Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jokin kattohinta eläinlääkärikuluille, jota et ylitä?

Vierailija
16.10.2023 |

Eli jos vaikka lemmikkisi hoito vaatii 3000 €:n leikkauksen, niin maksatko?

Kyseessä vaikka suht iäkäs eläin, eikä vakuutus kata ko. hoitoa. 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kissa on meille kuin perheenjäsen, mutta se on kuitenkin eläin. 

Sanoisin että 500€ on maksimi ja sekin vain mikäli on odotettavissa että eläimellä on sen jälkeen useampia kivuttomia vuosia vielä jäljellä. Usein kalliit hoidot vain pitkittävät eläimen kärsimystä ja lykkäävät kuolemaa muutamalla vuodella. 

Monesti hammashuolto maksaa 1000 e tai ylikin ja eläin elää tämän jälkeen ihan normaalia elämää. Kissoilla esim. hampaiden hidas syöpyminen on perusongelma, joka alkaa jo nuorella iällä. Jos eläimen ottaa niin pitää olla valmis kuluihin. 

Omalla kissalla hammashoito maksoi melkein 800€ Putsattiin hampaat ja pari huonoa hammasta piti poistaa. Kalliit hammashoidot kyllä parantavat eläimen elämänlaatua ja poistavat kärsimystä kun kissa voi syödä paremmin.

Vierailija
22/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinklinikkamaailmassa välillä tuntuu että jotkut ihmiset "rakastavat" eläimiään niin paljon että eivät halua päästää niistä irti vaikka eläimet olisivat jo toinen jalka haudassa. Se ei ole rakkautta vaan itsekkyyttä. Rakkautta on se että jos lääkäri kehottaa eläimen lopetukseen, se tehdään pikimmiten. Eikä jäädä moniksi päiviksi/viikoiksi vatvomaan. 

Toinen ääripää on se että lopetetaan terveitä hyvässä iässä olevia eläimiä. Syitä on monia. Tai parannettavissa olevia eläimiä. Raha-asiatkin voi olla syynä.

Jos omistaja on päättänyt ettei halua pitää eläintä eli lopetus, jos ell ei lopettaisi eläintä, se eläin voisi joutua kokemaan kärsimystä jatkossa siitä ettei omistaja halua,jaksa hoitaa sitä jos eläin palautuu kotiinsa. Koska se omistaja on halunnut aluperin lopettaa sen. Ihmisistä ei voi tietää. Se on valitettava totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin pers'aukinen, että rahan takia tapattaisin lemmikkini. Lemmikki minulle on tärkeämpi, kuin yksikään ihminen maailmassasi nyt tai milloinkaan tulee olemaan.

Vierailija
24/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Maksoi mitä maksoi, lemmikkini hoidan. Ihan sama mistä sen rahan revin. Viimeksi kustannus oli 482€ (kuitti on tallessa). Ainoa kerta kun tuon koiran olen joutunut paniikissa viemään lekuriin. Oli sen arvoista. Ja joo, olen tällä hetkellä työtön. Sain laskulle ja lainasin rahat sen maksamiseen.

Vierailija
25/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömänä kun olen, niin ei olisi varaa minkäänlaiseen eläinlääkärilaskuun. Ne kun eivät ole kymppejä vaan satasia ja tuhansia. Niin, ja samat lemmikit on ollut jo yli kymmenen vuotta ja tuolloin olin onnellisesti töissä...

Lemmikille voi myös etsiä uuden kodin, vai oletko valmis lopettamaan heti kun tilanne sen vaatii. Myös vanhemmat lemmikit saa kodin.

Itse jäin työttömäksi ja eläinten hyvinvointi oli sen verran tärkeää että saivat uuden kodin. Halusin ennaltaehkäistä sen jos olisivat sairastuneet eikä voi hoitaa ja työttömänä olo on todella epävarmaa, ei tiedä saako töitä ja milloin 

Vierailija
26/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole pelkistä kustannuksista, vaan mikä on lemmikin ikään, odotettavaan elinikään, kuntoon ja elämänlaatuun nähden järkevää hoitoa ja mikä kenties vain eläinlääkäriaseman rahastusta. Mikä on esimerkiksi elämänlaatu leikkauksen kanssa ja mikä taas se laatu ja oireiden hoito ilman leikkausta.

Kerran olen maksanut tonnin magneettikuvauksen aika vanhalle koiralle, kun kyse oli siitä olisiko kyseessä itsestään paraneva, ohimenevä sairaus vai kasvain. Monta kertaa sitä on yritetty senkin jälkeen lemmikeille kaupata. Ei sen takia että kuvauksen tuloksilla kuulemma olisi mitään vaikutusta oireenmukaiseen hoitoon. Mutta sitten kuulemma ainakin tietäisin mikä koiralla on vikana (eli tyyliin missä nikamavälissä välilevy rikki ja kuinka pahasti). Yksi eläinlääkäri sentään sanoi, että koiran vointia auttaa enemmän käyttää se tonni pariinkymmeneen fysioterapiakertaan.

Vanhukselle myös ylin mahdollinen konsultoitu lääkäri suositteli muutaman tonnin jäykistysleikkausta. Vaikka senastisesta vaivan hoidosta oli täysin selvää, ettei vanhuksen kunto ja elämänlaatu kestäisi uudesta leikkauksesta seuraavaa usean kuukauden toipumista. Sen sijaan päästiin suoraan jatkamaan kuntoutusta panostamalla muutama satanen ulkoisiin tukiin.

Vierailija
27/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten jarkeva toimenpide olisi - mita siina on ensinnakin taustalla ja mika on ennuste. Jos toimenpiteessa on jarkea ja lemmikki kuntoutuu, niin muutama tonni on ok.

Koira joutui akuuttiin leikkaukseen jota ilman ei olisi selvinnyt, tottakai sunnuntaiyö, hinta oli 1200e. Paivan selvaa oli, etta leikkaus tehdaan. Silla saatiin monta vuotta lisaa elinaikaa. Sitten todettiin mm. spondy  ja vaikea-asteinen artroosi. Kokeiltiin kipulaakitys, auttoi vuoden verran, sitten teho alkoi hyytya. Leikkaukset molempiin lonkkiin ja selkaan 300km  paassa olisi  pelastanut, mutta kuntoutusaika pitka ja olisi pitanyt kayttokoiran elamaa rajoittaa hakkiin, joten koin paremmaksi paastaa pois 8-vuotiaana. hinta ei kuitenkaan ollut se syy, vaan elamanlaadun rajoittaminen liian pitkaksi aikaa.

Yksi koira halvasi tyystin takapaasta, pari viikkoa tilannetta seurattiin ja pari tonnia upposi, toimintakyky palasi onneksi. Fyssarissa kaydaan nyt ja viikottain uimassa. Kaksi tonnia ei tule riittamaan kuntoutukseen, mutta koska kivuton ja toimintakyky ja tunto palasi lahes kokonaan, niin seuraillaan viela.

Nyt on toisella koiralla jatkuva laakitys (ei kipulaake, mutta pakollinen estolaakitys) jonka hinta on 2,5e/pva, mutta jos sen elamanlaatu heikkenisi eika se kykenisi olemaan toimintakuntoinen , niin kylla se lopetukseen menisi vaikka sien kaksi euroa saisi vaikka pulloja keraamalla. Laakityksen kanssa on kuin mika tahansa koira, luustokin terveeksi kuvattu.

Vierailija
28/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tietenkään ole. Maksoi mitä maksoi, lemmikkini hoidan. Ihan sama mistä sen rahan revin. Viimeksi kustannus oli 482€ (kuitti on tallessa). Ainoa kerta kun tuon koiran olen joutunut paniikissa viemään lekuriin. Oli sen arvoista. Ja joo, olen tällä hetkellä työtön. Sain laskulle ja lainasin rahat sen maksamiseen.

Työttömänä itseäni kiinnostaisi kovasti, että missä eläinlääkärifirmassa saa maksun laskulle? Täällä päin kun kävin kyselemässä, niin ei niissä käynyt edes käteinen! Korttimaksu ainut hyväksytty tapa, vaikka käsittääkseni tuo on laitonta. Toimeentulotuella jos lainaat joltakin rahat eläinlääkäriin ja joudut käyttämään ne tilisi kautta, niin se vähennetään kokonaisuudessan seuraavista tuista.

Vierailija
29/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömänä kun olen, niin ei olisi varaa minkäänlaiseen eläinlääkärilaskuun. Ne kun eivät ole kymppejä vaan satasia ja tuhansia. Niin, ja samat lemmikit on ollut jo yli kymmenen vuotta ja tuolloin olin onnellisesti töissä...

Niin minullakin. Enkä ikinä antaisi työttömyyteni estää viemästä lemmikkiäni lääkäriin jos tarve on.

Vierailija
30/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin minullakin. Enkä ikinä antaisi työttömyyteni estää viemästä lemmikkiäni lääkäriin jos tarve on.

Miten sen käytännössä estät, jos tilillä ei ole tonnia eikä maksua saa laskulle?

Vierailija
31/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Työttömänä itseäni kiinnostaisi kovasti, että missä eläinlääkärifirmassa saa maksun laskulle? Täällä päin kun kävin kyselemässä, niin ei niissä käynyt edes käteinen! Korttimaksu ainut hyväksytty tapa, vaikka käsittääkseni tuo on laitonta. Toimeentulotuella jos lainaat joltakin rahat eläinlääkäriin ja joudut käyttämään ne tilisi kautta, niin se vähennetään kokonaisuudessan seuraavista tuista.

Esimerkiksi pieneläinklinikka Jätkäsaari ja Evidensia ympäri Suomen. Muitakin löytyy. Enkä ole tt-tuella joten lopputarinasi on mulle ihan sama.

Vierailija
32/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kattoa. Muut asiat merkitsee. Esim. aiheuttaako hoitotoimenpiteet miten paljon ahdistusta eläimelle, miten iso esim. leikkaus olisi ja miten hidasta toipuminen.

Vierailija
33/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tilanteet toki muuttuu, mutta ainakin vuosi sitten monelta asemalta saa ns. vakiasiakkaita laskulle, mutta jos on ihan uppo-outo tyyppi niin sitten ei. 

Vierailija
34/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten sen käytännössä estät, jos tilillä ei ole tonnia eikä maksua saa laskulle?

Toimenpidehä tehdään ensin ja sitten laskutetaan. Sanot, että sinulla ei ole tilillä rahaa. Jätät maksamatta.

Vierailija
35/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläintä pitää pitää keinotekoisesti elossa vain ihmisen omien mielihalujen takia?

Vierailija
36/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas eläinten pito hyvin toimeentulevien harrastus nykyään. Hinnat ovat riistäytyneet jo käsistä. Eläimen vakuutusmaksut on mielestäni korkeita. Niissä on omavastuu kiinteä osuus pari satasta plus  vielä maksettava 25 prossaa sairaudenhoitokuluista.

Terveydenhoitoahan ne vakuutukset ei korvaa. Lisäksi rotukohtaisesti tiettyjä perinnöllisten sairauksien aiheuttamia hoitokuluja ne ei korvaa.

Jos ottaa vakuutuksen keski-ikäiselle tai vanhemmalle, niin silloinkaan ei vakuutus korvaa ihan kaikkia sairauksia.

Vierailija
37/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kattohinta, se on tilin saldo, mutta ihan heti se ei kyllä tule vastaan.

Vierailija
38/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Esimerkiksi pieneläinklinikka Jätkäsaari ja Evidensia ympäri Suomen. Muitakin löytyy. E

Kiitos vastauksesta. Täytyypä käydä Evidensialta kyselemässä ihan varmuuden vuoksi. Eläimet onneksi terveitä toistaiseksi.

Vierailija
39/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole niin pers'aukinen, että rahan takia tapattaisin lemmikkini. Lemmikki minulle on tärkeämpi, kuin yksikään ihminen maailmassasi nyt tai milloinkaan tulee olemaan.

Kuulostat mielenongelmatapaukselta. Lyön vetoa että "lopettaisit" kanssaihmisiä hymyssä suin. Ja muutenkin, on tämä metka maailma, varakkaat rintaa röyhistellen uhoavat kuinka katin hammaskiven poistoon voi laittaa vaikka tonneja ja se parantaa sen "elämänlaatua", samaan aikaan ihmisiltä mätänevät hampaat suuhun ettei voi edes syödä kunnolla kun hoitoon ei vain pääse. 

Osa lemmikkien omistajista todellakin raksuttavat eri tahtiin..ps:Mitä haittaa jostain hammaskivestä on eläimelle?

Vierailija
40/55 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin myös omasta tilipussista. Jos on rahaa ja ennuste hyvä, niin tietenkin maksaisin. Mikäli ei olisi rahaa tai toivoa, niin en maksaisi. Koiraltani poistettiin kasvaimia kun hän oli 10 v. ja saimme pari vuotta lisää. Hänen elämänhalunsa ja pirteytensä säilyivät ennallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän