Milloin vaihdatte autoon talvirenkaat?
Asun itse eteläsuomessa ja meinaan ensi viikonloppuna vaihtaa koska yöpakkaset alkaa nyt yleistymään ja aamuisin joudun ajamaan töihin.
Kommentit (72)
Joulukuun alussa olen yleensä vaihtanut ja vaihdan nytkin. 
etelä-karjala
Vierailija wrote:
Joulukuun alussa olen yleensä vaihtanut ja vaihdan nytkin.
etelä-karjala
Siellä onkin mannersää Venäjän mantereen takia. Muistan koulun maantiedon tunnilta.
Vaihdettu pari viikkoa sitten, koska täällä on lunta.
Tällä hetkellä taitaa vielä Oulussa ja sen eteläpuolella pärjätä kesärenkailla.
Vierailija wrote:
Oulussa vähän riippuu päivästä (yöstä) ja paikasta, missä asuu. Joissain päin nousee helposti yökaste usvana tielle, ja jos sattuu olemaan pakkasta, niin tienpinta jäätyy. Ja sitten taas päätiet suolataan ja keskustammassa kadut pysyvät sulana muutenkin helpommin. Eli vähän riippuu missä joutuu ajamaan ja mihin aikaan.
Vierailija wrote:
Täytyykin käskyttää poika tai mies vaihtamaan. En viitsi itse tehdä, kun miehiäkin löytyy huushollista. Niillekin pitää olla töitä.
Minä pyysin miestä vaihtamaan renkaat. Tuo menikin liikkeeseen vaihdattamaan. Näin maatilan tyttönä en voinut ymmärtää. Ihan käsittämätöntä. Olisin itsekin osannut sen tehdä ilmaiseksi.
Joudun seisomaan painollani pulttivehkeen päällä, että saan ne auki ja kiinni, mutta onnistuu.
En koskaan. Täällä ei lämpötila laske koskaan alle +15 asteen.
Ei onneksi ole pakollisia autoilumenoja joten venytän vaihtoa siihen saakka että on oikeasti jatkuvasti liukasta. En halua ropistella kuukautta lähinnä kuivalla asfaltilla vain yksittäisten yöpakkasten takia kun ei ole pakko.
Minulla on vielä kesärenkaat autossa, tälle viikolle luvattu yöksi pakkasta joten ehkä ensi viikonloppuna vaihdan jos ensi viikolle luvattu sitten myös pakkasta.
Ajan aamuisin töihin autolla ja asun eteläsuomessa.
M33
Mulla on kitkat ja renkaat on melko uudet. Ei niitä varmaan tarvi säästää. Voisi kohta vaihdattaa.
Vierailija wrote:
Joudun seisomaan painollani pulttivehkeen päällä, että saan ne auki ja kiinni, mutta onnistuu.
Hanki jatkovarsi niin ei tarvitse tempoa. Ne ovat melkeinpä liian tiukalla jos menee noin. Osta myös se momenttiavain niin menee oikein: 120 Nm.
Juhannuksena ja Vappuna kesärenkaat ;-)
Taitaa olla kaikkialla somessa rengasliikkeiden edustajia kiirehtimässä renkaiden vaihtoja...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Täytyykin käskyttää poika tai mies vaihtamaan. En viitsi itse tehdä, kun miehiäkin löytyy huushollista. Niillekin pitää olla töitä.
Minä pyysin miestä vaihtamaan renkaat. Tuo menikin liikkeeseen vaihdattamaan. Näin maatilan tyttönä en voinut ymmärtää. Ihan käsittämätöntä. Olisin itsekin osannut sen tehdä ilmaiseksi.
Otit sitten kerrostalopojan 🤣
Keskiviikkona vaihdettiin. Kitkat ja asutaan Helsingissä.
Vierailija wrote:
Täällä etelässä oli tänään aamulla tiet jäässä.
Vierailija wrote:
Minulla on vielä kesärenkaat autossa, tälle viikolle luvattu yöksi pakkasta joten ehkä ensi viikonloppuna vaihdan jos ensi viikolle luvattu sitten myös pakkasta.
Ajan aamuisin töihin autolla ja asun eteläsuomessa.
M33
Etelässä oli jo viime viikolla yöt pakkasta.
Ajan ympäri vuoden keskieuroopan kitkoilla, since 2000. Kilsoja takana about miljoona.
Ihan hyvin pärjää etelässä niilläkin.
Pohjois-Pohjanmaa. Toiseen autoon on vaihdettu noin viikko sitten ja toiseen vaihdetaan loppuviikosta. Mustaa jäätä ja räntäsohjoa on jo ollut.