Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tavallinen mies voi nostaa tasoaan parisuhdemarkkinoilla?

Vierailija
18.10.2023 |

Pituutta mies ei voi kasvaa.

Onko ainoat keinot opiskella lisää jotta palkka on parempi ja status työelämässä parempi sekä se että menee salille kuntoilemaan jotta saa hyvän kropan?

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyse ei ole mistään tasosta vaan siitä että löytää itselleen sopivan.

Kuntosalista ei kyllä ole koskaan haittaa. Eniten se auttaa siinä että salilla käyvä on hyväntuulisempi ja terveempi. Se on viehättävää.

Opiskelukin varmasti auttaa asiaa. Tuntuu hyvältä jos tulevien lasten isä haluaa mennä elämässä eteenpäin.

Eniten salissa kylläkin auttaa se, että kroppa muuttuu paremman näköiseksi. 

Vierailija
62/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kiintymyssuhdetyyliin kannattaa tutustua ja pyrkiä muuttamaan sen turvattomia piirteitä turvallisiksi eli tiedostaa omia draamaa ja torjuntaa aiheuttavia käytösmalleja ja käyttäytymään toisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hopeaketun pukeutumistyyliin: kokovalkoisissa ja purjehduskengissä, niin tsirbuloilla pyörii sukkahousut jalassa.

Vierailija
64/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa miehet eivät yleensä käy töissä, joten naiselle on aina iloinen yllätys jos mies ei yritäkään hyväksikäyttää naista taloudellisesti. Eli hanki ihan ensimmäiseksi työpaikka.

Vierailija
65/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silleen se tason nosto tehdään että ei mene tapailemaan niitä alempi tasoisia naisia.

Vierailija
66/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hankkiutumalla tälle listalle:

https://www.iltalehti.fi/verokone

Mies on nykyisin tuolla listalla, mutta kun nuorena tapasimme hän oli aivan pennitön eikä perintöäkään ollut tiedossa. Joten raha ei ollut mitenkään tärkeä asia.

Mies harrasti kyllä kuntosalia, mikä oli viehättävää. Ja koulutus ja halu edetä elämässä miellytti myös.

Tärkeintä oli kuitenkin huumorintaju ja oikea kemia. 

Vierailija
67/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä yritä tehdä naisiin vaikutusta.

Sen sijaan Lumme kannustaa kuuntelemaan muita aktiivisesti ja suhtautumaan ihmisiin arvostavasti – myös niihin, joista ei ole seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä kiinnostunut.

Se on ensinnäkin hyvää käytöstä mutta herättää myös muissa luottamusta.

”Johdonmukainen kaikkien arvostavasti kohtelu lisää luottamusta siihen, että hyvä kohtelu ei ole ansa.”

”Ansalla” hän tarkoittaa tilannetta, jossa ystävällisyyttä motivoi kätketty taka-ajatus, vaikkapa toive seksistä.

Lähde ihmisten ilmoille ja tee asioita, joista nautit.

TOINEN Lummen neuvo nuorelle itselleen voisi kuulua näin: lähde ihmisten ilmoille ja tee asioita, joista nautit.

Kumppanin löytäminen on siinä mielessä matematiikkaa, että mitä useampia ihmisiä tapaa, sitä suurempi on todennäköisyys tavata joku, jonka kanssa kemiat kohtaavat.

Lumme kannustaa silti valitsemaan harrastuksen, josta tykkää, eikä harrastusta, jossa olisi laskennallisesti parhaat mahdollisuudet rakkauden löytämiseen.

Jos kalastus- tai käsityökurssilta ei löydykään kumppania, ainakin siihen käyttämästään ajasta on nauttinut.

Sen sijaan Lumme kehottaa pohtimaan, miten itseä inspiroivaa harrastusta voisi tarvittaessa muokata niin, että kumppanin löytymisen todennäköisyys paranisi.

”Jos käyt heteromiehenä reserviläisammuntakisoissa, numerot ei ole sun puolella. Silloin voi miettiä, miten tätä voisi laajentaa. Voisiko tätä esimerkiksi opettaa laajemmalle porukalle?”

ITSEÄ inspiroivan harrastuksen löytymisestä on sekin etu, että innostuminen säteilee yleensä ulospäin, mikä voi lopulta edesauttaa myös parisuhteen muodostumista.

Vierailija
68/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄITE, jonka mukaan tavallinen mies ei kelpaa naisille, esiintyy sosiaalisessa mediassa säännöllisin väliajoin.

Tyypillisessä tapauksessa keskustelunavaaja syyttää naisia nirsoudesta ja kohtuuttomista kriteereistä.

Ilmiö näkyi myös tutkija Anu Kinnusen vuonna 2021 julkaistun väitöskirjan aineistossa. Hän keräsi väitöskirjaansa varten ilman parisuhdetta elävien miesten kokemuksia.

Aineistosta ilmeni, että osa ilman kumppania jääneistä miehistä tunsi katkeruutta ja syytti kumppanitta jäämisestään naisia.

”Yksinäisyys johtaa toimijuuden katoamiseen ja passivoitumiseen. Silloin syy ulkoistetaan: naiset ovat hankalia ja ronkeleita. Miehillä on tendenssi nähdä itsensä myös olosuhteiden uhrina”, Kinnunen sanoo.

Joissain tapauksissa taustalla oli vaikea lapsuus. Kinnusen mukaan monilla tutkimukseen osallistuneilla miehillä oli vaikeuksia myös muissa sosiaalisissa suhteissa, ei vain romanttisissa.

”Usein nykyisen yksinäisyyden takaa paljastui sarja vastaavia kokemuksia lapsuudesta ja nuoruudesta saakka.”

Kinnusen mukaan on tärkeää, että jokainen ihminen tulee hyväksytyksi ja kohdatuksi sellaisena kuin on. Tällainen ajattelu voi kuitenkin johtaa uhriutumiseen.

”Silloin ei enää nähdä omia mahdollisuuksia ja sitä, mitä itse voisi tehdä. Kannattaisiko esimerkiksi yrittää kehittää kommunikaatiotaitoja ja lähestymisen tapoja?” Kinnunen pohtii.

Vierailija
69/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyse ei ole mistään tasosta vaan siitä että löytää itselleen sopivan.

Kuntosalista ei kyllä ole koskaan haittaa. Eniten se auttaa siinä että salilla käyvä on hyväntuulisempi ja terveempi. Se on viehättävää.

Opiskelukin varmasti auttaa asiaa. Tuntuu hyvältä jos tulevien lasten isä haluaa mennä elämässä eteenpäin.

Eniten salissa kylläkin auttaa se, että kroppa muuttuu paremman näköiseksi. 

Kuntosali ei vaikuta vain ulkonäköön vaan myös itsetuntoon, varmempaan käytökseen, mielialaan ja terveyteen.

Masentuneisiin, epävarmoihin, huonoryhtisiin ja sairaalloisiin rakastutaan harvemmin.

Vierailija
70/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOLLAIN on äitinsä näköinen vaimo. Toisella taas puoliso, jolla on vitsit kuin omalla isällä.

Miten niin voi käydä? Valitseeko ihminen kumppanikseen isänsä tai äitinsä kaltaisen henkilön?

Yhtä vastausta ei ole, mutta asiaa voi tarkastella eri näkökulmista, sanoo Hanna Pinomaa. Hän on psykologi, paripsykoterapeutti ja tunnekeskeisen pariterapian työnohjaaja ja kouluttaja.

Parinvalintaan vaikuttavat monet tekijät. Osa niistä voi Pinomaan mielestä selittää sitä, jos kumppanissa tuntuu olevan jotain samaa kuin omassa vanhemmassa.

Taustalla näkyvät muun muassa turvalliseksi koettu käytös ja tutut piirteet, kasvatus sekä opitut mallit.

PARINVALINNASSA tuttuus viehättää monia. Se tuo turvallisuuden tunnetta, jota ihmiset yleisesti kaipaavat.

”Tutkimukset ovat osoittaneet, että meitä miellyttävät sellaiset ihmiset, joiden kanssa tunnemme olomme mukavaksi ja turvalliseksi”, Pinomaa sanoo.

Vierailija
71/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt neljä sivua vinkkejä. Onko ap:llä PIENINTÄKÄÄN aikomusta toteuttaa niistä mitään vai oliko tämäkin aloitus vain saarna kysymyksen muotoon puettuna? 

Vierailija
72/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYÖS kumppanin ulkonäössä voi olla jotain samaa kuin toisessa vanhemmassa. Esimerkiksi Turun yliopistossa tehdyn evoluutiobiologian väitöstutkimuksen mukaan miehet suosivat parinvalinnassaan naisia, joiden kasvonpiirteet muistuttavat miehen sisaria ja äitiä. Naiset sen sijaan välttävät kasvonpiirteiltään veljeään tai isäänsä muistuttavia miehiä.

Samankaltaisuus ei välttämättä tarkoita vain ulkonäköä tai luonteenpiirteitä. Ihastumiseen voi riittää, että kumppanin seurassa herää lapsuudesta tuttu tunne. Niin käy usein tiedostamatta.

Kumppani saattaa esimerkiksi käyttäytyä jotenkin samoin kuin oma vanhempi.

Pinomaa antaa esimerkin: jos äiti on ollut kovin huolehtiva ja suojeleva, ihminen voi etsiä kumppania, joka ottaa vastuun ja tekee päätökset, koska se tuntuu tutulta ja turvalliselta.

”Tai jos on lapsena tottunut kannattelemaan vanhempiensa tunteita, saattaa hakeutua parisuhteeseen, jossa alkaa huolehtia kumppaninsa tunteista ja ongelmista.”

Joskus vanhempien esimerkki

Vierailija
73/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymyssuhteet vaikuttavat paitsi kumppaneiden käyttäytymiseen parisuhteessa myös siihen, millaisista ihmisistä ylipäätään viehättyy. Tutkimuksista tiedetään, että turvallisemmin kiinnittyneet pariutuvat usein keskenään, samoin turvattomammin kiinnittyneet.

”Jos on kasvanut hyväksyvässä ja turvallisessa ympäristössä, hakeutuu luultavammin luotettavan ja johdonmukaisen kumppanin luo.”

Jos taas kasvuympäristö on ollut turvaton ja ihmisen on pitänyt selviytyä paljon yksin, hän saattaa valita aikuisena kumppanin, joka on etäinen ja vaikeasti tavoitettavissa.

Turvatonkin voi siis tuntua tutulta. Silloin ainakin tietää, mitä saa, vaikka se olisi epämiellyttävää.

Vierailija
74/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nainen enkä ole minkään tasoinen mies. Olen työtön, melko köyhä, lyhyt ja rumat, vinot hampaat ja ystäviä ei ole kovin montaa. Silti olen onnistunut baarista iskemään naisen. Tosin olin silloin töissä kun sain naisen, siitä on 12 vuotta aikaa. Mutta nainen on pysynyt tuossa vaikka jouduin työttömäksi 5 vuotta sitten.

Vierailija
75/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvattomasti kiintyneen on vaikea olla turvallisesti kiintyneen kanssa koska hän ei pysty vastaamaan toisen tunteeseen, kumppani yrittää tulla liian lähelle ja se on ahdistavaa. 

Vierailija
76/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on nainen enkä ole minkään tasoinen mies. Olen työtön, melko köyhä, lyhyt ja rumat, vinot hampaat ja ystäviä ei ole kovin montaa. Silti olen onnistunut baarista iskemään naisen. Tosin olin silloin töissä kun sain naisen, siitä on 12 vuotta aikaa. Mutta nainen on pysynyt tuossa vaikka jouduin työttömäksi 5 vuotta sitten.

Olisi mielenkiintoista nähdä miltä tämä nainen näyttää (olettaen että hän on oikeasti olemassa).

Vierailija
77/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olisi mielenkiintoista nähdä miltä tämä nainen näyttää (olettaen että hän on oikeasti olemassa).

Minkälaisessa umpiossa oikein elät kun kun kuvittelet ettei tällaisella miehellä voisi olla naista. 

Vierailija
78/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä väliä sillä sinulle on? Eikö riitä että tuon kirjoittaja on ilmeisen tyytyväinen.

Vierailija
79/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

VÄITE, jonka mukaan tavallinen mies ei kelpaa naisille, esiintyy sosiaalisessa mediassa säännöllisin väliajoin.

Tyypillisessä tapauksessa keskustelunavaaja syyttää naisia nirsoudesta ja kohtuuttomista kriteereistä.

Ilmiö näkyi myös tutkija Anu Kinnusen vuonna 2021 julkaistun väitöskirjan aineistossa. Hän keräsi väitöskirjaansa varten ilman parisuhdetta elävien miesten kokemuksia.

Aineistosta ilmeni, että osa ilman kumppania jääneistä miehistä tunsi katkeruutta ja syytti kumppanitta jäämisestään naisia.

”Yksinäisyys johtaa toimijuuden katoamiseen ja passivoitumiseen. Silloin syy ulkoistetaan: naiset ovat hankalia ja ronkeleita. Miehillä on tendenssi nähdä itsensä myös olosuhteiden uhrina”, Kinnunen sanoo.

Joissain tapauksissa taustalla oli vaikea lapsuus. Kinnusen mukaan monilla tutkimukseen osallistuneilla miehillä oli vaikeuksia my

"Kannattaisiko esimerkiksi yrittää kehittää kommunikaatiotaitoja ja lähestymisen tapoja?” 

Kannattaisi totta kai, mutta vielä enemmän kannattaisi kehittää omaa ulkonäköä.

Olen elänyt elämää sekä rumana miehenä, että ihan ok näköisenä miehenä, ja voin sanoa että se miten naiset kohtelivat minua erosi kuin yö ja päivä riippuen siitä miltä näytin ulospäin.

Vierailija
80/204 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä väliä sillä sinulle on? Eikö riitä että tuon kirjoittaja on ilmeisen tyytyväinen.

Se olisi vain mielenkiintoista nähdä miltä tämä nainen näyttää (jos hän on olemassa). That's all. Olen vain utelias luonne. Ärsyttääkö se sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi