Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vaihdatte autoon talvirenkaat?

Vierailija
16.10.2023 |

Asun itse eteläsuomessa ja meinaan ensi viikonloppuna vaihtaa koska yöpakkaset alkaa nyt yleistymään ja aamuisin joudun ajamaan töihin.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin käskyttää poika tai mies vaihtamaan. En viitsi itse tehdä, kun miehiäkin löytyy huushollista. Niillekin pitää olla töitä.

Vierailija
22/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun alussa olen yleensä vaihtanut ja vaihdan nytkin. 

etelä-karjala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joulukuun alussa olen yleensä vaihtanut ja vaihdan nytkin. 

etelä-karjala

Siellä onkin mannersää Venäjän mantereen takia. Muistan koulun maantiedon tunnilta.

Vierailija
24/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettu pari viikkoa sitten, koska täällä on lunta.

Tällä hetkellä taitaa vielä Oulussa ja sen eteläpuolella pärjätä kesärenkailla. 

Vierailija
25/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oulussa vähän riippuu päivästä (yöstä) ja paikasta, missä asuu. Joissain päin nousee helposti yökaste usvana tielle, ja jos sattuu olemaan pakkasta, niin tienpinta jäätyy. Ja sitten taas päätiet suolataan ja keskustammassa kadut pysyvät sulana muutenkin helpommin. Eli vähän riippuu missä joutuu ajamaan ja mihin aikaan.

Vierailija
26/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täytyykin käskyttää poika tai mies vaihtamaan. En viitsi itse tehdä, kun miehiäkin löytyy huushollista. Niillekin pitää olla töitä.

Minä pyysin miestä vaihtamaan renkaat. Tuo menikin liikkeeseen vaihdattamaan. Näin maatilan tyttönä en voinut ymmärtää. Ihan käsittämätöntä. Olisin itsekin osannut sen tehdä ilmaiseksi.

Vierailija
27/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun seisomaan painollani pulttivehkeen päällä, että saan ne auki ja kiinni, mutta onnistuu.

Vierailija
28/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Täällä ei lämpötila laske koskaan alle +15 asteen.

Vierailija
29/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole pakollisia autoilumenoja joten venytän vaihtoa siihen saakka että on oikeasti jatkuvasti liukasta. En halua ropistella kuukautta lähinnä kuivalla asfaltilla vain yksittäisten yöpakkasten takia kun ei ole pakko.

Vierailija
30/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä kesärenkaat autossa, tälle viikolle luvattu yöksi pakkasta joten ehkä ensi viikonloppuna vaihdan jos ensi viikolle luvattu sitten myös pakkasta.

Ajan aamuisin töihin autolla ja asun eteläsuomessa.

M33

Vierailija
31/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kitkat ja renkaat on melko uudet. Ei niitä varmaan tarvi säästää. Voisi kohta vaihdattaa.

Vierailija
32/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joudun seisomaan painollani pulttivehkeen päällä, että saan ne auki ja kiinni, mutta onnistuu.

Hanki jatkovarsi niin ei tarvitse tempoa. Ne ovat melkeinpä liian tiukalla jos menee noin. Osta myös se momenttiavain niin menee oikein: 120 Nm.

Vierailija
33/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena ja Vappuna kesärenkaat ;-)

Vierailija
34/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaikkialla somessa rengasliikkeiden edustajia kiirehtimässä renkaiden vaihtoja...

Vierailija
35/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä pyysin miestä vaihtamaan renkaat. Tuo menikin liikkeeseen vaihdattamaan. Näin maatilan tyttönä en voinut ymmärtää. Ihan käsittämätöntä. Olisin itsekin osannut sen tehdä ilmaiseksi.

Otit sitten kerrostalopojan 🤣

Vierailija
36/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona vaihdettiin. Kitkat ja asutaan Helsingissä. 

Vierailija
37/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täällä etelässä oli tänään aamulla tiet jäässä.

Vierailija
38/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on vielä kesärenkaat autossa, tälle viikolle luvattu yöksi pakkasta joten ehkä ensi viikonloppuna vaihdan jos ensi viikolle luvattu sitten myös pakkasta.

Ajan aamuisin töihin autolla ja asun eteläsuomessa.

M33

Etelässä oli jo viime viikolla yöt pakkasta. 

Vierailija
39/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ympäri vuoden keskieuroopan kitkoilla, since 2000. Kilsoja takana about miljoona.

Ihan hyvin pärjää etelässä niilläkin.

Vierailija
40/72 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Pohjanmaa. Toiseen autoon on vaihdettu noin viikko sitten ja toiseen vaihdetaan loppuviikosta. Mustaa jäätä ja räntäsohjoa on jo ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän