Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä amislinjalla on tyhmimmät ihmiset?

Vierailija
29.12.2006 |

Miehen tytär on tyhmä kuin saapas. Pääsee keväällä ysiltä (jos pääsee). Mille amislinjalle sen kantsisi pyrkii? Pääseekö sellaiseen " kehariamikseen" , vaikka ei olekaan kehari jos on vaan muuten tyhmä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon ei todellakaan kannata mennä millään 7:n keskiarvolla (eipä silti, tuskin pääsiskään). A:n ja B:n papereilla voi pyyhkiä takapuolensa lakkiaisissa, koska niillä ei pääse eteenpäin (paitsi sinne amiskaan ehkä).

Vierailija
22/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vielä miettiä mitä haluaa, eikä tie mihinkään ammattiin hankaloidu.

Kieltenopettajan mielipiteestä sanoisin, että ne nyt on toisinaan niitä akateemisten alojen parturi-kampaamolaisia, joilla on lisärasitteena usein luokitteleva mieli tyyliin minä viisas, tuo on luuserikakara. Ja tämä kastitouhu sitten pitää, opettajanhuoneessa tän näkee.

Lukiossa ei ole pakko lukea montaa kieltä, kahta vaan ja niistä riittää läpipääsy. Kyllä siitä selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain lähihoitaja+lukio yhdistelmätutkintoon, ja ei todellakaan lukio ollut se hankalin osuus. Vaikeampaa oli esim. oppia kohtaamaan väkivaltainen dementikko kuin jotkun ylioppilaskirjoitukset.

Vierailija
24/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mä pahoitan mieleni tälläisestä ketjusta.

T: Parturi-kampaaja

Vierailija
25/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada lukio läpi ja se yo-lakki. Kun opo oli sitä mieltä, että lukio on yläasteen kertausta. Sitä se ei ole, ei lähelläkään.

Vierailija
26/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa mieheni ja poikani tilinauhaa ja 1000e erohan siinä on kun poika työskentelee ammattikoulupohjalla ja mies lukio pohjalla. Pojalle siis tuo 1000e plussaa.

Vierailija
27/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ylioppilaaksi ole edes pakko kirjoittaa. Lukion kurssien suoritus riittää että voi hakea amk:uun.

Vierailija
28/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta vaikka asiat vaikeutuvat lukiossa, se ei silti ole mahdoton keissi ja paras valinta nuorelle, joka ei tiedä mitä tahtoo. On palon pahempi asia hakea vaan " johonkin amikseen" ja sitten huomata että on joutunut ihan väärään paikkaan ja työhön. Alan vaihto on raskasta.

Vierailija
29/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten talouskouluun. Sitten kersoja pukkaamaan jonkun duunarin kanssa.

Muista, että tyttö istuu rahapussin päällä.

Vierailija
30/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pärjääkö siellä, opo hyvä. onko järkeä uusia kerta toisensa jälkeen reputettuja kursseja...

Vierailija
31/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se ap tarkoitti tyhmyydellä? Koulumenestystä yläasteellako? Tyhmää on sanoa oman siipan jälkeläistä tyhmäksi. Olet aikuinen, joka voi esimerkillään ja kiinnostuksellaan vaikuttaa nuoren elämään ja kiinnostuksenaiheisiin.

Onhan siellä amiksessa laidasta laitaan ja joka linjalla :-) Mutta on tapauksia, jotka pitkän linjan kautta on proffaksi päätyneet ja sillä tavalla sulkansa hankkineet.

Yritä nyt oikeasti kiinnostua lapsesta ja päästä selville sen mielenailahtelusta. Tehkää vaikka yhdessä salaattia ja utele, kiinnostaako ruuanlaitto.

Vierailija
32/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi opo ei kyllä ole oikeasti opo, tai sitten on todella pahasti ulkona tilanteesta!!!

Vierailija
33/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sekä parturi-kampaaja että ylioppilas. Mä en ainakaan lähtis väittämään minkään ammattikunnan edustajia tyhmiksi. Varsinkaan kun ulkoaopettelulla ja oikealla älykkyydellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Koulussa saattaa pärjätä ihminen joka ei sitten elämän perusasioista ihan selviäkkään. Mitä kukakin nyt sitten pitää älykkyytenä tai tyhmyytenä.

Toki parturi-kampaaja linjalla oli aikamoisia hönöjä seassa, jotka eivät esimerkiksi kemiasta olisi ikinä tajubbeet yhtään mitään, mutta joukossa oli myös tyttöjä jotka olivat jo käyneet lukion ja silti monet kurssit tuottivat vaikeuksia. Kyllä siellä koulussa muutakin opiskellaan kuin pelkästään sormien näppäryyttä. Kävimme läpi mm. hiusten historiaa, hiusten kemiallista rakennetta sekä ihan normaalit perusaineet...matikka (joka oli muuten lukion lyhyenmatikan kirja), äidinkieltä ym.

Lukiossa sitten myöhemmin törmäsin ihan samanlailla fiksumpiin ja vähemmän fiksumpiin ihmisiin. Millään tavalla taso ei eronnut ammattikoulusta. Ja minä tyhmä parturi-kampaaja kirjoitin lukiosta E:n paperit :) Huonompi menestys mulla siellä amattikoulussa oli. Kirjoituksiin lukeminen on kuitenkin tosi paljon vain ulkoaopettelua... mitään ei tarvi oikeasti tietää tai osata. Ja eiköhän ihan kaikki...tyhmemmät ja vähän fiksummatkin osaa lukea. Ulkoaopettelu ei vaadi siis älliä.

Minun mielestäni ihmisen viisautta voitaisiin mitata enemmän sillä, miten tämä elämässään pärjää. Kuinka osaa elää parisuhteessa, kuinka sosiaalinen on ja kuinka enpaattinen. Niillä pääsee elämässä jo paljon pidemmälle kuin millään koulutuksella.

Vierailija
34/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kokemuksesta puhun. Oma keskiarvo oli 5.8, kun pääsin peruskoulusta. Tyhmyyden kanssa sillä oli sillä tavalla tekemistä, että mua ei silloin vaan koulu kiinnostanut. Äly olisi kyllä riittänyt, mutta mielenkiinto ei.

Myöhemmin kävin nostamassa numeroita, ja pääsin lukioon. Kävin aikuislukion ja samalla töitä tein. Sairaanhoitajana työskentelen nyt tällä hetkellä.

Vierailija
35/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkia vain yksi ja kemian nro esim. tulee olla hyvä. Siskoni ei päässyt linjalle ja meni lukioon josta kirjoitti ihan hyvät paperit.

Vierailija
36/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis paikkoja niin vähän, että ei ihan vähillä pisteillä pääse

Vierailija
37/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yläasteen päättötokari 6,9, menin lukioon ja kirjoitin 3 c:tä ja yhden ällänkin. Monilla voi tuo yläasteen huono menestys loppua lukiossa, kun ei hengaa luuserikavereiden kanssa jotka menee amikseen.

Vierailija
38/38 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokanen ite vaikuta siihen omaan opiskeluunsa. Ei ne " luuserikaverit" , jotka menee amikseen opiskelemaan sitä mitä haluaa. Hohhoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme