Miksi lihatuotteet korvataan soijalla?
Raahataan ties mistä ja ovat yleensä älyttömän pitkälle jalostettuja tuotteita.
Mikä siitä tekee niin erinomaisen lihan korvikkeen? Eikö mitään muuta, kotimaista versiota, ole saatavilla?
Kommentit (46)
Koska tämä on WEF köyhdyttämisen agendaa, ja seuraavaksi agendan mukaisesti syödäänkin sitten pelkkiä ötököitä...
Suomi mainittu alkaen videon kohdasta 2.59 alkaen...
The WEF is HIDING bugs in these foods and you don't even know it.
Don’t look now but your meat is going to be much harder to come by in the coming months. The WEF plan to eliminate beef production, remove farmers is coming to fruition. Replacing wheat with bugs… because as the WEF says they’re more sustainable. Before you say this is just a conspiracy theory..just visit the WEF’s website and read all the reports on eliminating meat in favor of bugs.
"https://www.youtube.com/watch?v=5CtzE9esZZc&t=71s
Vierailija wrote:
Salkkarit aloittivat kansan aivopesun homonisaatiolla vuonna 1999 ja nyt se viedään loppuun syöttämällä hormooihäirikköä joka saa miehiltä pallit putoamaan lopullisesti.
Silloin loppui myös kehotuskielto homouteen. Se oli hyvä asia se, ettei tuputeta sitä heteropropagandaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luomu tofu on hyvää oikein tehtynä. Ei mitään massatuotantolihaa tee edes mieli.
Kunnon filee lihaa, aah. Ei tarvitse kuin paistaa ja siihen suolaa ja pippuria. Toimii aina!
Ahdasmielisiä te lihansyöjät olette, jos sen aina pitää olla nimenomaan lihaa ja mielummin sitä Atriankin jännerustoista vakuumijauhelihaakin kuin mitään kasviperäistä.
Itse olet ahdasmielinen. Kyllä minulle marinoitu tofukin maistuu. Olen sekasyöjä eli monipuolinen ja kaukana ahdasmielisestä. Mites sinä?
Soijasta täytyy todeta, että usein siitä maistuu läpi "rehumaisuus", jos ei ole huolella maustettu ja peitetty koko soija kaiken mausteen alle. En silti tuomitse, jos joku tykkää.
10-20v sitten soijarouhe oli ainoa tuote josta sai tehtyä hyvää "korviketta". Runsaassa öljyssä sipulin kera paistaen ja jauhelihamausteella ja suolalla tuli hyvä. Nykyään on onneksi härkikset ym niin ei tarvi Kiinasta tuoda!
Tofu on toinen syy. Kaupan tofut on enimmäkseen ihan turhia, mutta kiinalaisessa ravintolassa saattaa olla aika herkkua. Myös fermentoimalla tehty soijakastike ym tahnat mahdollistaa monen itämaan keittiön makumaailman.
Itse en käytä muita kuin viimeksimainittuja. Kotimaisilla härkäpavuila ja hampunsiemenillä pärjää loistavasti. Jälkimmäinen superfoodia ja ensimmäinen maukkain kaikista pavuista!
Joo en ymmärrä miksi se on aina soijaa, kun esim. kouluissa on kasvispäivä. Härkis yms. on jo kehitetty.
Tässä joku päivä kuuntelin radiosta juttua myös uusista pohjoismaisista ravintosuosituksista ja siinäkin haastattelija kysyi millä sitten liha kannattaa korvata, niin vastaus oli että soijalla. Jotenkin tosi laiskaa jopa, että ei muita siihenkään keksitty, haastateltava oli ravintoasioiden ammattilainen.
Lisää estrogeenia ja aiheuttaa miehille eturauhasen liikakasvua. Tuote on tietenkin halpaa, joten mielellään korvataan kalliita raaka-aineita halvalla soijalla.
Niin. Kannattaa miettiä onko sellainen ruokavalio oikea missä joutuu turvautumaan purkkivitamiineihin.
Toinen juttu on huoltovarmuus. Säät sohlaavat jo täälläkin siihen malliin että härkäpapu ja kaurasadot saattavat jäädä hyvinkin pieniksi tai niiden korjuu epäonnistuu tulvasyksyin. Mutta nurmi, liha- ja maitokarjan valtarehu kasvaa epäedullisissakin oloissa. Sitä me emme voi syödä mutta karja muuttaa sen terveelliseksi ja hyvin sulavaksi ravinnoksi. Liha ei aiheuta suolistovaivoja ja maitokin vain allergisille. Lehmä pitää hengissä, se on tiedetty Suomessa jo kauan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Soijan käyttö on miellyttävämpää kuin eläimen r u u miin. En ainakaan itse haluaisi laittaa r u u mista suuhuni, pelkkä ajatuskin kauhistuttaa.
Suurin osa maahantuodusta soijasta, 95 % menee tuotantoeläimille, kanoille, sioille ja lohelle. Eli lihansyöminen ei vähennä soijantuontia, päinvastoin. Rehusoija(GM) tuodaan etelä-amerikasta kun taas ihmisten syömä soija euroopasta.
Itse käytän enempi härkäpapu- ja herneproteiineja. Käytän paljon palkokasveja ja nyhtökaura on myös lemppari.
Eläimille ei syötetä soijapapuja vaan soijan lehtiä ja varsia, jotka eivät sovellu ihmisravinnoksi.
Valehtelet kuten lihaanit aina tekevät.
https://www.kotielaintarvike.fi/fi/rehux-kanojen-muninta-taysrehu-20kg/…
Myös sioille syötetään soijarouhetta joka siis on soijavalkuaista jota saadaan pavusta, ei lehdistä tai varresta. Sinäkin saatat sian, joukukinkkusi kautta syödä välillisesti gm-soijaa.
https://www.hankkija.fi/rehut/sikojen-rehut_-kaikki/ia-soija-gmo-lyhytr…
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luomu tofu on hyvää oikein tehtynä. Ei mitään massatuotantolihaa tee edes mieli.
Kunnon filee lihaa, aah. Ei tarvitse kuin paistaa ja siihen suolaa ja pippuria. Toimii aina!
Ahdasmielisiä te lihansyöjät olette, jos sen aina pitää olla nimenomaan lihaa ja mielummin sitä Atriankin jännerustoista vakuumijauhelihaakin kuin mitään kasviperäistä.
Itse olet ahdasmielinen. Kyllä minulle marinoitu tofukin maistuu. Olen sekasyöjä eli monipuolinen ja kaukana ahdasmielisestä. Mites sinä?
Soijasta täytyy todeta, että usein siitä maistuu läpi "rehumaisuus", jos ei ole huolella maustettu ja peitetty koko soija kaiken mausteen alle. En silti tuomitse, jos joku tykkää.
Lihasta maistuu läpi "k u o lema". Ihmettelen että joku tykkää.
Vierailija wrote:
Testotasojen laskeminen estää kansannousut.
Taas näitä salaliittohihhuleita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lihasta maistuu läpi "k u o lema". Ihmettelen että joku tykkää.
Sellaista se elämä maapallolla on. Katso vaikka ajan kuluksi joku luontodokumentti, niin huomaat, miten eri eläimet saavat ravintonsa.
Vierailija wrote:
Niin. Kannattaa miettiä onko sellainen ruokavalio oikea missä joutuu turvautumaan purkkivitamiineihin.
Toinen juttu on huoltovarmuus. Säät sohlaavat jo täälläkin siihen malliin että härkäpapu ja kaurasadot saattavat jäädä hyvinkin pieniksi tai niiden korjuu epäonnistuu tulvasyksyin. Mutta nurmi, liha- ja maitokarjan valtarehu kasvaa epäedullisissakin oloissa. Sitä me emme voi syödä mutta karja muuttaa sen terveelliseksi ja hyvin sulavaksi ravinnoksi. Liha ei aiheuta suolistovaivoja ja maitokin vain allergisille. Lehmä pitää hengissä, se on tiedetty Suomessa jo kauan.
Soijarouhe ja muut kasvivalkuaiset ovat nimenomaan huoltovarmuuden kannalta parhaita sillä ne säilyvät useita vuosia. Suomen huoltovarmuuskeskuksen proteiini onkin soijaa, oliko peräti muita kasvivalkuaisia myös. Kun on hätätilanne, ei kannata hyvää kasvivalkuaista tuhlata eläinten kautta kierrätettäväksi kun sen voi ihminen syödä suoraan itse.
Myös kasvimaidot säilyy paremmin kuin lehmän.
Vierailija wrote:
Taas näitä salaliittohihhuleita.
Testotasoja se joka tapauksessa laskee. Tutkitusti.
"Sellaista se elämä maapallolla on. Katso vaikka ajan kuluksi joku luontodokumentti, niin huomaat, miten eri eläimet saavat ravintonsa."
Minä olen ajatteleva ihminen, en elä luonnossa, minulla on kaupassa mahdollisuus valita kasviproteiini eläimen sijaan. Teen näin sillä olen henkisesti kehittynyt, minulla on kyky moralisoida ja tuntea empatiaa. Minun ei tarvitse vajota eläimen tasolle vaikka sinä siellä olisitkin. Osaan käyttää aivojani 2000-luvun ihmiselle kuuluvalla tasolla vaikka sinä et osaisikaan. Tsemppiä.
Vierailija wrote:
Niin, kannattaa miettiä onko järkeä kierrättää purkkivitamiinit eläimen kautta vai syödä ne itse. Sitä paitsi vegaani joutuu purkista ottamaan vain B12 ja D, lihaanin ruoka eli eläin taas ottaa purkista useita vitamiineja ja siltikin apteekit on hyllymetreittäin täynnä epävegaanisia, eli vain lihaaneille sopivia vitamiinipurkkeja. On puutosta sinkistä, magneesiumsta folaatista ja kaikesta mitkä vegaanilla tulee automaattisesti täyteen.
Vierailija wrote:
Soijahan tutkitusti aiheutti miehillä estrogeenitasojen nousua ja miestissien kasvua.
Japanilaisilla miehilläkö olisi asia noin ja siten myös iät ajat kun kerran soija kuuluu perinteiseen japanilaiseen ruokavalioon?
Sopii myös miesten ruuaksi. Ei alenna testoja. Kannattaa ottaa asioista selvää.
Ymmärtääkseni soija on Japanissa aivan eri tavalla jalostettua kuin mitä Suomeen raahataan.
Tässä oli kysymys lihan korvaamisesta. Eikä mistään lihansyöjä vs. vegaani taistelusta.
Joku kirjoitti aiemmin, että vegaanit tarvitsevat vain paria vitamiinia purkista, mutta lihansyöjä enemmän. Miksi pitää aina kärjistää, että vegaani söisi kaikkea kasvisruokaa monipuolisesti, mutta lihansyöjä vain mässäilee eläinkunnan tuotteilla? Harvoin asia on ihan noinkaan, vaan se lihaa syövä voi syödä erittäin monipuolisesti, kun taas vegaani syö vain pelkkää soijaa jne. Eniten ihmisiä osuu tuohon keskivaiheille eikä ääripäähän.
Hyvä kyseenalaistaa