.~o~O~syyskuun HELMInauha~O~o~.
Mihin me kaikki ollaan menty!?!
Tässä elokuun ketju: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Käykäähän jättämässä elonmerkkejä itestänne...
Mukavia ensi pakkasia odotellen,
Luuk@
Kommentit (75)
Eli meillähän oli se tilanne, että putkiremppa tulossa, ei mitään tietoa uudesta kämpästä, ja entinen jo irtisanottu. Mutta nyt otettiin yhteyttä, että olis vapaana 83neliöinen(!) kolmio vapautumassa kuun vaihteessa, asunnossa sauna(!) ja mikä parasta, TAKKA!!!!! Mä olen aina tykännyt takasta, ja nyt ehkä, siis kova ehkä, saisin sellaisen kodin jossa olisi takka...<3 Huomenna mennään katsomaan, ja vuokraaja on jo tehnyt vuokrasopimuksenkin valmiiksi että _jos_ (!) tykätään, niin allekirjoitetaan se sitten heti huomenna!!!! ÄÄÄÄKK!!! Meillähän nykyisessä on 70neliötä, joka on jo tosi iso mun mielestä, mutta herran tähden 83m2!!!! Oi ajatelkaa mua huomenna neljän aikoihin että saataisiin se....:)
Ja sitten siihen vauva-asiaan... Meillä ei neiti liiku vielä mihinkään, paitsi kierimällä...:D Kaksi hammasta on alhaalla ja niitä imeskellään koko ajan. Ja kaikkea, mm. äitin ja isän käsiä, purraan. Mitä nyt kotivaa'alla sain punnittua niin Typsy on n. 9,2kg. kaikki 68cm vaatteet on jo laitettu myyntiin, nyt suurin osa on 80senttisiä mitkä mahtuu.
Ai, ja häitä on siirretty muuttohössäkän alta pois, uusi due date on 31.10, halloween tietty.:)
Nyt syömään, palaan asiaan huomenna kämpän suhteen.:)
Valentine ja Typsy kohta 7kk
uusi ulkoilupuku.:)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f9aa673a-7c13-11dd-87e4-…!
Muutto kuun vaihteessa.:) Tämä nainen on onnellinen.:)
Nyt ruokkimaan pikkuneitiä, palaan asiaan...:)
Onnea *Vallu* tulevaan uuteen kotiin!!!!!
Meidän tilanne asumisen suhteen on kanssa aivan ihana... Kaupunki ei anna asuntoa, kun on liian suuret (HaH) tulot, yksityiset ei vuokraa, kun meillä on tuo "koira", ASO-numeroa hain, ni saatiin 108000 ja yli, toiseen asuntoon ei uskalla lainaa ottaa ja sinne Oulun asuntoon me päästäis vuokralainen irtisanomalla heti maaliskuun lopulla... Ja siis meillähän tän nykyisen asunnon vuokrasopimus päättyy tän kuun loppuun... *:D*
Pitää alkaa huomenna soittelemaan HUS:lta töitä ja sitä kautta sit yrittää työsuhdeasuntoa...
No mutta, onnea siis Valentinelle vaan. Meki täällä asustellaan jo muuttolaatikoiden keskellä, et ei muuta ko lähikaupasta banaanilaatikoita hakemaan...
Luuk@
mikaela77:tarkotin sitä pakkauksen toppapukua.Meillä ei mee etes se vanupuku enään santerille.
Meillä oli tosi mahtava viimeyö.Santeri huusi 12:00-5:00.oon ihan poikki.Santerilla on se nuha ja kuume nousi yöllä.Käytin lääkärissä odl:ssä niin taas santerilla korvatulehdus.Lastenlääkäri sanoi et kyllä hänen mielestä pittää laittaa tuubi.Soitan huomenna korvalääkärille ja kysyn asiasta.
Nyt jo 5 kuuri perään.
Siis tää on niin surkeeta...
anna_liisa ja santeri viikon yli 7kk
En ole päässyt vauva.fi:n kautta kolmeen päivään kirjoittamaan, nyt yritän perhe.fi:n kautta...
Onnea valentinelle uuteen kotiin!!!! Ihanalta kuulostaa tuo 80m2.... Meillä 53m2 kaksio... Ei tosin olla ajateltu vielä pariin vuoteen muuttaa, vaikka parhaimmillaan meitä on täällä viisi! Sopu sijaa antaa! =)
äp:n puvuista, se vanupuku on jo pieni, toppapukua juuri eilen kokeilin, mahtuu kyllä päälle, mutta ei sinne kauheasti kerroksia mahdu alle. Pyysin just mun isää tilaamaan meille vauva-lehden niin saatais se Reiman toppahaalari...
Kävin alkuviikosta metsästämässä Violalle syyshaalaria, enkä millään meinannut löytää sopivaa! Kaikki oli joko liian paksuja tai liian tönkköjä tai ihan väärän värisiä tai sitten sellaisia, että olisi imenyt kaiken lian ja sai pestä vaan 30 asteessa... No, ainoaksi vaihtoehdoksi jäi 5 kaupan kiertämisen jälkeen Reiman välikausihaalari, sellainen halvempi malli. En olisi halunnut vaaleanpunaista, mutta eipä muutakaan ollut tarjolla, joten nyt meillä on pikku possu! =) Vaikkei Reima nyt ollutkaan ykkösvaihtoehto, niin on kätevää, kun se on vettä ja likaa hylkivä ja Viola pulauttelee vieläkin paljon, niin ei tartte ihan koko ajan olla pyykkäämässä. Ja jonkun verran kuljetaan kantorepussa, joten ihan hyvä, että vähän hylkii vettä.
Sain muuten meidän isännöitsijän hankkimaan pihalle vauvakeinun ja Viola ihan RAKASTAA sitä!!! Nauraa ja kiljahtelee ääneen kun annetaan vauhtia.
Voi pientä Santeri-rukkaa! Paljon voimahaleja hänelle (ja äidille joka joutuu valvomaan ja hoitamaan pientä sairastelijaa) !!!!
täysikuu ja Viola n. 6,5kk
Kuulostaa oikein kivalta teidän uusi koti! Mukavan näköinen puku Typyllä, mistäs tuollaisia saa?
Mä täällä kiroan raskaustestejä syvimpään maanrakoon! Meillä alkaa alkavalla viikolla kirppispöytä, jonne on menossa KAIKKI vauvanvaatteet alle 68cm sekä kaikki äitiysvaatteet. Lisäks pitää viedä tässä lähiaikoina töihin loma- ja hoitovapaapaperit. On ollu kans vähän sellaista etovaa oloa ja repäisykipuja, joten ajattelin josko sitten teen testin ennen noita kirppareita sun muita. Ni siihen sit tuli sellanen oiiiiikkkeeeiiiin haalea viiva tai viivanpaikka. Tein sen perjantaina päivällä jostain tunnin pissanlirusta. Testi oli Prisman Pregent Stick. En muista, onko just noilla tullut noita viivanpaikkoja, kun jollain markettitestillä olen niitä saanut (toi tai se RFSU). No, mutta en t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-s siis usko että se plussaksi muuttuis, mutta ihmetyttää vain suuresti, että niihin minkään valtakunnan viivanpaikkaa edes tulee! En edes tiedä tuliko se testiajan sisällä, koska kun kun pissa nousi testissä, katsoin heti ettei piirtynyt kuin yks viiva ja jätin likoamaan sinne pissaan muutamaksi minuutiksi (tota testiä piti pitää joku 5min pissassa tms!). Sit vain nostin sen kaappiin ja jossain vaiheessa katsoin että ihankun jotain näkyis.
Mä olen saanut siis ennenkin noita, mutta VAIN jos olen epäillyt olevani raskaana.. Eli ehkä on sit ollut joku kiinnittymisyritys (kemiallinen), mistä sitä tietää. Mutta nyt kun teen uuden testin ja jos (kun) se on nega tai antaa tuollaisen viivan, mä soitan sinne firmaan ja lähetän ne tikut vaikka sinne! Mua ärsyttää!!!!!!! Mietin vain itseänikin silloin kun oikeasti toivoin, että plussa näkyisi ja sitten onkin ollut tollasta ihmeellistä tulosta. Nythän mulla on kuparikierukka, joten en siis sen takia usko, että vois olla mikään plussaan viittaava tulos. Mutta eilen löysin kyllä ihan älyttömästi netistä juttua, ettei kuparikierukka olekaan mikään hyvä ehkäisy! No, asia selvinnee ens viikolla, ehkä teen sen jo huomenna. JOS olis plussa ni sit pitäis olla jo vahvempi. Ja jos ei ole, ni sit lähti linjat kuumiksi maahantuojan/valmistajan tykö! Mur!
Hei, Inarista piti vielä sanoa että harjoitteli tänään taputtamaan! Se on kova huitomaan oikealla kädellään, välillä takoo rintaansa kun gorillanpoikanen ;) Nyt se sit eka takoi jalkaansa ja sit toista kättään. Välillä otti kiinni toisesta kädestä ja sit löi siihen taas uudestaan. Liekö jotain temppuilua vain, mutta kyllä me ollaan hänen kanssaan vähän taputtelua treenattukin tässä joinain päivinä.
Mutta nyt laittaa pyykit kuivumaan ja unten maille. Mukavaa alkavaa syksyistä viikkoa kaikille!
Mikaela ja Inari 6½kk
Tänään olinkin koko päivän lasten kans puolukassa ja nyt on kyllä niin puhti pois!! No, ilma kyllä suosi meitä täysin ja kivaa oli. Ihmeesti kaikki jaksoi mukanakin olla vaikka reissu yhteensä kesti 8 tuntia..
Luuk@: Tosi hyvä juttu, että selvis tuo Linuksen allergia. Turhaan sinä siitä huonoa omatuntoa podet, ettet hoksannut moista! Ei kyllä täällä päässäkään olisi tullut mieleenkään, että yksi allergian oire on tuo limaisuus! Hyvä vain, että nyt sattui tosiaan sellainen lääkäri, että se tajusi ja teki hyvin työtään :)
Joko on asunto ongelmaan tullut mitään ratkaisun poikasta?? Meillä asunto käy ahtaaksi mikä ostettiin 3 vuotta sitten. Eihän se silloin pieneltä tuntunut ja varsinkin kun edeltävä asunto oli pieni vaan kun noita lapsukaisia nyt sitten tulikin pari vielä lisää niin saan nykyään omaa rauhaa hakea kellarista :p No, lähinnä tuo esikoinen tarvitsisi oman huoneen, että saisi omat lelunsa ja tavaransa turvaan mutta muuten kyllä asutaan vielä tässä jonkin aikaa. Ei kyllä ihan hetkeen varojakaan ole vaihdella asuntoja kun todennäköisesti se hoitovapaa häämöttää edessä ja sittenhän sitä vasta rikkaita ollaankin :p Eli tänne vaan kans kaikki kikka kolmoset kiitos!
Meillä kans on aika tiukkis se ohkasempi pakkauksen puku mutta se paksumpi kyllä vielä mahtuu. Meillä olisi Veikalle sellainen ihana nallepuku mutta siinä tais nyt sitten käydä niin, että kasvoi ukkeli ohi siitä ennenkuin kerettiin käyttää. Tällä hetkellä on vielä liian lämmin ulos ja aikasta tiukka alkaa olla. Hihat ja lahkeet ei riitä pian jos itseasiassa riittää nykyäänkään. Pitäisi löytää joku hyvä ulkoilupuku kyllä ja saisi se vähän sitä vettäkin pitää.
-Auris-kyselit öistä. Meillä nukutaan melko vaihtelevasti. Syödään kyllä nykyään melko usein. Tai onhan tuo tainnut aina syödä yössä useamman kerran vaan enää en edes jaksa laskea syöntikertoja. Nukahdan kivasti syötölle ja herään siihen kun Veikalla on nälkä ja vaihdan vaan toiselle puolelle ukkelin sitten :p
Meillä ei harrasteta mitään vauvajuttuja. Siis muskaria tai vauvauintia. En yksinkertaisesti kerkiä enää enempää harrastella mutta kotona sitten touhutaan senkin edestä. Tuo vauvauinti olisi ollut kyllä kiva mutta uidaan sitten vanhempana.
Valentine80: Onnea onnea uudesta asunnosta! Ja hienosta hääpäivästä ;)
anna_liisa: On kyllä tosi kurjaa tuo Santerin korvasairastelu! Jaksamista sinulle kovasti!
Taysikuu81: Meillä on kans pihalla vauvakeinu mutta ei vielä Veikka oikein sitä ideaa ole siinä hoksannut. Istuu kyllä mielellään kun näkeehän siitä koko pihan kerralla :) ja hyppykiikku laitettiin kattoon. Ei ole muilla lapsilla tuota ollut mutta Veikka on aivan mahdoton hypytettävä sylissä!! Koko ajan sellainen hytkytys käy.. Saapahan edes välillä sitten tuossa pomppia ja melkoinen näky se kyllä onkin :D
Mikaela77: Mä en muista tuota viivanpaikkaa nähneeni prisman testissä mutta tosiaan ei minusta sitä tosiaan siinä saisi näkyäkkään muuten kuin jos se siitä voi vahvistua! Pitääpä itsekin käydä lukemassa tuosta kuparikierukasta sillä sitä tai hormonikierukkaa olen pyöritellyt päässäni.. Kuukautiset vaan ei ole vieraillut kuin kahtena päivänä täällä joten eipä ole vielä mahdollisuuksia laitattaakkaan kierukkaa.
Niin, ja Veikka on oppinut liikkumaan eteenpäin. Se siis nousee konttausasentoon ja nytkyttelee itseään ja siitä sitten "hyökkää" eteenpäin ja taas uudestaan. Hidasta mutta varmaa liikkumista :D Saa nähdä milloin ukkeli hoksaa, että tuon nytkyttelyn voi jättää pois siitä välistä. Jahas, vaan nyt on jo niin vaativaa huutelua taka-alalla, että sinne siis!
Vimpula_ ja Veikka (ja ikää on yli puoli vuotta!)
Kiitos teille kaikille jotka kannustatte mua jaksamaan!
Tänään korvalääkäri soitti ja santerille laitettiin lähete putkituksiin nyt.Onneksi,jospa ne korvatulehdukset loppuisi siihen.
Santeri oli eilen ihan hassuna poikana.Nousi sohvaa vasten seisoon ja päästi aina ittensä irti siittä.Kova homma oli vahtia!eilen käveli tukia vasten kolmen askeleen verran.
mutta nyt pittää lähtee puuron antoon.
anna_liisa ja santeri viikon yli 7kk
Meidän Leo tuntuu kehittyvän eniten suun sisäisesti. Hampaita pukkaa pojalle parin kappaleen viikkovauhtia, ja niitä taitaa olla jo neljä sekä ylhäällä että alhaalla. Siskollensa tuli kyllä kanssa aikanaan hampaat nopeasti ja suht helpolla.
Täällä on kärsitty taas flunssasta ja pari yötä meni heräillessä, kun pienin potilas ei saanut kunnolla hengitettyä tukkoisen nenän vuoksi. Nyt alkaa onneksi helpottaa, mitä nyt yskä vielä vaivaa. Kun ei vaan menisi nuo taudit korviin... Anna-Liisalle ja Santerille kovasti tsemppiä!
Mikaela: Ohhoh, mitäs jos oletkin raskaana...;-) Mäkin olen miettinyt seuraavaksi ehkäisyksi kuparikierukkaa, mutta huono homma, jos se on kovin epävarma.
Leo ei vielä ryömi eikä konttaa (eikä istukaan tuetta kuin hetkiä), mutta pääsee kierimällä, pyörimällä ja peruuttamalla joka paikkaan. Kovasti kiinnostaa kaikki kodin nurkat ja erityisesti isosiskon tavarat. Juttua tulee joinakin päivinä paljonkin. Tänään oli hauska, kun toisteli "siskon nimeä" useaan otteeseen, kun yhdessä temusivat lattialla. Ei tietenkään oikeasti sitä osaa, mutta sattuu olemaan semmoinen nimi, joka vauvan suusta helposti tulee.;-)
Päivät ja yöt meillä menee ihan ok. Rytmi on ollut tämä sama melkein koko Leon eliniän, joten tuskinpa se tuosta kummemmin järkkyy ennen kuin poju sitten jossain vaiheessa siirtyy yksiin päiväuniin. Aamulla herätään seitsemältä, aamupäivällä ja iltapäivällä nukkuu päikkärit x 2 (yhteensä kolmisen tuntia) ja illalla kahdeksalta simahtaa. Yöllä herää syömään yleensä vähän ennen puoltayötä ja sitten aamuyöstä. En oo vielä yrittänyt noista sukkelista yösyötöistä sen kummemmin päästä eroon, kun eivät mua häiritse, ja kun kiinteitä menee niin vähän, että pojalla todellakin on yöllä nälkä.
Ruokailut tuottavat meille päänvaivaa. Pullo ei edelleenkään kelpaa (kuten ei tuttikaan, mutta sitä nyt ei enää tarjotakaan), mutta apteekin korviketta pitäisi allergioiden vuoksi saada menemään 4 dl/vrk, vaikka imetän vielä. Toistaiseksi poitsu vaan on kyllä käytännössä melkein täysimetyksellä, kun ei tuota Neocatea saa millään menemään jotain desiä enempää, ja sekin menee siis tavallisesta mukista. Kiinteitäkin menee niin minimaalisen vähän, että epätoivo meinaa iskeä. Hyvinhän tuo heppu kasvaa näinkin, mutta 7 kk häämöttää ja imetyksen tilalle pitäisi kyllä ainakin osin saada kiinteitä ja tuota korviketta.
Allergialääkäri jo kyseli, meinaanko vierottaa Leon, kun sopiva korvike löytyi, mutta sanoin, etten haluaisi, kun poika on minun nykyisellä ruokavaliolla kokolailla oireeton, ja sitten sen vuoksi, kun ei Leo kertakaikkiaan opi pullosta juomaan eikä sitä huoli. Uskon kyllä, että sekä tuttipullo että soseet alkaisivat parin kolmen päivän huudatuksen jälkeen kelvata, jos vaan lopettaisin imetyksen kertaheitolla. Mutta en halua tehdä niin radikaalia ratkaisua, kun ei siihen ole mitään syytä. Nyt jo Leo saa aina ensin nälkäisenä kiinteitä (ja sitä pulloakin tarjotaan tavallisen mukin ohessa) ja sitten vasta imetän. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa etenisi... Esikoisen kanssa lopetin imetyksen puolivuotiaana seinään, kun allergiaoireet eivät helpottaneet mun ruokavaliosta huolimatta. Nyt iloitsen mahdollisuudesta osittaisimettää pidempään.
Hoitovapaasta: Mä en näillä näkymin lähde töihin ennen kuin ensi vuoden puolella (ei ole vakituista työpaikkaa odottamassa). Nyt tuntuu, että mielelläni olisin ensi syksyynkin kotona, mutta toisaalta rahaa kyllä tarvittaisiin. Saa nyt nähdä, miten noita mahdollisia työpaikkoja alkaa löytyä. Tiukille menee kyllä ensi talvena meidän perheen talous, kun miehellä on suht pienet tulot. (Minä olen meistä se enemmän tienaava, joten olisi tietysti viisasta, että mies jäisi hoitovapaalle ja minä menisin töihin. Mutta miehellä on tällä hetkellä sellainen sauma työelämässä, että täytyy takoa kun rauta on kuuma.) Onneksi meidän kulutustottumukset ovat jo valmiiksi varsin maltilliset ja vähän on rahaa säästössäkin.
Sivusto herjaa, että mun viesti meinaa olla liian pitkä, joten pätkäisen tästä kohtaa ja jatkan toiseen viestiin...
LL
Vaatteista: Leolle menee tällä hetkellä koot 74 ja 80. Äitiyspakkauksen kevythaalari jäi pieneksi jo keväällä. Sitä toppapukua ei ole vielä sovitettukaan. Tällä hetkellä Leolla on päällä lämpiminä päivinä sukkahousut, body ja sukat + housut, huppari, töppöset ja myssy. Koleampina päivinä puen ohuen villahaalarin + tumput ja muutaman kerran on jo laitettu isosiskon muinaisessa ä-pakkauksessa tullut kevythaalari, joka on sen verran isompi, että menee vielä ihan hyvin.
Mitään ihmeempää meille ei kyllä kuulu. Muskarissa ja jumpassa ollaan Leon kanssa käyty ja hauskaa on ollut. Isosiskon kanssa Leolla alkaa olla jo ihan omat inside-jutut, joille nauraa räkättävät yhdessä.:-) Itse kaipailen omaa aikaa, mutta sitä ei ole pieniä hetkiä lukuunottamatta nyt tarjolla, kun poikaa on niin vaikea muiden kuin minun ruokkia. Yllättävän hyvin pää on tätä symbioosia kestänyt, mutta kokemuksesta tiedän, että tarviin myös omaa aikaa ja tilaa, jotta jaksaisin olla mahdollisimman hyvä äiti ja hyvä ihminen.
Nyt koisimaan. Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!
Lumileopardi ja pikku-Leo 6,5 kk
Anna-liisalle hurjasti voimia!!! Mä jotenki jäin jo joku aika sitte siihen käsitykseen, et pääsitte putkitukseen... Noh, jospa se nyt helpottais. Santeri kun muuten vaikuttaa niin kovin touhukkaalta ja nopsasti kehittyvältä pojanalulta... :D
Ja Lumi_Leopardille kanssa toivottelen kovasti voimia ton teidän ruokailutouhun kanssa!!!
Mullahan imetys loppui ko seinään ko sain pullon kelpaamaan pojalle... Toisaalta kaiholla mietin imetyksen helppoutta, mut toisaalta mun pää ei olis kestäny sitä hommaa enää ehkä yhtään...
:p Kiitos kysymästä Vimpula, asuntoasia EI ole edennyt vielä mihinkään... Soitin kaupungille ja siellä murtaen suomea puhuva mies kyseli liitteen Y ja X perään... Vuoh. Pitää siis kohta lähtä taas virastoilemaan...
Isännän työkaveri oli tarjonnu tuolta vähän syrjempää vuokralle semmosta puulämmitteistä rintamamiestaloa... Aika hmm... ihana, ainaki ajatuksen tasolla...
Huomenna olis eka työhaastattelu... Hain puolikkaan yökön paikkaa sisätautiosastolla... Ja sit mietin, et jos alkais kattomaan noita henk.koht. avustajien paikkoja... Ottais muutaman ilta- ja vkl-homman, ni ei tarvis viedä poikia hoitoon (hoitomaksuthan tulis olemaan yli 400€/kk!!!!!), sais kelan tuet ja vähän taskurahaaki... Ehkä...
Linuksen kanssa menee hienosti! Suojaheijasteita ei ole mihinkään suuntaan, mutta jaloilleen varaa hienosti... Mä oon uudelleen alkanu lisäilemään bataattia, porkkanaa ym ja hyvin näyttää poika niitä kestävän. Kauran jätän myöhemmäksi, ehkä joulun alle...
Altistuaika ja prick-testit meille tehdään 26.9. ja sen jälkeen tiedän maitojutuistaki taas vähän enemmän... Toivottavasti päästään palaamaan joko Tutteliin takas tai sit pikkuhiljaa esim. Luomumaitoon tms... Katellaan...
'ihana jokeltelun ääni kuuluu sängystä' gotta go!!!!!
Luuk@ ynnä junnut
Luuk@:meillä oli lähete korvapolille koska meidän tk:lääkäri sano et liimakorva on santerilla,mutta minähän käytin santeria siellä yksityisellä korvalekurila ja se sano et ei santerilla oo liimakorvaa,sillä oli parantumaton korvatulehdus sillonkin.Käski perua meidän ajan oysiin korvapolille.
Saimme sillon kuurin ja nyt ku kuuri loppu santerille tuli taas nuha ja taas meni oikeaan korvaan.Käytin lastenlääkärillä odl:ssä ja hän sano et kyllä hänestä pitää putki panna koska tulehdukset vaan jatkuu.Eilen sitten soitin korvalääkärille jolla käytin santeria vajaa kaksi viikkoa sitten niin hän sanoi kun kerroin että taas on tulehdus,niin hän sanoi myös että kyllä siihen pitää putki laittaa.Nyt meillä on sitten suoraan putkitus aika vetämässä oysiin.
Nuo maitoallergia jutut on kyllä ikäviä pikkusilla.Toivottavasti pääsette kokeileen tuttelia pian.
anna_liisa ja santeri reilun viikon yli 7kk
Meillä elämä pyörii tällä hetkellä ihan puoliteholla. Ainakin siis äidillä.. Tilda teki heinäkuun hampaita, elokuun puolivälissä sai korvatulehduksen joka vaan jatko tätä yöheräilyä ja nyt siis tulos on se, että Tilda heräilee n. 8 keraa yössä. Välillä enemmän, muttei oikeestaan vähempää. Saa ihan törkeet raivarit jos yrittää vaan tassutella ja hyssytellä tai jos työntää tuttia suuhun. Neiti on on vaan äitin kainalon ja tissin perään. Mä en voi edes sängyssä kääntyä ilman että Tilda alottaa protestihuudon.. Että vähänkö kiristää päätä!
Tultiin myös justiin neuvolasta. Pissaa tulee tosi vähän ja on iahn karmeen hajuista. En kuitenkaan usko et on kuiva kun kun juo kuitenkin paljon päivän aikana.. Kakkaa pieniä kiviä kerran viikkoon ja kun on vatsa ollut kiinni viikon, niin sit rupee oksentaan eli microlaxilla oon joutunut muutamaan otteeseen vatsan toimittamaan. Eka tulee kivikova tulppa joka -oikeesti- lentää kaaressa jos on ilman vaippaa ja sit sitä massaa rupee vyörymään.. Luumua saa, vettä saa, ja Levolacia on yritetty, mutta siitä tulee sit vesiripuli.. Terkka laitto meiät parin viikon päähän neuvolalääkärille vaatimaan lähetettä lastenpolille. Pituuskasvu menee suoraa viivaa alas ja painoa oli tullut kuukaudessa 300 g ja vatsa on viimeksi siis toiminut viikko sitten.. Musta vaan tuntuu et jotain on pielessä.
Huh, sainpahan vähän purkaa..
Täällähän on muilla tapahtunut ihan kamalasti kaikkea!
Luuk@: Kovasti onnea uuden kodin metsästykseen!
Valentine: Ei käy tosiaan teillä elämä tylsäks! Mahtaa teille tulla mielettömät häät varsinkin jos meinaatte ottaa halloween teeman mukaan ;) Ja hienolta kuulostaa teidän uus koti!
Anna_Liisa: Voimia ja jaksamista korvien kanssa. Onneks Santeri on kuitenkin varsin tyytväinen poika päivisin, auttaa jaksamaan paremmin..
Mulla oli kyllä viel jotain muutakin, mutta nyt pätkii ajatus okein kunnolla.. Sama pää, kesät talvet..
Jippii! Lähetään muuten huomenna Tukholman risteilylle koko perhe! Isäntä tuumi, että kaivataan vähän jotain piristystä. Hyvin ajateltu. Mulla ei vaan ole mitään kivaa päälle laitettavaa.. Täytyy syöksyä viel johkin kauppaan paniikilla.. Ja hei, pakko hehkuttaa vähän viel.. Liityin Painonvartijoihin (yhden valokuvan seurauksena) ja kolme viikkoa ja -4,6 kiloa. Kyl tää tästä..
No jep jep, tämmöstä.
Nojanda ja Tilda 7 kk.
ps. Tilda oppi ryömimään, ja vauhtia riittää ja istuu nyt ihan kunnolla ilman tukea!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=0637b681-7e79-11dd-87e4-…!
Voi Nojanda... *voimia*. Toivottavasti Tilda on vaan hidastanu kasvuaan, ei muuta...
Mun piti tulla tänne tärisemään, ko pitäis mennä työhaastatteluun 2,5tunnin päästä... Hain huvikseni puolikasta yökön paikkaa infektio-osastolla ja ne ottiki sen tosissaan :p
Mä en muista millon viimeksi olis jännittäny näin paljo... Maha on ihan sekasi, on sillai krapulainen olo... Kädet tärisee ym. Joka sinänsä on hassua, ko en tosissaan edes hakemusta täyttäny :)
Ja kirjoitus näköjään todella sekavaa...
Huomenna varmaan ratkeaa sit meidän kaupungin asuntoki... Se ei edes jännitä.
Noh. Luka haluaa tanssia SutsiSatsaa, joten palataan!!!
Luuk@
Luuk@lle tsemppiä työnhakuun!
Meillä kontataan! Äkkiä lähti likka liikkeelle, eka pari viikkoa sitten lähti ryömimään, nousi lattialla istumaan, ja edellispäivänä konttas. =]
Kuuluu pelkkää hyvää, kiirettä pitää kun mieskin on nyt viel isyyslomalla. Vauvauinti ja muskari aloitettu. Niin, ja kun Nojandalla oli hyviä kokemuksia painonvartijoista, niin pitäskös itekkin alkaa laskemaan pojoja.. =]
jonttu ja Manta reilu 7kk
Todennäköisesti se mun viiva oli joku huono kiinnittyminen tms, koska viiva ei ole vahvistunut. Ehkä vielä vaalentunutkin :( Ajattelin kyllä vielä testata jollain apteekin paremmalla testillä viimeisen kerran. Mulle on pari-kolme kertaa käynyt näin aiemminkin, eli uskon vakaasti että ovat olleet jotain kiinnittymisyrityksiä. Oireita on ollut, niinkuin nytkin. Tosin nyt tuntuu jo vähän menkkakivuiltakin.. mulla ei ole vielä kierrot käynnistyneet, eli josko nyt sitten.. Yritystähän meillä ei tietenkään ollut kerran kierukkakin on, mutta onhan tää aina vain yhtä surullista :`(
Nojandalle onnea hienosta painonpudotuksesta! Täytyy itsekin käydä laihduttamaan HETI kun imetys loppuu. Eli toivottavasti vasta joskus ens vuonna :) Mulla kun on imetys kestänyt ihan ennätyspitkään nyt :) :)
Aurinkoista päivänjatkoa!
Mikaela
Mikaela: Josko sit ens kierrosta tulis muutaki ko kemiallinen... :p
MÄ SAIN SEN TYÖPAIKAN!!!!!
Alotan 1.10 ja tekevät sopparin helmikuun loppuun! Samalla ratkes tää asunto-ongelmaki, ko antavat meille työsuhdeasunnon!!!
Voe pojat...
Noh, nyt poikien keskelle tutimaan!
Luuk@
Ei kyllä olo tunnu sitten yhtään pirteältä taas.. Vuoronperään taas viime yön heräilivät nämä kaks pienintä ja olo on tosiaan sen mukainen!! Noo.. kahvia naamaan vaan :P
Nojanda: Kuulostaa kyllä tutulta nuo teidän yöt ja jaksamista sulle! Meillä kuitenkin onneks välillä nukkuu paremmin ja alkuyön yleensä ihan rauhassa mutta joskun 1-2 jälkeen yöllä alkaa se kitinä ja huuto tosiaan jos ei tissiä suuhunsa saa!! Ja tämä huuto yleensä sitten havahduttaa tuon 2-vuotiaan ja oi, riemua yöllä sitten.
Tuo ummetus kans ja paha sellainen tuli koettua tuon edeltävän kanssa. Tyttö oli jo kyllä silloin vanhempi, että osasi kyllä kertoa, että kipeää käy ja just monesti jouduttiin helpottamaan oloa tuolla microlaxilla. Se tilanne sit meni meillä onneks itsestään oikeastaan ohi mutta vieläkin ajoittain maha on tosi tosi kovalla. Just yritän paljon hedelmiä syöttää ja vettä juottaa aina pitkin päivää. No, hyvä, että muuten saitte Tildan kanssa sinne polille sen lähetteen. On se jo oman mielenrauhan takia hyvä käydä siellä. Ai ni, ja hauskaa reissua! <-- tää kyllä tais tulla vähän myöhässä..
Luu@: ONNEKSI OLKOON työpaikasta ja asunnosta :D Eli kertaheitolla kaik meni sitten hyvin!
Niin, ja meilläkin nyt ryömitään ilman sitä nytkyttelyä eli vauhtia tuli heti lisää! Voi, koiraparkaa.. Aina kun yrittää koira nukkua olohuoneessa niin alkaa melkoinen ähellys ja Veikka mönkii suoraan tuon karvakorvan kimppuun.
Mut nyt aamupalan laittoon!
kuvaamaan sitä, että kaikesta tingitään. Kaverisi toiminta on meidän asteikolla siis jo ihan extremeä :D
Mutta tosi hienoa on kaikki toiminta, missä pystyy säästämään rahaa ja luonnonvaroja. Mua järkyttää ihmisten tuhlaavaisuus esim. vedessä ja sähkössä! Jokaisella pitäis musta olla myös oma vesimittari, ehkä se saisi ihmiset heräämään.
Mutta joo. Nyt syömään kebakoita. Tehtiin niitä lasten kanssa. Omatekemä kebakko maistuu lapsestakin aina parhaimmalta. Täytyy vain muistaa tarkasti mikä oli kenenkin tekemä ;)
Iloista viikonloppua! Täytyykin jäädä miettimään tuota kiliä.. Lehmä olis kiva, meillä kun maitoa menee hirveät määrät, mutten minäkään kyllä usko että siinä voitolle jäisi :)