAN empatiaa kärsiviä eläimiä ja ihmisiä kohtaan. He haluavat vain nauttia mahallansa. Toivottavasti koet samanlaisia kipuja kuin syömäsi eläimet niin ehkä opit hiukan empatiaa.

Vierailija
855/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Poliisi teki karmean löydön: nälkiintynyt karja hytisi lantapanssarissa viimaisessa navetassa - eläimet teurastamolle, omistajalle ehdollista vankeutta

Tilalle oli annettu huomautuksia pariin otteeseen edellisvuosien aikana, mutta korjaustoimia ei ollut tehty. Nautojen hoito oli huonontunut entisestään, eläinlääkäri toteaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201804242200900658

Niin ja? Eläinrääkkäys on rikos, ilmeisesti se on yllätys vegaanille.

Vierailija
856/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan monet ihmiset elävät edelleen siinä harhaluulossa, että päiväkoteihin tuleva liha tulee sellaiselta tilalta, jossa eläimet viettävät ihanaa ja vapaata, idyllistä maalaiselämää. Raha ratkaisee ja totuus on täysin päinvastainen. Laitosruuan liha tulee valtavilta tehotuotantotiloilta, joilla eläinten elämä on pelkkää kärsimystä loppuun asti.

Vierailija
857/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Hyi olkoon. Sinulla on selvästi ollut liian helppo elämä. Olet kauhea ihminen. Toivottavasti koet elämässäsäsi niin suuria vastoinkäymisiä, että opit empaattisuutta ja edes vähän käytöstapoja."

Senhän takia minä ymmärrän eläinten kärsimystä koska itse tiedän mitä se on. En halua heille aiheuttaa sitä koka olen niin empaattinen. Lihaanit on kauheita ihmisiä, heillä ei ole TIPPAAKAAN empatiaa kärsiviä eläimiä ja ihmisiä kohtaan. He haluavat vain nauttia mahallansa. Toivottavasti koet samanlaisia kipuja kuin syömäsi eläimet niin ehkä opit hiukan empatiaa.

Sekopää aukoo päätään.😂Eläinrääkkäys on rikos ja niin sen olla pitääkin. Sekasyönti ei ole rikos.

Vierailija
858/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Poliisi teki karmean löydön: nälkiintynyt karja hytisi lantapanssarissa viimaisessa navetassa - eläimet teurastamolle, omistajalle ehdollista vankeutta

Tilalle oli annettu huomautuksia pariin otteeseen edellisvuosien aikana, mutta korjaustoimia ei ollut tehty. Nautojen hoito oli huonontunut entisestään, eläinlääkäri toteaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201804242200900658

Niin ja? Eläinrääkkäys on rikos, ilmeisesti se on yllätys vegaanille.

Näitä tapauksia on Suomessakin todella paljon ja rangaistukset ovat hyvin lieviä tekojen julmuuteen nähden.

Vierailija
859/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sinä et edes tiedä mitä empatia tarkoittaa. 

Vierailija
860/870 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin. Näin ne tekee ylensä vaan jos siitä on käytännön hyötyä. Eläin ei ole kykeneväinen ymmärtämään toisen eläimen kipua. Ihminen on ainakin periaatteessa tähän kykeneväinen. Montaa ei vain tunnu juuri kiinnostavan

Kunhan on halpaa pensaa, kalijaa ja naapurilla menee huonommin kuin itsellä