Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kohdata työpaikkakiusaaja(t)

Vierailija
15.10.2023 |

Tätä jatkunut jo kolme kuukautta. Olen hiljainen ja ujo ja tekisi mieli lähteä menemään:( Ei ole yhdestä ihmisestä kyse, oikeastaan koko työyhteisöstä

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asia in niin että AutistitVITTUUNtyöelämästä!!!

Olen autisti ja teen työni paremmin kuin moni muu ja olen ihan korkeassa asemassakin. Autismi ei ole vika tai sairaus

Vierailija
42/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun pahin oli se kun menin itkien esimiehelle kertoon että mummi on kuollut. Tää kysy vaan että minkäikänen ja tokaisi että jo oli aikakin kuolla.

Miksi menet esimiehelle itkemään mummisikuolemasta?

ja mahtoiko ihan juuri noin sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestin n. vuoden kiusaamista, mustamaalaamista, toisten virheet oli aina mun vika, vainoharhaista kyttäämistä. Yksi heistä oli ns kymppi joka oli pomon suosiossa. Olin ovela ja hakeuduin paikkoihin missä kuulin heitä mutta he eivät nähneet minua. Voi sitä paskan määrää mitä sain itsestäni kuulla. Eräänä aamuna kun taas olin kuulolla pimahdin ja menin pahimman haukkujan eteen ja sanoin jos sulla on jotain asiaa niin mennään sit ulos kattomaan miten käy. Äijä alkoi täristä ja sanoi pelokkaasti kaikki on okei. En suosittele kenellekkään väkivallan uhkaa, mutta kyllä minä ainakin sain rauhan työskentelyyn. Hiukan kyllä hymyilin kun ukkojen rooli muutuui mua kohtaan todella ystävälliseksi ja yhtäkkiä olin yks parhaista.Nais selkään puukottajia oon avannut joskus sattumalta kaupunkillla, totean vaan ei meillä niin paljon varmaan oon puhuttaavaa kun sinäkin olit yks pahimmista puukottajista.

Vierailija
44/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä kestin n. vuoden kiusaamista, mustamaalaamista, toisten virheet oli aina mun vika, vainoharhaista kyttäämistä. Yksi heistä oli ns kymppi joka oli pomon suosiossa. Olin ovela ja hakeuduin paikkoihin missä kuulin heitä mutta he eivät nähneet minua. Voi sitä paskan määrää mitä sain itsestäni kuulla. Eräänä aamuna kun taas olin kuulolla pimahdin ja menin pahimman haukkujan eteen ja sanoin jos sulla on jotain asiaa niin mennään sit ulos kattomaan miten käy. Äijä alkoi täristä ja sanoi pelokkaasti kaikki on okei. En suosittele kenellekkään väkivallan uhkaa, mutta kyllä minä ainakin sain rauhan työskentelyyn. Hiukan kyllä hymyilin kun ukkojen rooli muutuui mua kohtaan todella ystävälliseksi ja yhtäkkiä olin yks parhaista.Nais selkään puukottajia oon avannut joskus sattumalta kaupunkillla, totean vaan ei meillä niin paljon varmaan oon puhuttaavaa kun sinäkin olit yks pahimmista puukottajista.

Sain kuulla myös mitä minusta ollaan mieltä kun työskentelin toisessa kohteessa, tiesin jo valmiiksi kun sanoivat päin näköäkin tyhmäksi, mutta kyllä se vähän järkytti kun ihan ulkonäköäkin oli haukuttu minusta näille toisille.

Ap

Vierailija
45/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtaa kiusaamista niin ei sitä aikuisen tarvitse sietää. Jos sanominen ei auta niin työpaikan vaihto ja asian jakaminen someen saattaa auttaa. Sellainen työpaikka tai yritys jossa tähän ei kiinnitetä huomiota saattaa äkkiä olla entinen yritys. 

Vierailija
46/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asia in niin että AutistitVITTUUNtyöelämästä!!!

Ihan lääkäreissäkin on autisteja ja hyvä niin. Tarvitsemme työhön keskittyneitä ihmisiä

Vierailija
47/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa, kannatti! Ei kannata kärsiä

Vierailija
48/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun kysyy neuvoa niin suututaan, huokaistaan syvään ja sanotaan että pitäisi jo muistaa. Piilotetaan tavaroita. Jätetään työtehtäviä kertomatta. Tuijotetaan kun teen töitä, ihan siis pysähtyvät ja lopettavat oman työnsä tekemisen. Tauoilla hiljenevät kun saavun paikalle jne. On myös suututtu jos olen jättänyt tavaran väärään paikkaan, ihan oikeasti siis raivostuttu. Mollattu omaa osaamista ja vitsailtu että on kyllä jotkut tyhmiä jotka ei osaa jne

Olet ollut kolme kuukautta työssä ja edelleen ilmeisesti kyselet samoja asioita uudelleen ja uudelleen. Eihän muuten sanottaisi että pitäisi jo muistaa. Tavaroita tuskin piilotetaan, ehkä et muista missä niitä pitäisi säilyttää ja jätät niitä vääriin paikkoihin, mistä saattaa muille aiheutua haittaa tai pahimmassa tapauksessa vaaratilanteita.

Nykyään nuoriso ei keskity ollenkaan. Oletko kirjoittanut esim. vihkoon ylös ohjeet miten työvaiheet tehdään, että voisit siitä tarkistaa? Työtehtäviä tuskin jätetään kertomatta sinun pitäisi itse tajuta, että esim. jos vastaanotat lähetyksen, niin pahvit viikataan itse pahvinkeräykseen jne. Jos vaan jätät tavaroita lojumaan, etkä osaa kolmen kuukaudenkaan jälkeen vielä mitään, niin johan siinä pitkäpinnaisinkin hermostuu. Normaali-ihmisellä on sen verran järkeä ja kyvykkyyttä, että kykenee omaksumaan tehtävät 1-2 kertaa opastettuna.

Vierailija
49/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun kysyy neuvoa niin suututaan, huokaistaan syvään ja sanotaan että pitäisi jo muistaa. Piilotetaan tavaroita. Jätetään työtehtäviä kertomatta. Tuijotetaan kun teen töitä, ihan siis pysähtyvät ja lopettavat oman työnsä tekemisen. Tauoilla hiljenevät kun saavun paikalle jne. On myös suututtu jos olen jättänyt tavaran väärään paikkaan, ihan oikeasti siis raivostuttu. Mollattu omaa osaamista ja vitsailtu että on kyllä jotkut tyhmiä jotka ei osaa jne

Olet ollut kolme kuukautta työssä ja edelleen ilmeisesti kyselet samoja asioita uudelleen ja uudelleen. Eihän muuten sanottaisi että pitäisi jo muistaa. Tavaroita tuskin piilotetaan, ehkä et muista missä niitä pitäisi säilyttää ja jätät niitä vääriin paikkoihin, mistä saattaa muille aiheutua haittaa tai pahimmassa tapauksessa vaaratilanteita.

Nykyään nuoriso ei keskity ollenkaan. Oletko kirjoitt

Jos mua haukuttaisiin ulkonäköä myöten työpaikalla nii lähtisin menemään. Tiesitkö että oikeasti joillakin kestää oppia kauemmin asiat, oletan että ap lle on suututtu alusta lähtien kun ei ole osannut ja kynnys kysyä neuvoa on noussut ja siitä seuraa se ettei opi sitten ollenkaan ja ei tiedä vuoden päästäkään mitä kuuluu tehdä.

Mikä teitä vaivaa kun hyökkäätte ihmisen kimppuun joka voi pahoin töissä. Luulen että ap on iältään tosi nuori, miettikää oikeasti vähän mitä sanotte. Näin tehdään syrjäytyneitä 

Vierailija
50/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ap on väärällä alalla, kaikki ei sovellu jokaiseen työhön. Jos ei opi niin aika kädetön on sekin joka perehdyttää tuossa tapauksessa. Eli olisiko jokin toinen työ parempi, varsinkin jos on nuori niin kerkeää löytämään sen oman juttunsa

Vierailija
51/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei aina ole aina vain muiden vika. Yleensä sitä "vikaa" löytyy ihmisestä itsestään. AP:tä ei ainakaan hänen viestinsä perusteella arvosteltu ulkonäöstä, ainoastaan hitaudesta ja muistamattomuudesta, sekä tavaroiden vääriin paikkoihin laittamisesta. Hän ei selvästikään keskity työntekoon, eikä kuuntele ohjeita. Miksei siis asioista voisi huomauttaa? Mitä jos työntekijä vaikka jättää elintarvikealalla veitsen tai käytetyt kumihanskat johonkin elintarvikemassaan, joka menee koneeseen? Siinä on äkkiä erä pilalla. Mitä jos jää vaikka veitsi tai sähkötyökalu jonnekin, missä se voi aiheuttaa loukkaantumisen? Entä jos vaikka laboratoriossa jättää kontaminoituneet neulat pitkin pöytiä tai vaikka sairaalaympäristössä tavaroita siten, että niiden löytymättömyys voi uhata potilaan henkeä tai tarveyttä tai aiheuttaa riskiä? Mitä jos kyseessä on vaikka synnytysosasto, ja huolimattomuus aiheuttaa syntyvälle lapselle vamman? Mihin asti voi turata ja olla ottamatta ohjeita vastaan? Kaikki työpaikat eivät ole sellaisia, että voisi päivästä toiseen vaan tulla h-moilasena paikalle ihmettelemään.

Vierailija
52/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki ei aina ole aina vain muiden vika. Yleensä sitä "vikaa" löytyy ihmisestä itsestään. AP:tä ei ainakaan hänen viestinsä perusteella arvosteltu ulkonäöstä, ainoastaan hitaudesta ja muistamattomuudesta, sekä tavaroiden vääriin paikkoihin laittamisesta. Hän ei selvästikään keskity työntekoon, eikä kuuntele ohjeita. Miksei siis asioista voisi huomauttaa? Mitä jos työntekijä vaikka jättää elintarvikealalla veitsen tai käytetyt kumihanskat johonkin elintarvikemassaan, joka menee koneeseen? Siinä on äkkiä erä pilalla. Mitä jos jää vaikka veitsi tai sähkötyökalu jonnekin, missä se voi aiheuttaa loukkaantumisen? Entä jos vaikka laboratoriossa jättää kontaminoituneet neulat pitkin pöytiä tai vaikka sairaalaympäristössä tavaroita siten, että niiden löytymättömyys voi uhata potilaan henkeä tai tarveyttä tai aiheuttaa riskiä? Mitä jos kyseessä on vaikka synnytysosasto, ja huolimattomuus aiheuttaa syntyvälle lapselle vamman? Mihin ast

"Sain kuulla myös mitä minusta ollaan mieltä kun työskentelin toisessa kohteessa, tiesin jo valmiiksi kun sanoivat päin näköäkin tyhmäksi, mutta kyllä se vähän järkytti kun ihan ulkonäköäkin oli haukuttu minusta näille toisille.

Ap"

Vierailija
53/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään pari asiaa selväksi: Meillä on työpaikassa kaikille tavaroille paikka ja nämä tavarat alettu siirtämään muualle aina silloin kun on minun vuoro töissä. Ei, en työskentele sairaalassa tai muussakaan ympäristössä jossa pienikin virhe olisi katastrofi. Enkä edes tee virheitä, asiakkailta sekä esihenkilöltä tullut hyvää palautetta.

En enää kysele neuvoja kuin harvoin, mutta jo ekalla viikolla sain tuhahtelua ihan jos kysyin UUDESTA asiasta mikä on käytäntö.

Enkä ole mikään tolvana. Tyhmäksi haukutaan siksi koska teen asiat eri tavoin (niin miten koulussa opetettu) enkä niin miten "aina on tehty". Lopputulos on joka tapauksessa sama, tekisi sen sitten vähän eri tavalla kuin muut. Pääasia että ymmärtää ettei levitä likaa ympäriinsä.

Ikäni ei tänne kuuluu mutta sanotaan näin että työyhteisössä muut ovat 20-30 vuotta vanhempia.

Enkä käytä kännykkää työaikana, se pysyy pukkarissa aina.

Ja kyllä, ulkonäköäni mollataan. 

Ap

Vierailija
54/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten osa porukasta laittaa kaiken kiusatun syyksi. Taitavat itse olla työpaikkakiusaajanarsisteja. Vähän kuin koulussa kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Kiusaajille pitäisi vähintään antaa varoitus, ja sitten potkut jos käytös ei ala muuttua. Isäni kertoi että hänen työpaikallaan kiusaajille annettiin kaikille potkut ja kiusattu sai jäädä työpaikalleen. Näin ennen vanhaan. Miksi nykyään mielistellään kiusaajia? Mutta koska tilanne on nyt tämä niin suosittelen siltikin aloittajalle työpaikan vaihtoa. Esimiehen kuuluisi auttaa, mutta jos hän on nynnerö, mikä on todennäköistä niin mikään puhe ei auta. Sitten pitäisi valittaa työsuojeluvaltuutetulle.

Vierailija
55/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että osa hyväksyy "testaamisen". Sehän on työpaikkakiusaamista, mikäli joku teistä ei sitä tiennyt. Opetelkaa käyttäytymään, hyvät ihmiset..

Vierailija
56/56 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perinteinen uusi työntekijä uusine tietoineen vastaan ne vanhat jäärät, jotka eivät tykkää kun uusi tulee "pätemään". Nokka pystyyn vaan kerta pomokin antanut kiitosta, vähät niistä muista 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän