Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä iloa elämään? Olen lihonut 98kg----106kg pienessä ajassa, tuntuu, ettei mikään muu tuo hyvää oloa. Mies "vihainen

Vierailija
17.10.2023 |

Masennuslääkkeitä syönyt jo vuoden, mutta auttaa vain hetkittäin.

Aina väsyttää. Tiedän että johtuu painosta (olen 162cm pitkä). Ikä harmittaa, täytin hiljattain 40v

Tuntuu että elämä ohi. Työskentelen vanhusten parissa ja vaihtaisin koska vain paikkaa jonku 96 vuotiaan kanssa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala elämään elämääsi. Mikään masennuslääke tai laihdutus ei auta, jos et tee niitä asioita mitä oikeasti haluat. Mene salille, tapaa ihmisiä. Tee mitä oikeasti haluat. 

Vierailija
42/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ota lääkärin kanssa puheeksi jos masennuslääkkeet voisi vaihtaa toiseen. Moni SSRI ja SNRI -lääke aiheuttaa väsymystä yleisenä sivuoireenaja painon nousukin voi olla osittain niiden aiheuttamaa.

Esimerkiksi Voxra ja Brintellix ovat vaihtoehtoja joilla yleensä näitä kahta sivuvaikutusta ei ole. Ne ovat vähän kalliimpia verrattuna moniin vanhempiin lääkkeisiin, mutta kannattaa kokeilla jos koet, että nykyinen lääke ei edes pidä masennusta kurissa (joka sekin tietenkin voi olla sekä syy että seuraus ongelmiin).

T: farmaseutti

Ja sekin on vaihtoehto, että ottaa Mysimban, koska naltreksoni auttaa lohtusyömiseen, jolloin saa kaksi apua: masennukseen ja syömisongelmaan -> energiaa ja laihtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oho aikamoinen lihominen kun 58 kg yli sataan kiloon. Käytätkö alkoholia?

16 vuotta antanut painon nousta(vahingossa) joo Alkoa on myös mennyt

Ap

Vierailija
44/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olet nuori vielä! Ala pikkuhiljaa lisätä liikuntaa ja ulkoilua ja korvaa herkut vaikka hedelmillä, paino alkaa tippua itsestään ja saat enemmän energiaa ja hyvinvointia. Oot ihan liian nuori antaakses painon rajoittaa elämässä yhtään mitään.

Tämä on rajoittanut jo 12 vuotta. Sen ajan olen ollut siinä 100kg painossa noin.

Eikö loppua näy koska aina epäonnistun paino pudotuksesta. En jaksa enää

Ap

Sua ei olekaan pitkään aikaan näkynyt palstalla.

Vierailija
45/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Melkoinen painonnousu, jos olet 58 kg noussut 106 kg. En ihmettele, että mies on vihainen.

Todennäköisesti hän jo hakee lihalliset ilot muualta.

Tuossahan nyt on lihaa jo enemmän kuin kotitarpeeksi.

Vierailija
46/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ainakin kannattaa syödä niitä lihottavia masennuslääkkeitä kun ne kerran toimii noin hyvin. 

Vierailija
47/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi mies on vihainen?

Mies on vihainen itselleen kun on niin saamaton, ettei saa erottua.

Vierailija
48/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tyhmä mies, pahentaa vain tilannetta. Harmi, että haksahdit moiseen. Jos hän sinua oikeasti rakastaisi, yrittäisi olla tukena.

Minä uskon, että tämä suhde pohjimmiltaan aiheuttaa sekä masennuslääkkeiden tarpeen että painonnousun. Useimmiten lääkkeillä koetetaan turruttaa surua ja pahaa oloa asioista, jotka oikeasti pitäisi vain radikaalisti elämässään muuttaa. 

Vierailija
49/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap muistaa sen tosiasian, että ylipaino jättää jäljet elimistöön. Ja en tarkoita tällä vain roikkumaan jäävää ylimääräistä nahkaa vaan ylipaino vahingoittaa kylläisyyden tuntemiseen tarvittavan väliaineen toimintaa aivoissa. Lisäksi rasvasolujen määrä jää korkeaksi ja elimistö pyrkii kaikin mahdollisin keinoin palata korkeimpaan aikaisempaan painoonsa. Tästä syystä todella harva ylipainon pois laihduttanut onnistuu pysyvästi palaamaan tervepainoisten ryhmään.

Kerran ylipainoinen on aina ylipainoinen tai koko loppuelämänsä nälässä kituva jojoilija.

"Käytännössä ainoa tapa pysyä hoikkana on olla koskaan lihottamatta itseään ylipainoseksi."

Vierailija
50/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo lenkkeily on kyllä ihan huuhaata. Ei auta enää tässä iässä painoon eikä mielialaan. Itse olen kävellyt vuoden 2022 tammikuusta joka arkipäivä 30 min x 2, ja satunnaisesti lisäksi viikonloppuisin eri mittaisia lenkkejä. Olen katsonut syömisiä paremmiksi jne. Lopputulos on että painan edelleen saman kuin aiemminkin, ja mieliala on tasan yhtä maassa. 

Näinpä. Laihtumiseen tarvitaan reipasta liikuntaa ja kalorivajetta. Itse yritän tässä etsiä sellaista vajetta että jaksaa liikkua mutta kuitenkin on laihtumisen kannalta sopivasti miinuksella. Se että syö terveellisiä ruokia ei automaattisesti tarkoita laihtumista.

Vierailija
51/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Haluaisin ystäviä. Käydä salilla. Mutta ensin pitäisi laihtua,että kehtaisi tehdä mitään. Nyt olen lähinnä kotona ja syön.

Mene johonkin sellaiseen liikuntaryhmään missä voi tutustua muihin. Itse ohjaan sellaista liikuntaa missä tehdään tuntien ulkopuolellakin lajia ja käydään siihen liittyvillä reissuilla, siinä tutustuu ja saa kavereita. Ja olen ohjannut liikuntaa monessa painossa, myös yli satakiloisena enkä antanut sen olla esteenä minun ja liikunnan välillä.

Joku toinenkin harrastus voisi olla sellainen mistä saa ystäviä, sellaiset mihin kuuluu vaikkapa noita reissuja tai esiintymisiä, esimerkkinä mainitsen kuoron tai tanssiryhmän.

Minullakin oli elämä taannoin sellaisessa tilassa että ei ollut ystäviä eikä oikein mitään. Kyllä siitä on mahdollista nousta ja löytää unelmiensa elämä. Minulla se vaati mm. eron ja terapiaa.

Vierailija
52/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tyhmä mies, pahentaa vain tilannetta. Harmi, että haksahdit moiseen. Jos hän sinua oikeasti rakastaisi, yrittäisi olla tukena.

Minä uskon, että tämä suhde pohjimmiltaan aiheuttaa sekä masennuslääkkeiden tarpeen että painonnousun. Useimmiten lääkkeillä koetetaan turruttaa surua ja pahaa oloa asioista, jotka oikeasti pitäisi vain radikaalisti elämässään muuttaa. 

Meille naisille ollaan saatu hienosti myytyä parisuhteen tarpeellisuus. Todellisuudessa monelle suhde on yhtä helvettiä. 

Vierailija
53/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä alkoholi kokonaan pois ja ala liikkumaan. 

Vierailija
54/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut jo pidempään runsaasti ylipainoinen niin itse koettaisin sinuna saada reseptin niihin ruokahalua hillitseviin lääkkeisiin. On kallista ja aiheuttaa monelle alkuun sivuoireita, mutta luulen että se auttaisi sinua etsimään iloa ja tyydytystä elämään muualta, kun sitä ei enää saisikaan noin helposti syömällä.

Vierailija
55/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Anna naapurille pyllyä ja piparia

Onko incel taas jäänyt ilman?

Vierailija
56/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua voi auttaa. Ruokariippuvuus ja mukavuudenhalu/ laiskuus hallitsee sun elämässä. vaikka antaisin miten hyviä vinkkejä niin ne ei auta jos et halua/kykene niihin sitoutumaan.

Itse laihdutin vastekoosta 56->kokoon 34-36, kilot pysyneet poissa jo kohta 8 vuotta. Aloitin myös urheilun ja nykyään urheilen 5 krt viikossa.

Miten onnistun?? Lopetin tekosyiden esittämisen. Olin valmis hyväksymään kärsimystä ( eli kokemaan epämukavuutta ja pakotin itseni liikkumaan ja syömään terveellisesti)

Ne, jotka eivät kykene pysyvästi laihduttamaan ovat ihmisiä jotka eivät ole valmiita epämukavuuteen ja vaivaan mitä liikunnasta ja terveellisen elämäntavan muutoksiin tarvitaan. 

olet vain laiska, mukavuudenhaluinen ja väistelee vastuuta omista huonoista valinnoista, jotka ylläpitävät lihavuutta. 

Vierailija
57/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toivottavasti ap muistaa sen tosiasian, että ylipaino jättää jäljet elimistöön. Ja en tarkoita tällä vain roikkumaan jäävää ylimääräistä nahkaa vaan ylipaino vahingoittaa kylläisyyden tuntemiseen tarvittavan väliaineen toimintaa aivoissa. Lisäksi rasvasolujen määrä jää korkeaksi ja elimistö pyrkii kaikin mahdollisin keinoin palata korkeimpaan aikaisempaan painoonsa. Tästä syystä todella harva ylipainon pois laihduttanut onnistuu pysyvästi palaamaan tervepainoisten ryhmään.

Kerran ylipainoinen on aina ylipainoinen tai koko loppuelämänsä nälässä kituva jojoilija.

"Käytännössä ainoa tapa pysyä hoikkana on olla koskaan lihottamatta itseään ylipainoseksi."

Hyvä aloittaja, niinkuin tästä ylläolevasta hienosti huomaa, vauvapalstalta et apua saa. Täällä on vain ilkeitä trolleja. Ota yhteyttä asiantuntevaan lääkäriin, 40 vuotta on vielä ihmisen iäksi aika nuori.

Kyllä se siitä.

Vierailija
58/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei sua voi auttaa. Ruokariippuvuus ja mukavuudenhalu/ laiskuus hallitsee sun elämässä. vaikka antaisin miten hyviä vinkkejä niin ne ei auta jos et halua/kykene niihin sitoutumaan.

Itse laihdutin vastekoosta 56->kokoon 34-36, kilot pysyneet poissa jo kohta 8 vuotta. Aloitin myös urheilun ja nykyään urheilen 5 krt viikossa.

Miten onnistun?? Lopetin tekosyiden esittämisen. Olin valmis hyväksymään kärsimystä ( eli kokemaan epämukavuutta ja pakotin itseni liikkumaan ja syömään terveellisesti)

Ne, jotka eivät kykene pysyvästi laihduttamaan ovat ihmisiä jotka eivät ole valmiita epämukavuuteen ja vaivaan mitä liikunnasta ja terveellisen elämäntavan muutoksiin tarvitaan. 

olet vain laiska, mukavuudenhaluinen ja väistelee vastuuta omista huonoista valinnoista, jotka ylläpitävät lihavuutta. 

Tiedän. Mutta miksi en kestä ja muut onnistuu? Ap

Vierailija
59/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä Mysimbaa ja heivaa ne SSRI:t. Mysimbassa on masennuslääke sekä toinen aine, joka tekee lohtusyömisestä ja -juomisesta tarpeetonta (sikäli, että se on johtunut opiaattijärjestelmän yliaktivoitumisesta, kuten sinun tapauksessasi voisi hyvin olla kyse). Lisäksi auttaa vielä tupakastakin irti, sikäli että sattuisit polttamaan. Sivuvaikutuksena on kyllä se, että luultavasti se ajaisi sinut eroamaan, kun et enää kestäisi sitä tilannetta, jota yrität syömällä ja juomalla paeta. 

Ja todella turha tulla tänne masentuneelle mussuttamaan, että valvo sitä painoasi äläkä liho. No, hän on jo lihonut. Eikä itselläni ainakaan lähtenyt kiloja ennen kuin se masennus saatiin hoitoon. Masentunut elimistö kerrytti niitä kiloja. 

Vierailija
60/74 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko testosteronivajausta? Käy mittaamassa ja ota lääkettä, jos tarvis. Rasva sulaa ja mieliala nousee. Kokemuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi