Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hammashygienisti tökkii ikenen reunaa piikillä?

Vierailija
18.10.2023 |

Nii eli mietin vaan, että miks hammashygienisti käy läpi koko suun ja tökkii sillä piikillä ikeniä? Hampaan lähellä olevaa ientä. Eikö ien ota tästä itseensä ja vetäydy?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vetäytyy. Haluavat vain tehdä käynnistä hieman tuskallisempaa, jotta huolehtisit hampaista jatkossa paremmin.

Vierailija
2/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo kuinka syviä ientaskut ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kokeilevat vuotaako ien verta, että voivat sanoa onko siinä tulehdusta. Ja käyvät läpi suuta. Mutta olisi järkevää että hammaslekuri hoitaisi monet asiat, koska hygienistit voivat satuttaa, vain yksi oli ammattitaitoinen.

Vierailija
4/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on valmistava tökkimistoimenpide ennen, kuin tarttuu siihen vehkeeseen joka irrottaa hammaskiveä ultraäänen avulla. Joka viiltää ihan helvetisti. Ainakin itse pidän enemmän siitä perinteisestä "moska ja meisseli" tekniikasta.

Ai niin, ja sitä ennen kysyy empaattisesti että "Onks tämä viillellyt sulla?" Ihan kuin maailmassa olisi joku yksilö, jolla se ei viillä?

Vierailija
5/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Varmaankin kokeilevat vuotaako ien verta, että voivat sanoa onko siinä tulehdusta. Ja käyvät läpi suuta. Mutta olisi järkevää että hammaslekuri hoitaisi monet asiat, koska hygienistit voivat satuttaa, vain yksi oli ammattitaitoinen.

No kai se vuotaa verta jos piikillä tökkii, sama ku neulalla tökkäsee sormeen ja katsotaan onko haavaa

Vierailija
6/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyseessä on valmistava tökkimistoimenpide ennen, kuin tarttuu siihen vehkeeseen joka irrottaa hammaskiveä ultraäänen avulla. Joka viiltää ihan helvetisti. Ainakin itse pidän enemmän siitä perinteisestä "moska ja meisseli" tekniikasta.

Ai niin, ja sitä ennen kysyy empaattisesti että "Onks tämä viillellyt sulla?" Ihan kuin maailmassa olisi joku yksilö, jolla se ei viillä?

Ei se ultraääni tunnu mulla missään :) Joskus voi ääni vihlasta korvaan, mutta ei muuta.

Vierailija
7/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei se ultraääni tunnu mulla missään :) Joskus voi ääni vihlasta korvaan, mutta ei muuta.

Ei tunnu mullakaan. On tosiaan yksilöllistä, tuntuuko.

Vierailija
8/8 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki, jos ien vetäytyy? Eihän sitä saa enää takaisin? Eikö ois parempi vaan kokeilla hampaasta, et ”onkos tossa hammaskivee”?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi