Miksi perheesi ei matkusta koululaisten syyslomalla minnekään?
Mun somefiidi on alkanut ainakin täyttymään ihanista lomakuvista Lapista, osa patikoi ja laskettelee. Pari perhetuttua taas lähtivät Espanjaan.
Kommentit (126)
Aivan varmasti kaikki matkustaminen on hyytynyt kun suomalaisten ostovoima tuhottiin täysin 2020-2023...
ja Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon...
Vanhemmilla vuorotyö, ja syyslomaviikolla yksi yhteinen vapaapäivä. Siinä ajassa ei kovin pitkälle ole järkevää matkustaa.
Nyt on kyllä harvinaisen huono aika vuodesta patikoida tai lasketella Lapissa.
Piti tulla vieraita, mutta ei tullutkaan. Oltiin luotu kaikki suunnitelmat sen mukaan. No, kotona on kiva olla.
Ei ole varaa tehdä mitään. Pienet säästöt on on pidettävä, kun kolmet Purra leikkaukset iskee... Tulee oleman kurjaa.....
Perunannostoon... Ai niin ne on nostettu jo.
Kaikilla ei kuule ole varaa, vanhemmilla ei ehkä ole mahdollisuutta ottaa lomaa töistä...
Siksi.
Että mikähän pakko sitä olis matkailla Lappiin tai Mallorcalle, jos ei ole varaa, niin ei ole varaa... tai mahdollisuuksia muuten.
Voi olla myös, ettei nuorisoa kiinnosta reissailla vanhempien kanssa. Muumimaailmakaan ei ole valitettavaa kyllä näin lokakuussa enää auki.
Säästetään viimeiset lomapäivät jouluun, kun päiväkoti on kiinni. Eipä muutenkaan ole syytä lähteä syksyn kalleimpaan aikaan mihinkään, kun perheessä ei ole koululaisia.
Olen ansiosidonnaisella, eikä ole varaa lähteä. Lähden sitten lomakauden jälkeen yksin. Lapset ovat jo lukiossa ja pärjäävät pari viikkoa ilman minua. Joulukuun alussa matkustelu on paljon halvempaa, joten säästetään sinne.
Ollut niin rankat pari vuotta tässä ettei matkustaminen kaikkine jonotuksineen ja epämukavuuksineen innosta yhtään. Parempia aikoja odotellessa niin alkaa reissaaminenkin taas kiinnostaa.
Loma ja matkustus ei kyllä ole mikään pakollinen yhdistelmä. Lomalla voi tehdä myös asioita, joita ei normaalisti ehdi tai muuten arjesta poikkeavaa. Loman idea on palautua ja saada energiaa... Kiireinen aikataulu reissailuineen ei välttämättä tue sitä
Siksi, kun mulla ei ole lomaa ja nuori (aikuinen) tulee kotipaikkakunnalle lomaviikollaan.