Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äideillä, jotka mainostavat täällä tekevänsä kotityöt tunnissa on joku ongelma

Vierailija
29.12.2006 |

Aina kun joku valittaa kotitöiden raskautta, jostain löytyy se viisas, joka sanoo, että tunnissahan päivän kotityöt hoitaa, mitä niistä valittamaan. Tämä tuntihan nyt ei pidä paikkaansa, eli näillä äideillä on jotain ongelmia muussa elämässään, mutta siivouksella he sentään pääsevät pätemään. Surullista sinänsä, että elämän ainoa ylpeyden aihe on siisti koti.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niistä kaikista askareista hirveän rankkoja ja vaikeita, kun niin ajattelee. Ja päinvastoin. Minä olen oppinut tekemään kotihommia " toisella kädellä" esim. niin että kuuntelen samalla jotain mielenkiintoista äänikirjaa tai hyvää musiikkia, se vie ajatukset siitä miten rankkaa tai kuivaa se varsinainen homma on.

Kokeilkaa vaikka. Asenne on se joka ratkaisee.

Vierailija
22/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomme on aina perussisti, meille voi tulla kylään 5 min varoitusajalla.

Perussiisteyden ylläpito on helppoa jo nopeaa. Eri asia sellaisilla, jotka päästävät kämpän aina kaaokseen ja sitten joutuvat käyttämään koko päivän sen siivoamiseen.

Ja ihan turha alkaa nyt sääliä kerjäämään omalla rasittuneisuudellasi. Itse aloitit tämän ketjun haukkumalla meitä muita, jotka osaavat pitää homman näpeissään ja asunnon siistinä!

t. 18 (?)

Vierailija:

vaan se, että ne muka tehdään tunnissa, puppua. Sinä joka töitäsi luettelit toisessa ketjussa, et tosiaan tehnyt niitä tunnissa. Jotkut ehkä ovat vahvasti kinesteettisiä ja haluavat tehdä juttuja käsillään, läheskään kaikki eivät ole. Kaikille ei-kinesteettisille kotityöt ovat kuitenkin lähinnä pakkopullaa. Miksi niiden ihmeellistä helppoutta pitää rasittuneille joka välissä kehua?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rankkaa että siitä pitää valittaa?

Valitettavasti ne pyykit ei sinne koneeseen itse hyppää, jos haluaa puhdasta päälle niin se on pyykättävä. Meni siihen sitten minuutti, tunti tai kaksi.

Vierailija
24/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole lapsia? Minulla ainakin joku lapsi aina haluaa jotakin ja kotona kuunnellaan lähinnä lasten musiikkia. Tai sitten lapset tappelevat ja selvitän samalla sitä. En todellakaan voi kuunnella omaa lempimusiikkiani lasten kanssa (sanoitukset eivät tosiaan sovi leikki-ikäiselle). Enkä muutenkaan halua, että meillä on kotona jotain taustamelua. Meillä ei koskaan ole tv tai radio päivisin aika. Elän kyllä lasteni enkä siivouksen ehdoilla.

ap

Vierailija:

Saahan niistä kaikista askareista hirveän rankkoja ja vaikeita, kun niin ajattelee. Ja päinvastoin. Minä olen oppinut tekemään kotihommia " toisella kädellä" esim. niin että kuuntelen samalla jotain mielenkiintoista äänikirjaa tai hyvää musiikkia, se vie ajatukset siitä miten rankkaa tai kuivaa se varsinainen homma on.

Kokeilkaa vaikka. Asenne on se joka ratkaisee.

Vierailija
25/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, ettei mikään voi enää olla rankkaa, jos ennen on ollut vaikeampaa. Moni asia on sitä edelleenkin, mutta ei pyykki. Ja kyllä, vien pyykit viikattuina kaappiin, aika helppo juttu sekin.

Vierailija
26/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

täyttämiseen ja päälle laittoon mene kuin minuutti. Mutta tekeekö teistä joku aivan rehellisesti KAIKEN päivän pyykkiin liittyvä YHDESSÄ MINUUTISSA. Eli yhden minuutin sisällä tyhjentää märät pyykit koneesta ja ripustaa ne kuivumaan, viikkaa jo kuivuneet pyykit narulta kaappeihin ja täyttää uuden koneellisen pyykkiä. Tämä kaikki kuuluu pyykkien laittoon (jotkut vielä silittävätkin, minä en). Eli tekeekö teistä joku tuon kaiken minuutissa?

Vierailija
27/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti erikseen kantaa ja lämmittää vedet, pestä pyykit pesulaudalla käsin, rutistaa ne kuiviksi käsin jne.

Eipä se nykyaikana juuri kauheasti työstä käy...

Vierailija
28/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ap näyttää olevan nyt vähän enemmänkin vaikeuksia kuin tuo pelkkä siivous. Laita ensin ne lapset kuriin, niin saat aikaa siivota.

Vierailija
29/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaito uupuu joltain. Ihmettelin niitä, jotka muka hoitavat ne tunnissa tuosta vaan.

ap

Vierailija
30/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija:

Sinulla ap näyttää olevan nyt vähän enemmänkin vaikeuksia kuin tuo pelkkä siivous. Laita ensin ne lapset kuriin, niin saat aikaa siivota.

Vierailija
31/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sisälukutaito uupuu joltain. Ihmettelin niitä, jotka muka hoitavat ne tunnissa tuosta vaan.

ap

Vierailija
32/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi ateriaa ja jälkien siivous vie jo yli tunnin.

ap

Vierailija:

Vierailija:

ap

Vierailija
33/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä jaksaako kotitöitä tehdä vai ei. Minulla on vauva ja 2-vuotias, mies käy päivät töissä ja illat sekä vapaapäivät rakentaa. Kyllä minä silti pystyn pitämään kodin kasassa, ekä kyse olekkaan siitä.

Minua kuitenkin ärsyttää (samoin kuin ilmeisesti myös ap:tä) kotitöiden vähättely. Se perinteisten naisten työn vähättely. Ja naiset vielä itse vähättelevät sitä. Naiset arvioivat OMAN TYÖNSÄ aina tahallaan alakanttiin. Esim. tuo pyykin laitto. Sanovat että pyykinlaittoon kuuluu yksi napin painaminen, vaikka todellisuudessa siihen kuuluu paljon muutakin.

Vierailija
34/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän nyt vähän liioittele tuon siivouksen vaikeuden kanssa? Kyllä teilläkin on varmasti hetkiä, jolloin lapset ovat rauhassa?

Tyhjennä tiskikone kun lapset syövät tai tee vaikka ruoka sillä aikaa.

Ruuan jälkeen ainakin meidän lapset ovat hetken aikaa rauhallisia, silloin on hyvä aika imuroida jne.

Kyllä sitä aikaa löytyy kun vain haluat.

Vierailija
35/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säästyy aikaa sillä, että teen isoja satseja pakastimeen niin ei tarvitse joka päivä kokata. Ja sillä aikaa kun ruoka sulaa+lämpenee mikrossa, voin tehdä jotain muuta.

Monet keitot valmistuvat 10 minuutissa, uuniruoatkin tekee 10 minuutissa ja sitten se kypsyy uunissa ihan itsekseen.

Vierailija
36/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta, joka päivä syödään itse tehtyä ruokaa ja nytkin on ihan siistiä. Mutta ei tämä tapahdu tunnissa.

Vierailija:

Etköhän nyt vähän liioittele tuon siivouksen vaikeuden kanssa? Kyllä teilläkin on varmasti hetkiä, jolloin lapset ovat rauhassa?

Tyhjennä tiskikone kun lapset syövät tai tee vaikka ruoka sillä aikaa.

Ruuan jälkeen ainakin meidän lapset ovat hetken aikaa rauhallisia, silloin on hyvä aika imuroida jne.

Kyllä sitä aikaa löytyy kun vain haluat.

Vierailija
37/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuorin vähintään sen ajan jo pelkästään perunoita.

Vierailija:

Mulla säästyy aikaa sillä, että teen isoja satseja pakastimeen niin ei tarvitse joka päivä kokata. Ja sillä aikaa kun ruoka sulaa+lämpenee mikrossa, voin tehdä jotain muuta.

Monet keitot valmistuvat 10 minuutissa, uuniruoatkin tekee 10 minuutissa ja sitten se kypsyy uunissa ihan itsekseen.

Vierailija
38/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua kuitenkin ärsyttää (samoin kuin ilmeisesti myös ap:tä) kotitöiden vähättely. Se perinteisten naisten työn vähättely. Ja naiset vielä itse vähättelevät sitä. Naiset arvioivat OMAN TYÖNSÄ aina tahallaan alakanttiin. Esim. tuo pyykin laitto. Sanovat että pyykinlaittoon kuuluu yksi napin painaminen, vaikka todellisuudessa siihen kuuluu paljon muutakin.

Eihän kukaan muu kuin kotona oleva vanhempi ole oikeasti toisten palveluksessa 24h/vrk.

Mutta tosiasia on, että hyvällä organisoimisella ja positiivisella asenteella ne hommat nyt vaan hoituvat sujuvammin kuin tuskittelemalla työn määrää.

Vierailija
39/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun joskus oikein rassaa, käytän paperilautasia niin ei tarvihe tiskata ensinkään. Relatkaa joskus.

Vierailija
40/81 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian iso talo? Silitätkö pyykit? Teetkö itse kaikki ruuat alusta loppuun vaikeimman kautta? Voisiko pyykin määrää vähentää? Entä siivouksen määrää? Tarvitseeko joka päivä imuroida vai riittäisikö esim. keittiön lakaisu? Valintojahan nämä on...

t. se tunnissa tekijä

Vierailija:

Minulla on kolme lasta, joka päivä syödään itse tehtyä ruokaa ja nytkin on ihan siistiä. Mutta ei tämä tapahdu tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi