Onko kauhea rikos käyttää apteekin perusvoidetta kosteusvoiteena kasvoille?
Onko siinä jotain perää, että kalliit merkkivoiteet ovat kasvoille jotenkin parempia, vai onko sen väittäminen pelkkä myyntikikka? Joskus kosmetiikkamyyjä oikein kauhisteli, kun sanoin käyttäväni perusvoidetta kasvoillani. Hän sanoi, ettei se riitä kasvoille alkuunkaan.
Miten niin ei riitä? Olen kokeillut elämäni aikana myös lukemattomia kalliita merkkivoiteita, enkä ole ollut yhteenkään täysin tyytyväinen. Sen sijaan jos käytän esim. apteekin Decubalia, iho tuntuu saavan riittävästi kosteutta ja on hyvinvoivan ja kimmoisan oloinen.
Olenko viisas arkijärjen käyttäjä vai ihoni lopulliseen tuhoon syössyt juntti?
Kommentit (7)
Itselleni ei mitkään kalliit voiteet edes käy, niissä on monesti liikaa hajusteita tai jotain muuta mikä ärsyttää ihoa (mulla on atooppinen iho joka helahtaa aina pakkasella ja kylmällä ilmalla). Apteekin rasvaa vaan ja viis veisaat mistään merkkituotteen myyjän kommenteista!! Kyllä sinä itse tiedät ja huomaat mikä voide käy ihollesi :)
Käytän Abobasea ja myös kasvoille tarvittaessa.
Kosmetiikkayritykset myyvät unelmia ja kallillla. Huijausta.
Hyviä ne perusvoiteet ovat. Ja esimerkiksi Aqualan käy mainiosti myös puhdistusaineeksi. Kosteille kasvoille vaan sitä hierot ja peset pois. Ei tarvi erillisiä kasvojen puhdistusaineita.
Kosmetologi-tuttavaltani kerran asiaa kysyin, ja hän sanoi, että perusvoiteet (kevyet) käy kasvoille vallan mainiosti, mutta silmänympäryksille ne ei riitä, eli siihen kannattaa hankkia oma voide.
Itse olen käyttänyt pääasiassa kasvojen kosteuttamiseen vain kevyitä perusvoiteita ja iho on loistavassa kunnossa.
t. proviisori
Kemistien mukaan niissä kalliissa merkkivoiteissa ei ole mitään sellaista erityistä mitä ei perusvoiteissa olisi.