Naiset! Olisiko teillä heittää hyviä vinkkejä tai niksejä minulle?
Miten te pystytte hillitsemään ruuan himoa? Olen itse siis pluskokoinen nainen ja syön valtavasti ruokaa päivittäin joten miten te normaalipainoiset/hoikat naiset pystytte syömään vähemmän ja miten voitte pitää nälkää loitolla?
Olen tänään syönnyt taas ihan liikaa ruokaa ja herkkuja.
Haluan laihtua 20-40 kiloa jotta olisin normaalipainoinen tai lähelle sitä, kiitos vastaukista :)
Kommentit (23)
Juo riittävästi vettä. Myös silloin, kun ruoanhimo iskee aterioiden välillä.
Keksi itsellesi mielekästä tekemistä ja ajateltavaa, jolla saat pidettyä ajatuksesi poissa ruoasta.
Määrittele ruoka-ajat, ja syö silloin monipuolinen annos, johon kuuluu runsaasti myös vähäkalorisia kasviksia. Aloita ateria niillä kasviksilla. Jos teet ruokaa vain itsellesi, tee vain se yksi annos kerrallaan.
Syö vain ruokapöydän ääressä istuen.
Tee ruokaa, joka ei maistu kovin hyvälle. Esim. suolaa vähentämällä saat ruoasta vähemmän houkuttelevaa.
Lainaa kirjastosta Kaisa Jaakolan kirja Hyvän olon hormonidieetti. Olet aliravittu, ei energian, mutta elimistölle tärkeiden ravinto-ja hivenaineiden suhteen. Salaisuus ei nimenomaan ole vähän syömisessä, vaan riittävän määrän ja oikean ruuan syömisessä.
Jos tekee mieli laihtua, silloin sinun täytyy tietää, että jos haluat onnistua- sinulla täytyy hetkellä venyynyt mahalaukku saadaa mahdollisemman normaaliksi takaisin. Sinun suuri ruokahalu juuri siitä syystä johtuu. Jos mahalaukku alkaa kutistumaan, silloin mahaa alkaa kouristumaan, tule kouristuksia ja sa tulkitset sen vääränä ruokahaluksi. Todellisuudessa jos kestät sen tunteen ilman uutta ruokaannosta, kouristukset siis, - huomaat, että nälkää ei olekaan enää. Nälkä meni ohi. Elikä sa olet tähän saakka mahan signaalit väärin tulkitsenut. Mitä pienemmäksi saat mahalaukun takaisin, sitä enemmän pienenevät myös ruokahalu ja annokset. Tulet huomaamaan, että riittää puolet siitä, mitä aiemmin söit. Liiku tai löydä mielenkiintoista tekemistä, että ei tarvitse ajatella ruuasta koko ajan. Joskus stressi tai tekemisen puute on vaihtoehtona syömiselle. Käytä happamia tuotteita, ne saavat rasvat sulamaan ja liikelle. Hapankaali, sitruuna, granaattiomena, maustekurkku. Ota ne mukana ruokavalioon. Tanssi. Laita musiiki päälle kotona ja tee mieluisiä liikeitä ja harjoituksia tai hypi ja tanssi. Hymyile, naura- ymmärsit oikein. Nauru ja hymy ja nauraminen polttavat myös kaloreita. Kiva kun haluat yrittää. Onnistumista ja tsemppia sinulle!
Käyn marjakeitoilla,sorbeteilla ja kuivahedelmillä tai pähkinöillä. Jaksamisen mukaan Youtubesta 4x viikossa 500kcal jumppia. Ihmeessä lopeta hyvän sään aikana. 2x viikkoon palauttavaa pilatesta.
Ilmeisesti kysymyksen heitti libidonsa pilanneiden miesten kannattajajäsen. Juu.. laidutan kyllä. Lähinnä itseni takia enkä päästäkseni jonkun alustaksi.
Käyn marjakeitoilla,sorbeteilla ja kuivahedelmillä tai pähkinöillä. Jaksamisen mukaan Youtubesta 4x viikossa 500kcal jumppia. Ihmeessä lopeta hyvän sään aikana. 2x viikkoon palauttavaa pilatesta.
Ilmeisesti kysymyksen heitti libidonsa pilanneiden miesten kannattajajäsen. Juu.. laihdutan kyllä. Lähinnä itseni takia enkä päästäkseni jonkun alustaksi.
Mä olen nyt 8kg heinäkuusta aloittaen saanut pois sillä, että syön säännöllisesti 4 kertaa päivässä. Ennen saatoin syödä vain 1-2 kertaa enkä aamulla yhtään mitään. Sitten tuli ahmittua myöhemmin nälkään liian isoja annoksia. Töistäkin lähdin johonkin buffettiin ahmimaan nälkääni, mutta nyt otan eväät töihin.
Olen paljon nyt harrastanut raastesalaatteja. Sellaista aina ruoan kanssa ja jos tulee pikkunälkä, käyn jääkaapilla raastepurkilla. Yllättävän nopeasti olen laihtunut vaikken ole tehnyt mitään tämän ihmeellisempää muutosta. Söin vain liikaa ennen ja liian nälissäni ahmin kerralla kauhean satsin. Nyt kun huolehdin siitä, että nälkä ei pääse yllättämään, tuleekin syötyä ihan järkevästi. Aamullakin vain tungen jotain suuhuni, vaikkei yhtään tee mieli. Esimerkiksi pari kalkkunaleikettä ja kourallinen pähkinöitä. Sitten töihin, eväät ja raastepurkki mukana😊. Hyvin menee.
Olen hoikka, en juuri pysty hillitsemään ruuanhimoa, en kestä nälkää ja verensokeri heittelee helposti.
Pidän huolen ettei kotona ole herkkuja. Huolehdin että on kasviksia, ruisleipää, rahkaa yms.
Syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.
Ulkoilen vapaapäivinä ainakin 3 kertaa, työpäivinä vähintään 2 kertaa.
Jos on saatava jotain em ruokien välissä, otan ensin teetä, ilman sokeria.
Sitten kun on taas saatava jotain, otan vähän, yleensä jotain kasvista, vaikka yksi porkkana. Jos se ruuan ottaminen tekee sotkua (vaikka porkkanankuoria ja likainen veitsi), niin ne siivotaan ennen kuin saa syödä.
Pesen hampaat ajoissa illalla, sitten ei tee enää mieli syödä.
Kävele töihin ja liiku kaikki muutkin matkat pyörällä tai kävellen. Älä käytä koskaan hissiä.
Syönet tosi hiilaripitoisesti, jos sulla on jatkuvasti nälkä. Minä syön 3 kertaa päivässä eikä ikinä ole mikään heikotusnälkä, ja jos ei ehdi syömään, voin hyvin venyttää esim lounasta tai illallista useamman tunnin. En usko että edes syön isoja annoksia, tänään käytiin ikeassa lounaalla ja sain alas 7 lihapullat, loput meni miehen lautaselle.
Eli tarkastele syömäsi ruoan laatua, se selvästi tekee sut nälkäiseksi sen sijaan että veisi nälän oikeasti pois.
Elimistö tietää, mitä se tarvitsee. Syö mitä haluat milloin haluat, niin pysyt hoikkana. Paitsi tietenkin jos olet sekoittanut järjestelmäsi.
- Syö monipuolisia salaatteja, niin ei haittaa syödä paljon. Napostele pähkinöitä ja valmiiksi jääkaappiin kuorittuja appelsiineja.
- Vaihda sokeriset, rasvaiset ja höttöhiilari-"herkut" terveellisempään naposteltavaan, esim. pähkinät, hedelmät, kasvikset dipattuna. Anna itsellesi lupa napostella kaikkea tällaista oikeasti hyvää. Elimistö tottuu viimeistään kuukaudessa ja elimistön totuttua se ei vaadi enää niin voimakkaasti sokeria ym. "herkkuja".
- Osta vähemmän ruokaa kaappeihin. Osta pienempiä pakkauksia. Kun kaapissa ei ole niin paljon ruokaa niin on pakko syödä vähemmän.
- Lahjoita rahaa köyhien hyväksi, jos on liikaa rahaa epäterveelliseen ylimääräiseen ruokaan mikä on kehollesi liikaa.
- Keksi keinoja ylittää valheellisten nälkäimpulssien ahdistus. Mene saunaan. Käy kävelyllä. Pelaa. Kerää vaikka tarroja onnistumisista seinään. Tai mitä muuta se voisi olla?
Syö ksylitolipurkkaa. Kourallinen suuhun kerralla ja uudet kun maku alkaa häipyä.
Tunnen muutaman joilla tulee heti muka nälkä kun näkevät ruokaa ja sitten syövät ja lihovat. Nälkä on ihan eri asia kuin jättimäinen ruokahalu ruokaa nähdessä. Itselläni ja perheelläni ovat ruoka-ajat, jolloin syödään kunnolla terveellistä ruokaa ja erittäin harvoin kenelläkään ruoka-aikojen ulkopuolella NÄLKÄ.
Vierailija wrote:
Vettä juomalla voi täyttää mahaa ja se vie näläntunnetta, keskiverto naisen pitäisi juoda noin 1,5l vettä päivässä ja keskivertomiehen noin 2l vettä päivässä. Kuinka moni juo ton verran?
Minä juon 3 litraa.
Minkä verran syöt kasviksia? Jätätkö aterioita väliin?
Proteiinipitoinen ruoka pitää nälän poissa.
Vierailija wrote:
- Syö monipuolisia salaatteja, niin ei haittaa syödä paljon. Napostele pähkinöitä ja valmiiksi jääkaappiin kuorittuja appelsiineja.
- Vaihda sokeriset, rasvaiset ja höttöhiilari-"herkut" terveellisempään naposteltavaan, esim. pähkinät, hedelmät, kasvikset dipattuna. Anna itsellesi lupa napostella kaikkea tällaista oikeasti hyvää. Elimistö tottuu viimeistään kuukaudessa ja elimistön totuttua se ei vaadi enää niin voimakkaasti sokeria ym. "herkkuja".
- Osta vähemmän ruokaa kaappeihin. Osta pienempiä pakkauksia. Kun kaapissa ei ole niin paljon ruokaa niin on pakko syödä vähemmän.
- Lahjoita rahaa köyhien hyväksi, jos on liikaa rahaa epäterveelliseen ylimääräiseen ruokaan mikä on kehollesi liikaa.
- Keksi keinoja ylittää valheellisten nälkäimpulssien ahdistus. Mene saunaan. Käy kävelyllä. Pelaa. Kerää vaikka tarroja onnistumisis
Älä napostele yhtään mitään vaan syö ruoka-aikana.
Keksimällä jotakin muuta tekemistä kuin syöminen ja ruuan ajatteleminen.
Älä vaan syö niin paljon. Pari kolme päivää kärsit kurnivasta vatsasta. Sen jälkeen tilanne tasoittuu etkä tunne enää jatkuvaa nälkää.
Vettä juomalla voi täyttää mahaa ja se vie näläntunnetta, keskiverto naisen pitäisi juoda noin 1,5l vettä päivässä ja keskivertomiehen noin 2l vettä päivässä. Kuinka moni juo ton verran?