Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyll on nihkeetä nykyään tori.fi:ssä

Vierailija
18.10.2023 |

Oon vuosia käynyt tori.fi-kauppaa. Nyt viime kuukaudet on ollut vaikeaa saada tavaraa kaupaksi. Kyselyjä tulee tosi paljon vähemmän kuin esim. 1-2 vuotta sitten. Ja tavara mulla on kuitenkin hyvin samantyyppistä kuin aikaisemminkin. Onko teillä samoja kokemuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lisätietojen ja -kuvien kyselijät ovat lisääntyneet, samoin ne jotka kysyvät voinko pudottaa hintaa mutta eivät sitten osta tai tee vastatarjousta jos tulen vastaan.

Miksi et laita kuutta kuvaa heti kerralla niin ei kyselijät kysele ja ärsytä? Olet aika huono kauppias jos et tuota ole  ymmärtänyt. Ja ne mitat samalla, miten voi olla niin vaikeaa mitata. Turha se on itkeä ettei kauppa käy, jos itse on niin laiska ettei tietoja ilmoita. Minulta ei kukaan edes yleensä tinkaa, tosi harvoin, koska selvitän mikä hinta olisi myyvin ja pyydän sen. Moni on sanonut että hintakin kohdallaan.

Niin minäkin selvitän torin hintatason alueellani ja laitan sen alakanttiin, että olisin eka jolta potentiaalinen ostaja ostaa.

SILTI tulee noita "hölmöhän se on joka ei puolta tarjoa"-huutelijoita. Nytkin tuo joka tarjosi antiikkilipastostani 80e (ikean lastulevyisen maksaessa 220e) itkee viesteissä että kyllä hän voi sen pyydetynkin maksaa. Vaan enpä enää myy hänelle. Elämä opettaa tinkijöitä.

Vierailija
42/43 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väärää nyt tinkimisessä on? Esität oman tarjouksesi, yksi tai kaksi vastatarjousta (hintaa polkematta naurettavan alas, tarvi alkaa myyjälle kettuilemaan). Minä nyt oletan, että jokainen järkevä myyjä on lisännyt tavaraan pienen prosentin ilmaa, jota voidaan neuvotella/tinkiä ihan kaupanteon ilosta, jotta lopulta molemmat tuntevat menettäneensä ja saavuttaneensa jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä väärää nyt tinkimisessä on? Esität oman tarjouksesi, yksi tai kaksi vastatarjousta (hintaa polkematta naurettavan alas, tarvi alkaa myyjälle kettuilemaan). Minä nyt oletan, että jokainen järkevä myyjä on lisännyt tavaraan pienen prosentin ilmaa, jota voidaan neuvotella/tinkiä ihan kaupanteon ilosta, jotta lopulta molemmat tuntevat menettäneensä ja saavuttaneensa jotain.

No esim. 150e hinnoittelemani tuotteen voin myydä vaikkapa 140e tai 135e, tai tulla postimaksujen verran vastaan. Mutta en puoleen hintaan, puoleen hintaan tarjoaminen on lähinnä huijausyritys. Jos haluat tuotteen, niin miksi pilaat mahdollisuutesi saada sen olemalla röyhkeä tinkijä? Myyjän ei ole pakko myydä.