Mistä iloa elämään? Olen lihonut 98kg----106kg pienessä ajassa, tuntuu, ettei mikään muu tuo hyvää oloa. Mies "vihainen
Masennuslääkkeitä syönyt jo vuoden, mutta auttaa vain hetkittäin.
Aina väsyttää. Tiedän että johtuu painosta (olen 162cm pitkä). Ikä harmittaa, täytin hiljattain 40v
Tuntuu että elämä ohi. Työskentelen vanhusten parissa ja vaihtaisin koska vain paikkaa jonku 96 vuotiaan kanssa.
Kommentit (74)
Suunnittele jotain kivaa. Elokuviin, matkoille, tallinnaan.
Nauti luonnosta, huomioi värit, tuoksut, äänet.
Ja avantouinti tuo monelle iloa elämään.
Jos käytät alkoholia, kokeile olla jonkun aikaa täysin ilman.
Miten olet saanut miehen?
Kysyy 60 kg sinkku
Vierailija wrote:
Miten olet saanut miehen?
Kysyy 60 kg sinkku
Olin ennen 58kg
Ap
Urheilu/ulkoilu auttaa molempiin, niin mielialaan kuin painonnousuunkin. Puolen tunnin kävelylenkki päivässä tekee jo ihmeitä.
Liikunta pahentaa vaan syömisen himoa. Tämä siis minun kokemukseni.ap
Liikuntaa vain maltillisesti. Onko sinulla koira? Se tuo monelle iloa elämään
Olet nuori vielä! Ala pikkuhiljaa lisätä liikuntaa ja ulkoilua ja korvaa herkut vaikka hedelmillä, paino alkaa tippua itsestään ja saat enemmän energiaa ja hyvinvointia. Oot ihan liian nuori antaakses painon rajoittaa elämässä yhtään mitään.
Voi johtua testosteronin tuotannon äkillisestä laskemisesta nuo oireet ei mitenkään epätyypillistä tuon ikäisille miehille.Tai siis itselläni oli samanlaisia oireita ja kävi ilmi että tasot oli niin matalat että pääsin korvaus hoitoon ja olin kuin uusi mies sen jälkeen.M43.
Tyhmä mies, pahentaa vain tilannetta. Harmi, että haksahdit moiseen. Jos hän sinua oikeasti rakastaisi, yrittäisi olla tukena.
Piri on varma ratkaisu molempiin ongelmiin. Tulee varmasti hyvä olo ja kilot alkaa varmasti karisemaan.
Vierailija wrote:
Käykö toisinpäin. Jos ei juo, niin nyt vois kokeilla?
Syö, että saat energiaa ja jaksat. Ja muista levätä, koska kaikenlainen ylimääräinen liikkuminen vie voimia. T. Energiaa syömällä
Raudanpuute. Aiheuttaa sitä että painoa kertyy ja vaikea saada pois. Lisäksi väsymystä, masennuksen kaltaista oloa, ilon menettämistä ja "mikään ei tunnu miltään". Ferritiini pitää olla ainakin 100.
Vierailija wrote:
Tapauksessasi kannattaa kääntyä ammattipsykologin puoleen. Varmasti saisit parempaa näkymystä ja keskusteluapua kuin vauvapalstailijoiden enemmistöstä. Objektiivisesti ajateltuna, ikäsi puolestahan elämäsi ei ole lähellekään ohi. Masennusoireet ovat mielestäni se pahin juurisyy tuntemuksiisi, ja näihin tosiaan pitäisi hakea ammattiapua.
Suosittelen ainakin vilkaisemaan youtubekanavaa nimeltä "Healthy Ever After". Ehkä saat uutta perspektiiviä siihen, että 40-vuotias ei ole vielä liian vanha tai että kaikki olisi menetetty. Toki jos lapsia haluat ja niitä ei ole, niin silloin tilanne on eri.
Tuo lenkkeily on kyllä ihan huuhaata. Ei auta enää tässä iässä painoon eikä mielialaan. Itse olen kävellyt vuoden 2022 tammikuusta joka arkipäivä 30 min x 2, ja satunnaisesti lisäksi viikonloppuisin eri mittaisia lenkkejä. Olen katsonut syömisiä paremmiksi jne. Lopputulos on että painan edelleen saman kuin aiemminkin, ja mieliala on tasan yhtä maassa.
Vierailija wrote:
Liikunta pahentaa vaan syömisen himoa. Tämä siis minun kokemukseni.ap
Se on varmasti totta, eikä liikuntaa tarvitse aluksi kuin sen verran, että hieman metabolia vilkastuu. Syömisen himoon auttaa se, että yrittää korvata ne tilanteet, jossa tekee mieli jotain. Minulla pidempään valvominen saa aikaan napostelua tai ylipäätää sohvalla lojuminen.
Tapauksessasi kannattaa kääntyä ammattipsykologin puoleen. Varmasti saisit parempaa näkymystä ja keskusteluapua kuin vauvapalstailijoiden enemmistöstä. Objektiivisesti ajateltuna, ikäsi puolestahan elämäsi ei ole lähellekään ohi. Masennusoireet ovat mielestäni se pahin juurisyy tuntemuksiisi, ja näihin tosiaan pitäisi hakea ammattiapua.