Miten kohdata työpaikkakiusaaja(t)
Tätä jatkunut jo kolme kuukautta. Olen hiljainen ja ujo ja tekisi mieli lähteä menemään:( Ei ole yhdestä ihmisestä kyse, oikeastaan koko työyhteisöstä
Kommentit (56)
Vierailija wrote:
Aikuiset hei! Ja sitten te pakotatte ne lapset päiväkotiin ja kouluun kiusattavaksi? Ei hyvää päivää! Minkä ikäisiä te olette?
Alilaudasta tuli maksullinen ja se näkyy täällä.
No ei tuo nyt ihan kiusaamiselta kuulosta, enemmänkin siltä että työkaverit ei omaa käytöstapoja. Olen itse ollut perehdyttäjänä ja joskus turhauttavaa jos pitää neuvoa monesti ja ei sitä aina muista mihin laittanut mitäkin. Jos kiire niin kyllä se koettelee hermoja jos uusi laittanut välineitä väärään paikkaan ja aikaa menee etsimiseen.
Mutta en kyllä tätä turhautumista ole ulospäin tuonut, tiedän että uudella aina niin paljon oppimista, mutta ei kaikki osaa peitellä tunteitaan.
Eiköhän se tuosta tasaannu kun opit asiat.
Vierailija wrote:
Taas joku trollintollo spämmää ketjun täyteen vinkumistaan.
Väität että aloittajan kaltaisia kiusattuja ei ole, mielenkiintoista.
Mitäs muuta sinne kultalusikan kanssa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Öö. Mistäs kohtaa tuo on kiusaamista.
Mua kun kiusattiin töissä, se meni lopulta siihen, että mut tönäistiin liukkaalle keittiön lattialle koska olin "liian hidas ekstraaja"
Sanottiin tytöksi, eikä opeteltu nimeä ulkoa
Huomautelriin lihomisesta ja laitettiin liikkeelle huhu että raskaana
Että semmoista keittiötyössä naisvaltaisella alalla
Sinun mielestäsi tavaroiden piilottaminen, osaamisen haukkuminen ja henkinen väkivalta ( pilkkaaminen ja tyhmäksi haukkuminen) ei ole kiusaamista?? En enää ihmettele miksi moni voi niin huonosti töissä kun tuo luetaan normaaliksi käytökseksi.
Lähde ap menemään, on töitä joissa ei ole pelkkiä k päitä
Olet selvästi vammainen. Miksi olet ylipäänsä työelämässä?
Kyllähän vammaisetkin töitä tekee, ei se ole este työnteolle. Kaikki vaan töihin, ei tekosyitä
”Uhriudu, uhriudu, niin kirkkaimman kruunun saat.”
- Naisten oppikirjasta 2020
Koko työyhteisö käyttäytyy noin? Sanoisin, että etsi uusi työpaikka. Tuo ei ole mitään "normaalia testaamista" niinkuin joku aiemmin mainitsi (mitä ihmeen testaamista, ei meidän työpaikalla ainakaan moista harrasteta).
Voisit myös koittaa asiallisesti pitää puoliasi. Olet ilmeisesti melko nuori? Kun itsevarmuus lisääntyy, opit kyllä sanomaan vastaan. Voit alkaa opetella heti. Kun tavaroita piilotellaan, sanot ettei tuollainen ole asiallista käytöstä. Jos tyhmäksi haukutaan, itse varmaan toteaisin että seura tekee kaltaisekseen. Voit sanoa saman jos alat heti etsiä uutta työtä. Muuten totea, ettei ole asiallista haukkua työkavereita.
Jos homma jatkuu, esimiehen juttusille.
Kiusaamisesta valittaminen on trendi joka muistuttaa vahvasti sitä kun kaikkia lapsia epäiltiin muutama vuosi sitten hyväksikäytetyksi kahden sanan perusteella.
Meillä ei ole tuollaista ollut, mutta työpaikallamme onkin kouluja käyneitä ihmisiä. Taitaa ap olla naisporukassa ja duunarialalla. Siellä ollaan eläimiä ja heikommat revitään kappaleiksi.
Meillä on tasa-arvoa eikä raivostuta menkka tai vaihdevuosissa milloin mistäkin.
Olen työpaikassa jossa on 120 ihmistä ja KAIKKI kiusaa vain minua!!!😩😫
T. Itku-Liisa
Tsemppiä ap, kuten huomaat tällä palstalla on valitettavasti mahdotonta keskustella asiallisesti nykyään mistään.
Kuulut selvästi kotiin tekemään ypöyksin etätöitä, katsoisin esim moderaattorin duuneja, ap.
Vierailija wrote:
Olen työpaikassa jossa on 120 ihmistä ja KAIKKI kiusaa vain minua!!!😩😫
T. Itku-Liisa
Oletko muuten koskaan runkuttanut itsellesi 120 yläpeukkua?
Mene vaan esimiehelle ruikuttamaan. Hän osaa laittaa asiat perspektiiviin kun joku väittää että kaikki kiusaa ja vain itse on hyvis. Huoh.
Vierailija wrote:
Koko työyhteisö käyttäytyy noin? Sanoisin, että etsi uusi työpaikka. Tuo ei ole mitään "normaalia testaamista" niinkuin joku aiemmin mainitsi (mitä ihmeen testaamista, ei meidän työpaikalla ainakaan moista harrasteta).
Voisit myös koittaa asiallisesti pitää puoliasi. Olet ilmeisesti melko nuori? Kun itsevarmuus lisääntyy, opit kyllä sanomaan vastaan. Voit alkaa opetella heti. Kun tavaroita piilotellaan, sanot ettei tuollainen ole asiallista käytöstä. Jos tyhmäksi haukutaan, itse varmaan toteaisin että seura tekee kaltaisekseen. Voit sanoa saman jos alat heti etsiä uutta työtä. Muuten totea, ettei ole asiallista haukkua työkavereita.
Veikkaan myös että ap nuori, kenties ensimmäinen työpaikka. Toisaalta tuo on hyvä tilaisuus oppia pitämään puolensa. Olen nähnyt samankaltaista kohtelua ihan kesätyöläisiä kohtaan, jotkut nauttii asemastaan olla kokeneempi ja pompottaa ja testailla. Mutta ei todellakaan kaikkialla ole samanlaista, itse tykkään opettaa nuoria alalle ja työtehtäviin. Joskus ujoistakin kuoriutuu mahtavia tyyppejä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Veikkaan myös että ap nuori, kenties ensimmäinen työpaikka. Toisaalta tuo on hyvä tilaisuus oppia pitämään puolensa. Olen nähnyt samankaltaista kohtelua ihan kesätyöläisiä
Joskus joo, erittäin harvoin.
Tuossa tilanteessa tirvaisisin päin näköä, oppii olemaan tavarat näkyvillä ja perehdyttäminen kuuluu ihan työnkuvaan. Kunnioitus hankittava, niin metsä vastaa kuin sille huudetaan
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Veikkaan myös että ap nuori, kenties ensimmäinen työpaikka. Toisaalta tuo on hyvä tilaisuus oppia pitämään puolensa. Olen nähnyt
Ei näitä ujoja kannata opettaa, parempi että pysyvät poissa työelämästä, ovat vain tiellä
Asia in niin että AutistitVITTUUNtyöelämästä!!!
Vierailija wrote:
Kiusaamisesta valittaminen on trendi joka muistuttaa vahvasti sitä kun kaikkia lapsia epäiltiin muutama vuosi sitten hyväksikäytetyksi kahden sanan perusteella.
Juurikin tämä.
Taas joku trollintollo spämmää ketjun täyteen vinkumistaan.