Naiset käyttekö seuloissa?
Niin käyttekö naiset tai miksei miehetkin näissä seuloissa. Kohdunkaulasyöpä seula ja rintasyöpä seula naisilla ainakin. Muitakin toki on.
Itse en ole koskaan käynyt yhdessäkään.
Kommentit (109)
Papaseuloissa käyn aina kun kutsu tulee, mammoon ei vielä ole tullut. Meen kyllä sitten.
Nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt, joten pitää nyt varata aika. Syöpä ei välttämättä oireile yhtään ennen kuin on liian myöhäistä.
Tietysti, aina kun kutsutaan. Miksi en menisi, kun ilmaiseksi tutkitaan? Jos syöpä huomataan varhaisessa vaiheessa seuloissa, on paljon paremmat mahdollisuudet tervehtyä hoidoilla kuin jos asiaa ei huomata ja se pääsee etenemään.
En käy. En ole kokenut tarvetta. En ole käynyt edes gynellä koskaan.
Aina otan ilmaiset tutkimukset vastaan.
Tietenkin käyn. Maksutonta, etsitään tappavia tauteja. Seulonnassa löydettäessä ehditään ehkä vielä parantaa. Haluan nähdä lapseni kasvavan aikuiseksi.
Tietysti menen. Meidän suvussa on yleensä leikattu jo useampi syöpä ennen kuuttakymmentä ikävuotta
Ehdottomasti käyn, arvostan omaa terveyttäni.
En käy.
Jos kohtaloni on kuolla rintasyöpään tai kohdunkaulan syöpään, so be it.
Kaikki me johonkin kuollaan.
Vierailija wrote:
En käy, turhaa.
Perustele.
Olen jättänyt välistä jotain, koska tiedän ylidiagnisoinnista ja turhista hoidoista.
Pikkumuutoksia tulee ja häviää itsestäänkin.
En mennyt vaan käytin sen ajan siihen, että saisin hoitoa kontrollien puutteen takia huonolla tolalla oleviin perussairauksiin. Lopputuloksen voi varmaan arvata. Toivottavasti joku muu hyötyi perumastani ajasta ja saa elää mahdollisimman pitkän elämän. Tällä perussairauksien hoidon tasolla minun tulee päättymään etuajassa.
Vierailija wrote:
En käy. En ole kokenut tarvetta. En ole käynyt edes gynellä koskaan.
Tiesitkö, että munasarjojen, kohdun tai emättimen syöpä voi tulla myös neitsyelle?
Vierailija wrote:
En käy.
Jos kohtaloni on kuolla rintasyöpään tai kohdunkaulan syöpään, so be it.
Kaikki me johonkin kuollaan.
Ymmärrän täysin. Jos on nähnyt ihmisen syövän havaitun, käyneen ne järkyttävät hoidot läpi ja sen jälkeen kuolleen. Tai on muka parantunut ja vuoden päästä taas sama juttu.
En välttämättä. Olen käynyt omakustanteisesti papan ja mammografian vuosittain 40 v lähtien.
Viime vuonna tuli eka kutsu mammografiaan ja se aika ja paikka (naapurikaupunki kesken työpäivän) ei sopinut. Kahdesti yritin sitä muuttaa, mutta ei onnistunut. Jatkan sitten omalla systeemíllä.
Kyllä. Tietenkin.