Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko käyttää meikkivoidetta?

Vierailija
16.10.2023 |

Minä en.  Niitä ostettu muutamia purnukoita ja roskiin laitettu. Joko väri tai koostumus olleet aivan kaameita, iholleni sopimattomia.

Joskus tykkäisi saada naamaansa jotain "ihastuttavaa hehkua", mutta meikkivoiteilla ei onnistu.

Sanonkin niinkuin BB aikoinaan, kun ei tykännyt pakkeleista, ja oli meikattu johonkin kuvaukseen, että "naamani on kuin leivitetty pihvi", taisi vielä olla korppujauhoilla leivitetty. Sama tunne mulla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En jaksa välittää. Naama on paiseinen ja laikukas. Syviä finnejä, jotka tekee violetteja täpliä ihoon. Ei tätä millään meikkivoiteella peitetä. 

Sain itse avun akneen, kun menin ihotautilääkärin hoitoon. Myös ravitsemukseen olisi kannattanut kiinnittää huomiota. Älä menetä vielä toivoasi.

Vierailija
22/22 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Selvitä ihotyyppisi : onko rasvainen, kuiva, sekaiho, allergia-herkkäiho.

2. Selvitä ihonsävy, onko enempi viileään taittava, lämmin vai neutraali. (usein nämä on meikki voiteessa ilmaistu kirjaimilla: C:ool,W:arm,N:eutral)

Tämän voi testata helposti katsomalla käsiä:

Jos verisuonesi ovat selkeästi siniset: olet viileä.

Jos verisuonesi ovat enempi vihreät: olet lämmin.

Jos et osaa sanoa kumpaa on enempi: olet neutraali.

3. Kysy neuvoa asiantuntevalta kosmetiikkamyyjältä, varmasti sinulle löytyy sopiva meikkivoide.

4. Säännöllinen ihon hoito, kuorinta, kosteutus sekä meikkivoiteen alle ihotyypillesi sopiva voide tai primer, tällöin lopputulos on paras ja kestää pidempään kauniina iholla.

5. Jos hyvää tuotetta ei löydy kaupasta, niin suosittelen tilaamaan netistä.

Itselläni on kuiva/sekaiho, aiemmin aknea. Sävy lämmin eli W.

Nykyään minulle sopii:

Jos haluan kevyen luonnollisen meikin: Bourjois Paris- Healthy mix (meikkivoide peittää, mutta on myös kuulas ja sisältää vitamiineja, jotka tekevät hyvää iholle, eli ei tunnu meikatulta eikä sitä näe erikseen hyvin, että on meikkivoidetta, iho on vain tasainen ja kaunis)

Jos haluan todella peittävän, niin suosin: Estee Lauder-Double wear, joka on kallis.

Edullinen ja hyvä on itselle ollut myös suosittu: Wet n wild Photofocus matte (jos rasvoittuvampi) sekä kosteuttava versio tästä (jos iho on kuivempi).

Hyvä peittävä on myös MAC Studio fix fluid, mutta myös kalliimpi.

Pohjalle laitan usein joko rauhoittavan voiteen, tai ihan Primeria: Angel Veil on toiminut minulla, peittää vähän suurimpia ihohuokosia ja silottaa, hinta tais olla jotain 19e. Mutta monet perus kasvorasvat, kevyet toimineet hyvin näiden meikkivoiteiden alla.

Matta meikkivoiteet, eivät usein tarvitse puuterointia, mutta kosteuttavat saattavat tarvita ainakin keskialueelle kasvoissa, jos iho kiiltää herkästi, kuten itselläni tekee.

Sori pitkä teksti, toivottavasti löydät Ap sopivan meikkivoiteen. Rakastan meikkaamista ja teen paljon häämeikkejä töiden ohessa, on ihanaa kun löytää itselleen toimivat tuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme