Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poika 9kk, mikään muu ei maistu kun hedelmäsoseet. mikä neuvoksi?

29.12.2006 |

tuossahan se kysymys tulikin =)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meinaa olla vähän samaa ongelmaa pian 7kk vauvan kanssa.. kiinteitä menee tosi vähän, tai no hedelmää kyllä menisi purkkikaupalla.. kasvissosetta/lihakasvista menee ehkä puoli purkkia hyvänä päivänä, joskus kahdesti, ja puuroa illalla ja aamulla - hmm, varmaan puoli desiä yhteensä.. rintamaidolla elelee, ja se kyllä kelpaa ja hyvin kasvaa. Meillä on vielä yöimetykset aika tiuhojakin toisinaan, niistä kun pääsisi eroon niin varmaan alkaisi olla nälkä päivälläkin..

Vauva oli tosi kipeä jouluna, ja nyt on antibioottikuuri päällä, ajattelin odotella sen loppuun ja sitten alkaa ihan oikeasti panostaa noihin kiinteisiin ja vähentää yöimetyksiä, jospa jaksaisin jotain unikouluakin kokeilla.. *huoh*

Olen välillä " hämännyt" ,kun vauva tietää lusikan kilahtaessa purkkiin että saa hedelmää (annan hedelmän aina purkista vaikka käsketäänkin lautaselta tarjoamaan),kilistän vähän lusikkaa purkin reunaan ja mangoa odottavaan suuhun lapioinkin sitten puuroa lautaselta ;) Välillä annan sitten hedelmääkin, että kikka toimii jatkossakin eikä mene usko koko touhuun ...

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan!!

Vierailija
2/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoiselle olisi maistunut myöskin vain hedelmäsoseet, muutoin meni vain lusikallinen. Hämäystekniikkaa minäkin käytin sitten: lusikallisen kärkeen makeaa sosetta hieman. Tai sitten puolet ja puolet jos ei kelvannut sittenkään. Vähitellen sitten vähensin ja vähensin hedelmäsoseen määrää kunnes kelpasi lusikallinen kunnon ruokaa kunhan sai perään lusikallisen makeata sosetta :) Se sitten vähitellen siitä alkoi sujumaan kuitenkin.

Ja sitten tietenkin ne iänikuiset neuvot: sormiruokaa, oma lusikka ja muki! Eli omin sormin syötävää ruokaa tarjolle (esim. makaronit, minikokoiset lihanpalat jne) ja oma lusikka harjoitteluun mukaan ja tietty oma muki, niin on tekemistä siinä samalla.

Onnea makujen matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet itsetehtyjä soseita? Ne nimittäin maistuvat juuri raaka-aineilleen, voisi upota paremmin. Minun(kin) mielestäni nuo purkkiruuat maistuvat aika karsealle eikä lainkaan sille, mitä niissä pitäisi olla. Meillä tyttö 1/2v ei ainakaan suostu syömään valmisruokia ollenkaan. Teollisista vain hedelmäsoseet kelpaavat, nekin toistaiseksi vain puuron kanssa.

Vierailija
4/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä pahemmin olla kokeiltu itse tehtyjä, saiskos pari jotain yksinkertaista ohjetta kiitos =)

Vierailija
5/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö on nyt reilu 9kk ja aloitimme kiinteät noin 4 kk sitten ja se on ollut aika vaikeaa. Alku oli todella hermoja raastava kun ei mikään meinannut maistua, mutta sitten yhtäkkiä tyttö alkoikin syödä suht hyvin entiseen verrattuna. Edelleen aina välillä tulee kausia jolloin ruoka ei tunnu maistuvan, mutta sitten taas yhtenä päivänä alkaa syödä hyvin. Meillä tyttö ei suostu ollenkaan syömään kaupan ruokasoseita, ainoastaan itsetehdyt kelpaa. Tein pitkään sellaista sosetta mihin laitoin bataattia, porkkanaa, kukkakaalia, nallen riisihiutaleita ja kanaa.

siis esim 1-2 bataattia kuutioiksi, 2-3 porkkanaa, pala kukkakaalia. Keitä niitä vedessä (n 5dl) ja kun kasvikset alkavat pehmetä, lisää mukaan kana (esim 1 rintafile) ja riisi (1-2 dl). Laitoin mukaan myös hitusen mustapippuria ja basilikaa ja soseutin koko sörsselin. Mitään kovin tarkkaa " ohjetta" mulla ei valitettavasti ole, olen improvisoinut aika lailla:) Bataatti on vähän makeampi, kokeile ihmeessä sitä sekaan jos vaikka vauveli tykkää siitä.

Meillä tyttö tykkää oikeastaan ainoana valmisruokana porkkanaomenasoseesta ja sillä olen välillä huijannut niin että olen yhdistänyt sitä itsetekemiini soseisiin.

tsemppiä, kyllä se siitä!