Miksi jotkut ihmiset saavat kritisoida muita, mutta heitä itseään ei saa arvostella?
Kommentit (31)
Vierailija wrote:
Koska rakentavan kritiikin ja - palautteen vastaanottaminen on joillekin kermaperseille ylitsepääsemättömän vaikeaa. Herkkänahkaiset eivät siedä arvostelua, eivätkä ohjaamista ja neuvomista. Heidät on syytä "sulkea" ulkopuolelle.
Näin on. Sen takia tuttavastani tulikin ex-sellainen. Ilmoitin hänelle lopulta, että on parasta, että tiemme eroavat. Olen sinulle myrkkyä, koska sinua ei saa arvostella sellaisista asioista, joita teet itsekin tuon tuostakin. Siihen tuli aina yksi ja sama selitys: saahan ihminen nyt tehdä virheitä, eikö saakin? Oletko sinä muka täydellinen ihminen? En ole, ja siinä ei muuten olisikaan mitään ongelmaa, jos hän itse ei olisi arvostellut koko ajan toisia jostakin. (Sanoin tämän ilman uhriutumista, koska se on oksettavaa.)
Saan aina huutonaurukohtauksen, kun joku selittää munattuaan oikein perusteellisesti, että elämässä nyt vaan tapahtuu juttuja.
Vierailija wrote:
Saan aina huutonaurukohtauksen, kun joku selittää munattuaan oikein perusteellisesti, että elämässä nyt vaan tapahtuu juttuja.
Joo, retkumiehen kanssa väännetään lapset, ja raha-asiat ovat jatkuvasti kuralla. "Tällaista se elämä on. Ei voi koskaan tietää, mitä tuleman pitää. Ei minulla ole kristallipalloa, joka kertoisi tulevasta." Tällaisiin asioihin VOI JOKAINEN vaikuttaa. Ei niihin mitään ennustajia tarvita.
Kun on vain se 25 watin himmeä lamppu, joka sekin on mennyt rikki jo aikoja sitten.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joo, retkumiehen kanssa väännetään lapset, ja raha-asiat ovat jatkuvasti kuralla. "Tällaista se elämä on. Ei voi koskaan tietää, mitä tuleman pitää. Ei minulla ole kristallipalloa, joka kertoisi tulevasta." Tällaisiin asioihin VOI JOKAINEN vaikuttaa. Ei niihin mitään ennustajia tarvita.
Kootut yh-selitykset: "Vanhempieni avioliitto oli niin onneton. Sen takia ei minunkaan parisuhteeni onnistunut."
Nää jotka ilmottaa, että he sanoo suoraan, on just näitä herkkähipiäisiä, jotka suuttuu kun niille sanoo vastaan. Ikinä en ole kuullu kenenkään sanovan että heille saa sanoo suoraan mitä ajattelee, mutta nää suoraan sanojat oikein kehuskelee suoraansanomisillaan.
Vierailija wrote:
Me elämme mielensäpahoittamisen aikoja.
En se minä ollut, se oli tuo- aikoja.
Vierailija wrote:
Aloittaja on ilmeisesti henkilö, jota voi manipuloida uhkaamalla suuttua ja loukkaantua. Suutun sinulle, jos et lainaa 300 euroa, maksan ensi tilistä. Loukkaannun sinulle, jos et jaksa kuunnella valittamistani puhelimessa kolmea tuntia putkeen, kun nukkumaanmenoaikasi on jo ohi.
Itse alistuin tuollaiseen, tuli sitten mitta täyteen mokomaa päihteilijä-öykkäriä. En ole tuollaisten kaveri enkä varsinkaan ystävä.
Etniset tietysti sitten erikseen. Edes sarjamurhaajaa ei saa arvostella jos on etninnen. Syy: Kaikilla poseeraajilla kiire hankkia sädekehä julkisivuaan valaisemaan, vaikka eivät omaisi edes alkeellisinta ymmärrystä vaahtoamistaan asioista.
Tunnistan ihmistyypin. Yksi entinen kaverini oli todella kova kritisoimaan muita ja hänellä mielipiteitä riitti. Somekanavissaan hän oli todella kiihkeän kriittinen, meni välillä jopa canceloinnin puolelle. Omaa toimintaansa kohtaan hän ei sietänyt pienintäkään kritiikkiä, vaan oli sitä mieltä, että hän on kyllä miettinyt kaikkea ja joissain asioissa hän "oli vain ihminen" eli hänellä sai olla samoja virheitä, mitä hän muissa kovasti kritisoi.
Sanomattakin selvää, että kyseessä on tosiaan entinen kaveri. Otti niin aivoon se totuuden torven kuunteleminen.