Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi perheesi ei matkusta koululaisten syyslomalla minnekään?

Vierailija
16.10.2023 |

Mun somefiidi on alkanut ainakin täyttymään ihanista lomakuvista Lapista, osa patikoi ja laskettelee. Pari perhetuttua taas lähtivät Espanjaan. 

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa patikointia loskassa. Ihanaa.

miksi pitäisi lähtökohtaisesti ajaa tai lentää johonkin kotoaan?

Vierailija
42/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei perinteisenä loma-aikana kannata mihinkään lähteä, hinnat pilvissä. Reissuun sesongin ulkopuolella, säästää tonneja perheenä.

Näin. Lähdemme reissuun vasta parin viikon kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä enää syyslomalaisia, toinen valmistunut ja töissä, toinen opiskelee yliopistossa. Ja toisaalta viimeviikkoiseen kotimaan pikkumatkaan koko perheen kera meni n.1000€.

Vierailija
44/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla saa vain olla. Miksi lomallakin pitäisi suorittaa ja lähteä johki? Eikö joskus voi vain olla paikallaan kun muun osan vuotta juostaan hampaat irvessä paikasta toiseen.

Vierailija
45/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun seitsemänkymppiset vanhemmat lomailevat. Lähtivät Espanjaan kuten joka vuosi ja nimenomaan syyslomalla kuten aina. En ymmärrä mitä järkeä eläkeläisten on matkustaa juuri silloin kun kaikki koululaiset ovat lomalla, mutta kai se on jotenkin hienompaa matkustaa juuri silloin. Ja ei, lapsia ei ole koskaan pyydetty mukaan.

Vierailija
46/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lomalla saa vain olla. Miksi lomallakin pitäisi suorittaa ja lähteä johki? Eikö joskus voi vain olla paikallaan kun muun osan vuotta juostaan hampaat irvessä paikasta toiseen.

Vaikka arkena kiirettä onkin niin haluan vaihtaa maisemaa konkreettisesti lomalla. Viikonloppuisin saa löysäillä kotona jos siltä tuntuu.

Vierailija
47/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt on kyllä harvinaisen huono aika vuodesta patikoida tai lasketella Lapissa.

Juuri sanoi Pekka Pouta uutisissa, että hyvä aika hiihtää yms nyt, koska siellä on lunta jopa 30cm ja kuulema 10cm riittää hiihtämiseen.

Vierailija
48/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailukärpäsen purema on rauhoittunut. En kaipaa hälinään ja mölinään. Saan paremmat kiksit peilityynen järven kauneudesta ja luonnon hiljaisuudesta, sekä tuoksuista. Syksyä en tuhlaa matkaamiselle. Vähän olen tyttären kanssa suunnitellut, että ajettaisiin Norjan Lappiin vuotta vaihtamaan. 

Vierailija
49/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole varaa tehdä mitään. Pienet säästöt on on pidettävä, kun kolmet Purra leikkaukset iskee... Tulee oleman kurjaa..... 

Ei ole 4vuoteen ollut varaa matkustella kun se sannukka lahjoitti kaikki rahat ulkomaille ja silloin jo meni kaikki säästöt ettei ihan nälkään kuollut ja pysyi katto pään päällä. Jos nyt jäis pienestä palkasta jotain käteenkin ettei kaikki mene muitten elättämiseen. Kiitos tämän hallituksen.

Vierailija
50/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole varaa tehdä mitään. Pienet säästöt on on pidettävä, kun kolmet Purra leikkaukset iskee... Tulee oleman kurjaa..... 

Ei ole 4vuoteen ollut varaa matkustella kun se sannukka lahjoitti kaikki rahat ulkomaille ja silloin jo meni kaikki säästöt ettei ihan nälkään kuollut ja pysyi katto pään päällä. Jos nyt jäis pienestä palkasta jotain käteenkin ettei kaikki mene muitten elättämiseen. Kiitos tämän hallituksen.

Et ole kovin hyvin hallitusohjelmaan tutustunut. 

Vierailija
51/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudumme edelleen varomaan koronaa ja muita tartuntatauteja. Iäkkäiden takia ja samasta syystä olemme sidottuja, emmekä voi olla kauaa pois. 

Vierailija
52/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa.

Vierailija
53/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan lomalla kotoa jonnekin edes muutamaksi päiväksi. Piristää eniten, kun vaihtaa maisemaa. Kotona vaan sama arki pyörii siivouksen, pyykin ja ruoanlaiton kanssa. Yleensä lomalle vielä kertyy jotain ekstrahommaa, mitä ei ole muuten ehtinyt tehdä. Monesti tuntuu raskaammalle kuin töissä oleminen.

Vierailija
54/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten se lähteminen on joku suoritus. Aina olen tätä ihmetellyt. En itse koe laukun pakkaamista kovin raskaana. Inhoan kotitöitä yli kaiken niin jos niistä hetkeksi eroon pääsen niin ei tunnu todellakaan suoritukselle.

Vierailija
55/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Perheeseeni kuuluu yksi ihminen eli minä. Nyt on töissä ihanan rauhallista ja lomailen silloin kun turistipaikoissa on rauhallista. Kesälomalta palasin kuukausi sitten niin en vielä edes tarvitse lomaa. Joululoman pidän tammikuun puolessa välissä ja talviloman maaliskuussa ennen pääsiäistä. Syyslomaa en yleensä pidä, mutta marraskuu olisi siihen oivaa aikaa

Missä olet töissä kun on noin paljon lomaa?

Vierailija
56/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiedä miten se lähteminen on joku suoritus. Aina olen tätä ihmetellyt. En itse koe laukun pakkaamista kovin raskaana. Inhoan kotitöitä yli kaiken niin jos niistä hetkeksi eroon pääsen niin ei tunnu todellakaan suoritukselle.

Sama. Kaivan laukun edellisenä iltana ja se on vartissa pakattu. 

Vierailija
57/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina niin huono tuuri, että joku on kipeänä. Oli kyse syys-, hiihto- tai pääsiäislomasta, niin aina joku on sairas. Siitä tuli ihan stressi, kun tämä toistui vuosi toisensa jälkeen.

Nyt vielä kävi niin, että läheiseni kuoli juuri. Ei huvita lomailla. Lapsen kanssa ulkoillaan ja käydään ehkä leffassa. Ei laiteta aamuherätyksiä, se on jo paljon se.

Vierailija
58/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei perinteisenä loma-aikana kannata mihinkään lähteä, hinnat pilvissä. Reissuun sesongin ulkopuolella, säästää tonneja perheenä.

Näin. Lähdemme reissuun vasta parin viikon kuluttua.

Lapsesi opettaja kiittää. Mikä poru nousisikaan, jos hän tekisi samoin.

Vierailija
59/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä vaikka lapset lomailee.

Vierailija
60/126 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koska mun täytyy korjata kokeita ja aineita ja levätä, jotta jaksan syyslukukauden (ja lukuvuoden) loppuun.

T. Ope

Tsemppiä siihen. Sullahan tosin on vielä 3 viikkoa lomaa tulossa ennen kuin lukukausi päättyy. Meillä muilla työläisillä ei ole ennen ensi kesää, jos tämä viikko nyt lomaillaan. Onko joku erityinen syy tai elämänhallinnan vaikeus, että et osaa tehdä töitä työajalla vaan teet niitä lomalla?

Ihan perus, että opet tekee lomilla tai vaikka esim. viikonloppuisin töitä (vaikka tätä yritän itse välttää). Työaika ei vaan riitä muuten. Ja siksipä niitä lomia sitten tarviikin ja on, kun normiviikolla on niin paljon hommia. Tsempit sullekin et jaksat vinoilla jatkossakin! ❤️