Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lihatuotteet korvataan soijalla?

Vierailija
15.10.2023 |

Raahataan ties mistä ja ovat yleensä älyttömän pitkälle jalostettuja tuotteita.

Mikä siitä tekee niin erinomaisen lihan korvikkeen? Eikö mitään muuta, kotimaista versiota, ole saatavilla? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun takia ei tarvitse ketään k iduttaa.

Vierailija
42/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Sellaista se elämä maapallolla on. Katso vaikka ajan kuluksi joku luontodokumentti, niin huomaat, miten eri eläimet saavat ravintonsa."

Minä olen ajatteleva ihminen, en elä luonnossa, minulla on kaupassa mahdollisuus valita kasviproteiini eläimen sijaan. Teen näin sillä olen henkisesti kehittynyt, minulla on kyky moralisoida ja tuntea empatiaa. Minun ei tarvitse vajota eläimen tasolle vaikka sinä siellä olisitkin. Osaan käyttää aivojani 2000-luvun ihmiselle kuuluvalla tasolla vaikka sinä et osaisikaan. Tsemppiä.

Sen on kyllä huomannut useiden modernien vihreiden ulostuloista että hyvin vieraantuneita luonnosta ovat. Ilmeisesti ihan kehumisen arvoinen asia. Kaikkea hyvää sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi syödä eläin ja sen eritteet joka on vetänyt soijat kitusiinsa

Vierailija
44/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Sellaista se elämä maapallolla on. Katso vaikka ajan kuluksi joku luontodokumentti, niin huomaat, miten eri eläimet saavat ravintonsa."

Minä olen ajatteleva ihminen, en elä luonnossa, minulla on kaupassa mahdollisuus valita kasviproteiini eläimen sijaan. Teen näin sillä olen henkisesti kehittynyt, minulla on kyky moralisoida ja tuntea empatiaa. Minun ei tarvitse vajota eläimen tasolle vaikka sinä siellä olisitkin. Osaan käyttää aivojani 2000-luvun ihmiselle kuuluvalla tasolla vaikka sinä et osaisikaan. Tsemppiä.

Sen on kyllä huomannut useiden modernien vihreiden ulostuloista että hyvin vieraantuneita luonnosta ovat. Ilmeisesti ihan kehumisen arvoinen asia. Kaikkea hyvää sinulle.

Se että ei osallistu eläinten tehotuotantoon ja osta muoviin pakattua jauhelihaa tai makkaroita kaupanhyllystä ei tarkoita että olisi vieraantunut luonnosta. Päinvastoin, eläinten äärimmilleen viety tehotuotanto on hyvin kaukana luonnosta ja siitä miten lihansyöjäeläimet luonnossa hankkivat ruokansa.

Tämä määrä mitä nykyihminen vetää lihaa ja eläintuotteita naamariinsa on hyvin kaukana luonnosta eikä ole hyväksi ihmiselle itselleen tai maapallolle.

Vierailija
45/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Parempi syödä eläin ja sen eritteet joka on vetänyt soijat kitusiinsa

Kyllä, aito Mies syö eläimen ei soijaa, aito Mies juo lehmän tissimaitoa jonka on varastanut vasikalta. Hurraa Tosimies!

Vierailija
46/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihantuotannossa on toki mädät omenansa, mutta on myös eläimiä viimeisen päälle ajattelevia ja hoitavia tuottajia, joilla eläimet syövät hyvin kotimaisesti tuotettua ravintoa ja pääsevät toteuttamaan lajityypillistä elämää esim. vapaasti liikkumalla ja ulkoilemalla ympäri vuoden. Ihmisten kannattaisi ostaa lihat suoraan tällaiselta tilalta.

Ps. Suomessa ihmetyksen aiheena oleva iso navetta on esim. Jenkeissä älyttömän pientä puuhastelua / harrastelua. En puhuisi suomalaisessa ruuantuotannossa koskaan tehotuotannosta, sillä nimityksen alkuperä tulee Yhdysvalloista / jenkkiläisistä lähteistä, jossa lihantuotanto on kaukana eettisestä.