Milloin vaihdatte autoon talvirenkaat?
Asun itse eteläsuomessa ja meinaan ensi viikonloppuna vaihtaa koska yöpakkaset alkaa nyt yleistymään ja aamuisin joudun ajamaan töihin.
Kommentit (72)
Auton käyttö ei ole pakollista, eli sitten kun keli muuttunut tarpeeksi talviseksi.
Pirkanmaa. Lauantaina nastarenkaat alle. Loppuviikosta luvattu taas yöpakkasia ja aamuisin kuudelta ajamaan työpaikkaa kohti. Kieli keskellä suuta mennään kesäsillä.
ensi viikosti onkin sitten taas plussaa ja sateita! Jeij!
Viime viikonloppuna vaihdettiin, tosin asutaan pohjoisessa.
Vierailija wrote:
Vaihdettu pari viikkoa sitten, koska täällä on lunta.
Tällä hetkellä taitaa vielä Oulussa ja sen eteläpuolella pärjätä kesärenkailla.
En olisi tänään Oulussa päässyt pihalta pois kesärenkailla, eilen satoi vettä ja yöllä pakastui.
Meillä on neljä autoa ja yhdessä on talvirenkaat alla.
Marraskuun puoliväli ihan toimiva ollut.Myös edullisemmat talvirenkaat tulevat vasta kauden jo alettua vasta jonkin ajan kuluttua.
Juuri mietiskelin että kohta varmaa tarvisi kunnonnollut yö pakkasia jo ja aamusin on tiet jäässä kun lähtee töihin
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Täytyykin käskyttää poika tai mies vaihtamaan. En viitsi itse tehdä, kun miehiäkin löytyy huushollista. Niillekin pitää olla töitä.
Minä pyysin miestä vaihtamaan renkaat. Tuo menikin liikkeeseen vaihdattamaan. Näin maatilan tyttönä en voinut ymmärtää. Ihan käsittämätöntä. Olisin itsekin osannut sen tehdä ilmaiseksi.
Minä pyysin vaimoa leipomaan pullaa, mutta menikin kauppaan hakemaan. Ihan käsittämätöntä. Olisin itsekin osannut leipoa ja IHAN ILMAISEKSI!!!
Eikö herran jumala naiset osaa itse vaihtaa renkaitaan kun lähes jokaisessa on pyydetty tai käsketty mies vaihtamaan tai maksettu jollekin että vaihtaa? Onhan se nyt lopulta tyhmää maksaa niinkin helposta ja nopeasta hommasta kun renkaiden vaihto.
En minä vielä tiedä. mutta todennäköisesti rengashotelli vaihtaa ne sitten kun minun tarvitsee lähteä ajamaan liukkaalle. Keskikaupunkilaisena joutomiehenä minun ei ole välttämätöntä autoilla liukkailla keleillä, ellei autossa ole nastoja alla.
Joo, kitkat vaihdettiin viikko sitten. 08-alueella asutaan.
Vierailija wrote:
Eikö herran jumala naiset osaa itse vaihtaa renkaitaan kun lähes jokaisessa on pyydetty tai käsketty mies vaihtamaan tai maksettu jollekin että vaihtaa? Onhan se nyt lopulta tyhmää maksaa niinkin helposta ja nopeasta hommasta kun renkaiden vaihto.
Me ei maassa kykitä ja ammattilaiset vaihtaa meidän auton renkaat ja se on meille mukavuutta.
Lauantaiksi varattu aika ja sen jälkeen lounaalle.
Ei tullut talvirenkaita käytetyn auton mukana. Pitää jossain välissä ostaa. Mitään kiirettä ei ole sillä osaan ajaa kesärenkaillakin talvella. Keskellä suomea on vielä sulat tiet.
Viime viikolla vaihdettiin kitkat alle.
Itseasiassa en vaihda renkaita kuin 5-7 vuoden välein.minulla on kolme autoa joista kahdessa on aina kesärenkaat alla ja yhdessä talvirenkaat joten vaihdan vain autoa. Se on kätevämpää.
Vierailija wrote:
Hämmentävää kun ainakin nämä mammapalstan yyhhoot kilpaa kehuvat etteivät tarvitse miestä mihinkään?
Vierailija wrote:
Ajele sinä vain sen ilmaisen ämpärin perässä ympäri Suomea.
Just laitoin kyselyä rengastöistä, saa nähä koska saa ajan
Itse olen ihmetellyt että miksi miehet ottavat naisia vaivoikseen, kalliiksi tulee. Käteen veto on ilmaista. Tuntuu jopa paremmalta.