Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain työpaikan ja piti käydä työterveystarkastuksessa

Vierailija
16.10.2023 |

Terkkari kysyi, olenko naimisissa. Mitä se hänelle/työpaikalle kuuluu??

Häkellyin niin, että paljastin totuuden, mutta nyt jälkeenpäin voittaa.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamistahan tuo on ja välttäkää noita firmoja kuin ruttoa. Hyvät firmat eivät todellakaan vaadi työntekijää noihin.

Vierailija
42/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei välttämättä kannata mennä firmaan, joka vaatii tuollaista.

Ihan yleinen käytäntö. Toki sitten oma lukunsa on työnantajat, joilla ei jostain syystä ole työterveyshuoltoa, mutta vaativat silti lääkärintodistuksen sairaspoissaolosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihan yleinen käytäntö. Toki sitten oma lukunsa on työnantajat, joilla ei jostain syystä ole työterveyshuoltoa, mutta vaativat silti lääkärintodistuksen sairaspoissaolosta.

Silti on edelleen firmoja, jotka eivät noita sairaita yksityiselämään tunkeutuvia juttuja harrasta. Kunnioittavat työntekijöitään tai jotain.

Vierailija
44/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn ihan itse kunnallisella säännöllisissä terveystarkastuksissa oman hyvinvointini tarkkailemiseksi mm. veriarvojen seuranta ja hammashuolto, koska maksan veroja.

Vierailija
45/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kertooko ne työnantajalle jos on hiivatulehdus 

Kertoo. Kuvan kera.

Vierailija
46/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta työterveyshoitaja kysyi, mitenkäs kotiasiat. Vastasin: Hyvin, asuntolaina maksettu. 

Eipä tainnut hänellä vielä olla ja asuukin varmaan jossain Vantaalla.

Vierailija
47/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työterveystarkastus kuuluu monen vastuullisen työnantajan palveluihin. Niissä seurataan työntekijän vointia, ennalta ehkäistään työperäisiä sairauksia ja tarvittaessa puututaan työolosuhteisiin.

Työhöntulotarkastus kertoo millainen ihmisen vointi on ennen työnaloitusta ja tämä on erityisen tärkeää, jos työssä altistuu kemikaalille, säteilylle jne. Lisäksi poissuljetaan sairaudet, jotka voivat haitata työntekoa esim. astma, epilepsia jne.

Kotioloja kysytään, koska ne vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin. Ei niitä kukaan utele huvikseen. Terveystietoja ei saa vuotaa eteenpäin ilman lupaa, eikä näin tietenkään tehdä missään vastuullisessa paikassa 

Vierailija
48/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en käynyt koko tarkastuksessa.

Kyylät

Jos kyse on lakisääteisestä tarkastuksesta, niin kyllä siellä on pakko käydä tai saat fudut. 

Minä en käynyt. Olin ollut talossa 12 vuotta erilaisissa sijaisuuksissa ym. Sitten hain vapautunutta virkaa, joka oli ihan valtakunnallisesti avoinna ja onnekseni tulin valituksi, koska jo tein sitä virkaa sijaisena.

Ei kukaan ikinä käskenyt lääkärintarkastukseen.

Nyt olen jo eläkkeellä, joten potkut on pahasti myöhässä. :D

Ei tietenkään tarvitse mennä ellei se ole työnantajan vaatimus. Yleensä on ja samalla se on myös työntekijän etu, saa terveystarkastuksen.

Vierailija
49/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Silti on edelleen firmoja, jotka eivät noita sairaita yksityiselämään tunkeutuvia juttuja harrasta. Kunnioittavat työntekijöitään tai jotain.

Kyllä työterveyshuolto, tarkastukset on työntekijän etu.

Välttäkää yrityksiä, joilla näin ei ole.

Vierailija
50/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyylät

Jos kyse on lakisääteisestä tarkastuksesta, niin kyllä siellä on pakko käydä tai saat fudut. 

Itse asiassa oon ite kerran siirtänyt ja siirtänyt tarkastusta ja lopulta kukaan ei kysellyt. Todennäköisesti johtui siitä, että kävin muutenkin aika usein työterveyshuollossa erinäisistä syistä. Ja siis työpaikassa yli 15 vuotta olin

Vierailija
51/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en käynyt, töissä ollut nyt kolme vuotta. Olin ennen töihin pääsyä käynyt työttömien terveystarkastuksessa, en kokenut tarpeelliseksi 

Mutta eikös tarkastus se ole pakollinen, ennen kuin työpaikan saaminen vahvistetaan lopullisesti? 

Lain mukaan kuukauden sisään työssä aloittamisesta jos ei onnistu ennen aloitusta.

Just näin. Kävin työhaastattelussa ja sain sähköpostitse tiedon, että minut on valittu työhön. Viestissä luki myös, että "tehtävään valitun on toimitettava terveystodistus kuukauden kuluessa valinnan tiedoksisaamisesta, muutoin valinta raukeaa." Ja tämä sama viesti oli lähetetty tiedoksi myös niille muille hakijoille, joita ei valittu. En tiedä, soitteleeko joku ei-valittu kuukauden päästä työnantajalle,

Tämä on jossain kunnallisella varmaan, en ole yksityisellä ikinä törmännyt vastaavaan ja oon niitä palkkojakin joskus laskenut ja yrityksen työterveyslaskut tarkistanut ja yhteyshenkilönä ollut työterveyshuoltoon

Vierailija
52/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiusaamistahan tuo on ja välttäkää noita firmoja kuin ruttoa. Hyvät firmat eivät todellakaan vaadi työntekijää noihin.

Enemmän olisin huolissaan firmasta, jossa ei tehdä töihintulotarkastusta. Tuskin on kovin monet muutkaan perusasiat kunnossa jos ei tuollaisesta huolehdita.

Vierailija
53/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveydentilaa koskevat ym. Todistukset.

Terveydentilaa koskevaa todistusta ei vaadita"

Näin lukee sopparissani

T. Kolme vuotta töissä ollut

Vierailija
54/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä työterveystarkastus kuuluu monen vastuullisen työnantajan palveluihin. Niissä seurataan työntekijän vointia, ennalta ehkäistään työperäisiä sairauksia ja tarvittaessa puututaan työolosuhteisiin.

Työhöntulotarkastus kertoo millainen ihmisen vointi on ennen työnaloitusta ja tämä on erityisen tärkeää, jos työssä altistuu kemikaalille, säteilylle jne. Lisäksi poissuljetaan sairaudet, jotka voivat haitata työntekoa esim. astma, epilepsia jne.

Kotioloja kysytään, koska ne vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin. Ei niitä kukaan utele huvikseen. Terveystietoja ei saa vuotaa eteenpäin ilman lupaa, eikä näin tietenkään tehdä missään vastuullisessa paikassa 

Et aikuisten oikeasti ole tosissasi. Ei aikuinen ihminen ole holhottava, eikä me asuta Neuvostoliitossa.

Vierailija
55/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä kommunismia vähemmälle. Älkää suostuko.

Vierailija
56/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyylät

Mitä ihmettä toi fudu on, jotain syötävää?

Vierailija
57/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itsekään ole käynyt siinä ja täällä olen jo pari vuotta ollut töissä. 

Vierailija
58/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli viisi vuotta samassa firmassa, ei ole mitään työhöntulotarkastuksia ollut. Ja meillä on työterveyshuolto ns kiven takana. 

Vierailija
59/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No en itsekään ole käynyt siinä ja täällä olen jo pari vuotta ollut töissä.

Tähän vielä lisään, että kyseessä yksityinen firma ja työ on ihan perus asiantuntijatyö toimistossa.

Tarkistus ei ollut ehtona työn saamiselle, mutta oli mainittu, että sellaisessa tulisi käydä. Se vain minulla jäi. Olen kyllä käyttänyt työterveyden palveluja pari kertaa eikä sieltäkään ole mitään mainittu.

Vierailija
60/66 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minulta urkittu samaa ja myös vanhempien sairauksia..ketuttaa, että rehellisesti kerroin. 

Kyllä te ootte tolloja. Tietysti siviilisääty tulee tietoihinne. Vanhempien sairaudet on hyvä kirjata, koska ne voivat olla perinnöllisiä ja liittyvät terveydenhoitoonne.

Ja sitten kun kertoo, niin omakantaan kirjataan:"Potilas selittää laveasti sukulaistensa sairauksista." Kyse oli kohdallani akuutista vaivasta, johon hain apua työterveydestä ja joka pahimmillaan olisi voinut viedä hengen. Ohimennen mainitsin päivystävälle kesäkandille, että myös vanhemmillani oli ollut samantyyppisiä terveysongelmia, ja toinen oli jopa kuollut niihin. No, kandi sitten kirjasi maininnan.😂 Myöhemmin on kyllä ihan erikoislääkärille käydessä lääkäri kysynyt vanhempien ja sisarusten sairauksista.