Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain työpaikan ja piti käydä työterveystarkastuksessa

Vierailija
16.10.2023 |

Terkkari kysyi, olenko naimisissa. Mitä se hänelle/työpaikalle kuuluu??

Häkellyin niin, että paljastin totuuden, mutta nyt jälkeenpäin voittaa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käynyt, töissä ollut nyt kolme vuotta. Olin ennen töihin pääsyä käynyt työttömien terveystarkastuksessa, en kokenut tarpeelliseksi 

Vierailija
22/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kyllä ehtona terveystarkastus työn saamiseksi. Myöhemmin kävi ilmi, ettei työterveystiedot siirtyneet lainkaan terveyskeskukseen. Heidän tiedoissa oli 10v:n aukko. Reseptien uusinta vaati sitten tarkat tutkimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en käynyt koko tarkastuksessa.

Kyylät

Jos kyse on lakisääteisestä tarkastuksesta, niin kyllä siellä on pakko käydä tai saat fudut. 

Siis soittaako työterveys esimiehelle ja esimies käskee piiskan uhalla tonne?

En ole työelämässä niin en tiedä näitä asioita. 

Vierailija
24/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse en käynyt, töissä ollut nyt kolme vuotta. Olin ennen töihin pääsyä käynyt työttömien terveystarkastuksessa, en kokenut tarpeelliseksi 

Mutta eikös tarkastus se ole pakollinen, ennen kuin työpaikan saaminen vahvistetaan lopullisesti? 

Vierailija
25/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni vaihtuivat aika pian lue sieltä tiedoista, kun tajusin, että oli kaivellut tietojani ennen käyntiä. Jos tonkii jotain, tonkikoon sitten kaiken muunkin sieltä.

Vierailija
26/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mutta eikös tarkastus se ole pakollinen, ennen kuin työpaikan saaminen vahvistetaan lopullisesti? 

Ei minulla ainakaan, hommat aloitin ilman mitään "lopullista vahvistusta" 

-Se joka ollut töissä kolme vuotta 

Vierailija
27/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyylät

Jos kyse on lakisääteisestä tarkastuksesta, niin kyllä siellä on pakko käydä tai saat fudut. 

Siis soittaako työterveys esimiehelle ja esimies käskee piiskan uhalla tonne?

En ole työelämässä niin en tiedä näitä asioita. 

Työntekijän velvollisuus on kiikuttaa työnantajalle sieltä tarkastuksesta saatu lausunto. Jos ei kiikuta, niin työnantaja kysyy työntekijältä missä lappu viipyy. Kyllä työnantaja saa työntekijän käskeä lain edellyttämään tarkastukseen, ja vaikka antaa varoituksen muodossa uhkauksen irtisanomisesta jos ei mene tarkastuksessa käymään. Tajuatko että laki vaatii tietynlaisissa töissä työnantajaa käskemään työntekijät tarkastukseen ja tarkistamaan ne lausunnot. 

Vierailija
28/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lain mukaan kuukauden sisään työssä aloittamisesta jos ei onnistu ennen aloitusta.

Vierailija
29/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kertooko ne työnantajalle jos on hiivatulehdus 

Tai mun peräpukamat.

Vierailija
30/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja saa mitään tietoja työterveydestä. 

Vierailija
31/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lain mukaan kuukauden sisään työssä aloittamisesta jos ei onnistu ennen aloitusta.

Just näin. Kävin työhaastattelussa ja sain sähköpostitse tiedon, että minut on valittu työhön. Viestissä luki myös, että "tehtävään valitun on toimitettava terveystodistus kuukauden kuluessa valinnan tiedoksisaamisesta, muutoin valinta raukeaa." Ja tämä sama viesti oli lähetetty tiedoksi myös niille muille hakijoille, joita ei valittu. En tiedä, soitteleeko joku ei-valittu kuukauden päästä työnantajalle, että onko se X toimittanut terveystodistuksen eli voisinksmää kuitenkin saada sen työn.

Vierailija
32/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä vaan saa ja esimiehen esimies vasta saakin. Noita tietoja on helppo käyttää vastaan..Esimerkki: sua kiusataan töissä, olet vähän saikulla. Esimies tai työterveyshuollon terveydenhoitaja kirjaakin sinne jotain todella tarkkaan auki, ja pian joku ( esimies tai esimiehen esimies) pyytää työkyvyn arviointia. Kunnon perinteistä savustamista. Oikein? Ei. 

Vierailija
33/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kertooko ne työnantajalle jos on hiivatulehdus 

Tai mun peräpukamat.

Tai klamydia.

Vierailija
34/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyylät

Meillä ei työsopimusta allekirjoiteta ennen kuin vasta terveystarkastuksen jälkeen. 

Vierailija
35/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä valehtele.

Etenkään julkisella puolella ei voi vastaanottaa vakituista toimea, puhumuttakasn virasta, ellei ole esittää työnantajalle  HYVÄKSYTTÄVÄÄ LÄÄKÄRINTODISTUSTA.

Lääkärintodistus menee myös pallankadkentaan, jossa uusi työntekijä muineen koulutus-ja työtodistuksineen  ( HR:n kautta ) merkitään uudeksi työntekijäksi ja ja palkansaajaksaksi.

Julkisella puolella työntekijän työhakemus, ja oikeaksi todistetut jäljennökset koulutus, opinto ja työkokemus todistuksista, talletetaan sen organisaatioon arkistoon, mille aleueelke työntekijä  on palkattu.

Vierailija
36/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Paitsi jos ei sovellu aiottuun työtehtävään.

Esim. astmaatikko pölyäviin olosuhteisiin. 

Vierailija
37/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä vaan saa ja esimiehen esimies vasta saakin. Noita tietoja on helppo käyttää vastaan..Esimerkki: sua kiusataan töissä, olet vähän saikulla. Esimies tai työterveyshuollon terveydenhoitaja kirjaakin sinne jotain todella tarkkaan auki, ja pian joku ( esimies tai esimiehen esimies) pyytää työkyvyn arviointia. Kunnon perinteistä savustamista. Oikein? Ei. 

Jatkuvia poissaoloja tietyn ajan sisällä, niin päädytään lopulta työterveyteen työkykyselvityksiin. Ns. varhaisen puuttumisen malli.

Vierailija
38/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ne keskustelut jäävät ihan sun ja työterveyden välisiksi. 

:D

Vierailija
39/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kannata mennä firmaan, joka vaatii tuollaista.

Vierailija
40/66 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi luulet, että se hoitaja/lääkäri kertoi tietojasi työpaikalle? Tarkastuksesta he tekevät lausunnon, muuta tietoa ei työnantajalle välitetä. 

Ainakin mun työpaikalta tuli ilmoitus kaikille, että työnantajalla on oikeus saada tarvittaessa terveystietoja työterveydestä.