Kyll on nihkeetä nykyään tori.fi:ssä
Oon vuosia käynyt tori.fi-kauppaa. Nyt viime kuukaudet on ollut vaikeaa saada tavaraa kaupaksi. Kyselyjä tulee tosi paljon vähemmän kuin esim. 1-2 vuotta sitten. Ja tavara mulla on kuitenkin hyvin samantyyppistä kuin aikaisemminkin. Onko teillä samoja kokemuksia?
Kommentit (43)
Ihmiisten kaikki rahat kuluu punalapputuotteisiin.
Ja nää tinkaajat…hohhoijaa.
Myynnissä lähinnä kaapissa roikkunut merkkivaate, odtohinta noin 1,5v sitten reilu 300€. Nyt myyntiin hintaan 50€.
Yks ostaja laittaa viestä, että tarjoaa 25€. Vastasin etten siihen hintaan myy. Seuraava viesti ”30€?”. Juu, ei käy. Jatkoi tätä 5€:lla nostamista. Lopulta jätin vastaamatta kun ei vaan mennyt jakeluun etten myy alle ilmoitetun hinnan. Hakekoon muualta tai ostakoon kaupasta uuden. Meni ihan totaalisesti hermo.
Otin koko ilmoituksen pois. Katotaan pistänkö uudestaan myyntiin vai nakkaanko Uffille.
Lisätietojen ja -kuvien kyselijät ovat lisääntyneet, samoin ne jotka kysyvät voinko pudottaa hintaa mutta eivät sitten osta tai tee vastatarjousta jos tulen vastaan.
Torimyyjät vois tajuta sen, että ei minulla työkyvyttömyyseläkeläisellä ole varaa maksaa tavaran päälle vielä postikuluja. Järki hoi.... Ei ne postikulut myyjälle niin iso erä ole. Moni myy paljon tavaraa ja niistä muutenkin niin paljon tuottoa, että kyllä siitä jää varaa postikulujakin maksella. Itselläni tupakki ja alkoholi vie jo muutenkin niin paljon varoja.
Oon myynyt viimeisen vuoden aikana monen tuhannen euron edestä torissa. Nyt syksyllä kauppa mennyt hitaammaksi, vaikka hyvin samanlaisia tavaroita myynnissä.
Vierailija wrote:
Ap, hintapyyntösi on liian korkea. Simple as that.
Ei välttämättä ole edes hinnasta kiinni, monilla ihmisillä on vaan uskomattoman vaikeaa. Torissa pyörii myös kaikenmaailman hupikyselijää ja outoa porukkaa. Eräs nainen lähetteli minulle jatkuvasti pelkkiä onks vapaana -viestejä, lopulta jouduin estämään.
Oharit, postikuluista vinkuminen ja naurettavat tarjoukset on tulleet tutuiksi. Ilmaiseksi pitäisi postittaa tai kuskata tuote milloin minnekin. Kyllä tuo homma vaatii melkoista kärsivällisyyttä.
Kyllä kauppa käy kun on hinta kohdallaan.
Ihmiset ei myöskään laita enää kiitosviestiä kun ovat saaneet ostamansa tuotteen postista. Ennen tuli lähes aina sellainen iloinen viesti, niin tiesi että tuote oli perillä. Nykyään ihan tosi harvoin. Kummallista. Ihmisten suhtautuvat toisiinsa kuin verkkokauppoihin nykyään, jotenkin epäinhimillistävää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jep. Uusi pari sataa maksanut tuote pitäis saada pilkkahintaan ostettua.
Tottakai. Vai miksi on alunperin ostettu pari sataa maksanut, eikä sitä ole käytetty?
Nyt syksyllä ostin torista kuukauden vanhan "kestotuotteen" joka Kärkkäisellä tarjouksessa 245€. Maksoin siitä 40€. Myyjällä oli takuukuitti.
Vierailija wrote:
Ihmiset ei myöskään laita enää kiitosviestiä kun ovat saaneet ostamansa tuotteen postista. Ennen tuli lähes aina sellainen iloinen viesti, niin tiesi että tuote oli perillä. Nykyään ihan tosi harvoin. Kummallista. Ihmisten suhtautuvat toisiinsa kuin verkkokauppoihin nykyään, jotenkin epäinhimillistävää.
Myyn silloin tällöin "päriseviä" vehkeitä. Joskus kun on mennyt kauemmaksi niin olen vielä reilun vuoden jälkeen kysynyt että vieläkö käy ja kukkuu. (Toriviestit näyttää säilyvän vaikka kuinka pitkään)
En enää myy torissa mitään. Lopen kyllästynyt typeriin vänkäjiin jotka haluavat tuotteesta kaiken mahdollisen tiedon (siitä huolimatta että olen julkaissut useita kuvia, kaikki mitat ym.) ja sit heistä ei kuulu enää mitään. Osa ilmoittaa haluvansa ostaa, sovitaan tapaaminen ja sitten heistä ei kuulu mitään. Osa alkaa tinkiä jo todella tingitystä ja halvasta hinnasta ja yksikin laittoi viestin että koska noutaa tuotteen niin saa sen varmaan ilmaiseksi. Olen aiemmin saanut myytyä lähes kaiken koska minulla on laatutavaraa halvalla. Nyt porukka vaan tiedustelee, varaa tuotteita muttei ole aikomustakaan ostaa. Mielummin annan hyväntekeväisyyteen kun alan tekemään kauppaa noiden tyhjätaskujen kanssa!
Vierailija wrote:
Jos ei meinaa mennä järkevään hintaan kaupaksi, en myy. Saatan laittaa joksikin aikaa ilmoituksen poiskin ja yrittää myöhemmin uudestaan.
Sama täällä, jos ei mene ajattelemaani hintaan, otan pois myynnistä ja kokeilen myöhemmin uudestaan. Hyvin usein ostaja löytyy pyytämälläni hinnalla myöhemmin, eikä minulla tässä elämänvaiheessa ole kiire myydä mitään. Hintani ovat aina järkeviä, en pyri rikastumaan mutta en myöskään halua myydä sellaisella hinnalla josta jäisi itselle hyväksikäytetty olo, siitäkin on nimittäin kokemusta kun joskus nuorena opiskelijana erehdyin myymään perittyä arvokasta keräilytavaraa pilkkahintaan. Liian halvan hinnan tunnistaa siitä että saa heti puolen tunnin sisään ilmoituksen lisäämisestä puoli tusinaa yhteydenottoa, kun trokarit haistavat verta.
Havaittu hauska kombo ostajissa: kiire ostaa ja pitää vielä tinkiä puoleen hintaan. Jos haluat tavaran ja sinun pitää se just saada, niin älä tuhlaa aikaa tinkimiseen vaan sanot että ostat tämän.
Nytkin joku 1/2 hintaan low ball tinkijä yrittää huutaa viesteissä että ajaa ehkä klo 11-16 välillä kyläni ohi ja minun pitäisi tulla tuote kesken työpäivän hänelle myymään kun on kiire.
Kyseessä antiikkinen täyspuinen lipasto. Kyllästyin ja pistin linkin Ikean vastaavaan lastulevyiseen roskaan, joka maksaa 2x sen mitä pyysin tuosta vanhasta täyspuisesta.
Vierailija wrote:
Ilmaiseksi?
Vierailija wrote:
Oon myynyt viimeisen vuoden aikana monen tuhannen euron edestä torissa. Nyt syksyllä kauppa mennyt hitaammaksi, vaikka hyvin samanlaisia tavaroita myynnissä.
Ihmisillä on jatkuvasti vähemmän rahaa käytettävissä ja pitää säästää. Silloin ei paljon ylimääräisiä ostella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ilmaiseksi?
Vain, jos tuot sen minulle tänne peräseinäjoen peräkylän kirjastoauton kääntöpaikalle nähtäväksi arkitorstaina klo 13, jolloin minä osta... ottajakuningas ✨päätän otanko sen vai en✨.
Ihmisillä ei ole rahaa ja torittajan ystävä joulu on tulossa. Silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä, mutta keväällä tähytään käytettyä.
Myyn torissa joskus vaatteita ja olen huomannut, että kauppa ei ole viime aikoina käynyt entiseen malliin, vaikka hinnoitteluni on hyvin kohtuullinen.
Myyn vain lähetyksenä, eli mitään noutotreffejä en sovi minnekään, minulla ei ole aikaa sellaiseen, enkä halua odotella ostajaa joka ei mahdollisesti tulekaan paikalle.
Näin olen aina tehnyt ja hyvin on toiminut.
Vierailija wrote:
Lisätietojen ja -kuvien kyselijät ovat lisääntyneet, samoin ne jotka kysyvät voinko pudottaa hintaa mutta eivät sitten osta tai tee vastatarjousta jos tulen vastaan.
Miksi et laita kuutta kuvaa heti kerralla niin ei kyselijät kysele ja ärsytä? Olet aika huono kauppias jos et tuota ole ymmärtänyt. Ja ne mitat samalla, miten voi olla niin vaikeaa mitata. Turha se on itkeä ettei kauppa käy, jos itse on niin laiska ettei tietoja ilmoita. Minulta ei kukaan edes yleensä tinkaa, tosi harvoin, koska selvitän mikä hinta olisi myyvin ja pyydän sen. Moni on sanonut että hintakin kohdallaan.
Tori on siitä jännä paikka, että palstan "ostajahan sen hinnan päättää"-vänkääjät ei silti saa ostettua niitä low ball-tarjouksiaan.
Jos en saa myyjänä haluamaani hintaa, tavara lähtee ilmaiseksi paikalliselle hyväntekeväisyyskirpparille. En anna alennusta eli hyväntekeväisyyttä torikerjäläisille, eläinsuojeluyhdistys saa hyvät tavarat ja loput sitten mielummin roskiin kuin edes teen annan-ilmoitusta. Minkään parin kympin vuoksi en ala säätää tapaamisia tuntemattomien kanssa, jotka ostaja unohtaa/oharoi/peruu.
Torimyynnin myyntisaldo tänä vuonna jo 2800e, liki 80 kauppaa. Alan jo tunnistaa renkaanpotkijat ja tinkijät enkä vastaa.