Miksi perheesi ei matkusta koululaisten syyslomalla minnekään?
Mun somefiidi on alkanut ainakin täyttymään ihanista lomakuvista Lapista, osa patikoi ja laskettelee. Pari perhetuttua taas lähtivät Espanjaan.
Kommentit (126)
Kyllä minä ja mies olemmekin nyt ulkomailla. Lapset ovat kotona. Heillä on töitä.
Me ollaan kotona tämäkin loma. Kotona on ihmisen hyvä olla. Laitetaan talo ja piha talvea varten kuntoon.
Kalleimmat hinnat näillä koulujen lomaviikoilla.
Flunssa iski ja itsekin olen koululainen, köyhä ja uupunut. Ei oo sellaista kulttuuria lapsuudenkodistakaan jäänyt. Ei me köyhä perhe 90-luvun laman aikana koskaan syyslomalla minnekään matkusteltu. Tän loman piti olla koulutehtävien tekoa ja siivousta varten mutta nyt makaankin kipeänä.
Koska mun täytyy korjata kokeita ja aineita ja levätä, jotta jaksan syyslukukauden (ja lukuvuoden) loppuun.
T. Ope
On pakko säästää etteinäe nälkää.
Matkusti toki - isä työmatkalle Keski-Eurooppaan, lapset isovanhemmille ja äiti työmatkalla kotimaassa. Kun työpaikalla on eri ikäisiä koululaisia, pienten koululaisten vanhemmat saavat lomaa, ei enää yläasteella olevien vanhemmat.
terv. isoäiti
Koska meillä koululainen (lukio) lähti kavereidensa kanssa ulkomaille reissuun. Ei todellakaan halunnut lähteä vanhempiensa kanssa yhteiselle matkalle. Minä ja mieheni matkustamme sitten kolmen viikon kuluttua puolestaan Aasiaan.
Oltiin viimeviikko reissussa, lapset on 29 ja 30 v.
Nukkukaa löhöilkää kerrankin tarpeeksi kaikki. Loma ei ole pakkomatkustus.
Esikoinen on töissä, keskimmäinen on töissä ja lukee kevään kirjoituksiin, minä ja mies ollaan töissä. Ainoa, joka lomalle edes teoriassa voisi lähteä on kuopus ja hänkin treenaa koko tämän viikon.
Perheeseeni kuuluu yksi ihminen eli minä. Nyt on töissä ihanan rauhallista ja lomailen silloin kun turistipaikoissa on rauhallista. Kesälomalta palasin kuukausi sitten niin en vielä edes tarvitse lomaa. Joululoman pidän tammikuun puolessa välissä ja talviloman maaliskuussa ennen pääsiäistä. Syyslomaa en yleensä pidä, mutta marraskuu olisi siihen oivaa aikaa
Vierailija wrote:
Koska mun täytyy korjata kokeita ja aineita ja levätä, jotta jaksan syyslukukauden (ja lukuvuoden) loppuun.
T. Ope
Tsemppiä siihen. Sullahan tosin on vielä 3 viikkoa lomaa tulossa ennen kuin lukukausi päättyy. Meillä muilla työläisillä ei ole ennen ensi kesää, jos tämä viikko nyt lomaillaan. Onko joku erityinen syy tai elämänhallinnan vaikeus, että et osaa tehdä töitä työajalla vaan teet niitä lomalla?
Ennen tuo oli tarpeellinen perunan nosto loma.
Työt luultavasti loppuvat joululle, koska kaupungilla on miljoonien säästötavoitteet ja yt:t koskevat yli 400 henkilöä. Ei siis uskalla nyt laittaa rahoja matkusteluun.
Mutta onneksi Petteri on luvannut, että töitä kyllä löytyy kaikille, ihan kokopäiväisenäkin.
Ei ole enää koululaisia perheessä (jos ei itseäni lasketa, opiskelen yliopistossa), eikä itsellä ole lomaa samaan aikaan kuin koululaisilla.
Kaikissa kouluissa se syysloma ei ole edes koko viikkoa. Oman lapsen koulussa oli, mutta hoksattiin vasta liian myöhään, että sehän on hyvä aika matkustaa etelään, jossa on kesäisin aivan liian kuuma. Kasiluokan syyslomalla käytiin Nizzassa (mistä on helppo tehdä päiväretki Monacoon) ja ysiluokan syyslomalla Barcelonassa. Ihan oli riittävän kesäiset kelit suomalaiselle, vahva suositus!
Duunia painan. Ihanat ilmat ulkona ja pihapiiri täynnä lapsia. Saavat riekkua kavereiden kanssa ja pitää hauskaa.
Ei perinteisenä loma-aikana kannata mihinkään lähteä, hinnat pilvissä. Reissuun sesongin ulkopuolella, säästää tonneja perheenä.
Siksi kun olemme remppahommissa mökillä. Mökki alkaa olla niin ihana paikka että siellä tulee vietettyä kaikki vapaa-aika. Reissuun tulee lähdettyä ulkomaille vasta ensi kesänä.
Mistä sait päähäsi tällaista paskaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meinaat että monissa maissa eletään nälkäisinä ja ilman sähköä ihan vaan huvin vuoksi?