Mitä tekisit jos tietäisit, että aikuisen lapsesi puoliso pettää?
Tiedän että on pettänyt ja tieto on täysin varma. Haluaisin kertoa pojalle, mutta pelkään että viestintuoja ammutaan, koska en ole koskaan ollut mitenkään ystävällisissä väleissä miniän kanssa. En siis ole kohdellut häntä huonosti tai mitään sellaista, välit ovat aina olleet asialliset mutta eivät hyvät. Annanko siis olla ja otan riskin, että pettäminen jatkuu ja poikaan tulee myöhemmin sattumaan tosi pahasti, vai kerronko ja otan riskin ettei minua uskota ja poikakin kääntyy minua vastaan ja välit lapsiinkin katkeaa? En tiedä, olen ihan hukassa tämän kanssa.
Kommentit (62)
Vierailija wrote:
Aloittaja on ihan re dar di, kun ei kuvaa todisteita
Retardia on kirjoittaa retardi re dar di.
Onhan sekin mahdollista, että poikasi on jo pettänyt ja nyt miniä on samalla tiellä.
Ei ole videota tai kuvia, ei käynyt mielessäkään että ottaisin sellaisia. Olisi kai pitänyt.
Ap
Vierailija wrote:
Ei ole videota tai kuvia, ei käynyt mielessäkään että ottaisin sellaisia. Olisi kai pitänyt.
Ap
Yhtä todennäköistä että sinut silloinkin "ammutaan". Ehkä jopa molemmista sekä kuvaamisesta että asioihin sekaantumisesta.
Vierailija wrote:
Repisin kappaleiksi sen tyypin, joka lastani satuttaa.
Sinun lisäksesi on olemassa vain yksi henkilö, joka on pakottanut lapsesi kuolemaan.
Siksi hyvä suhde omaan lapseen, että kestäisi kertoa. Kaikesta uhasta ja pelosta huolimatta kertoisin.
Vierailija wrote:
Puhu miniäsi kanssa ja sano, että olet tietoinen asiasta. Hän joko lopettaa pettämisen siihen paikkaan ja pitää suunsa kiinni tai sitten kertoo pojallesi siitä ja he saavat yhdessä puida tilannetta ja päättää suhteen jatkosta.
Auta armias miten sinun ja poikasi välit tulevat lopullisesti katkeamaan, jos hän saa joskus tietää sinun tietäneen, mutta et tehnyt mitään.
Luoja pelasta minut näin ylimielisiltä läheisiltä, että he kuvittelevat puolisoni uskottomuuden olevan sillä taputeltu, että kiinni jäätyään kiltisti lopettaa pettämisen eikä minulle tarvitse ikinä kertoa mitään. En siis kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä jotka ajattelee noin. Se uskottomuushan on joka tapauksessa tapahtunut, ei se tee valehtelusta ja pimittämisestä yhtään sen hyväksyttävämpää vaikka pyhästi vannoisi ettei tee niin enää jatkossa. Aargh. Älkää tehkö asioita joista ette uskalla kantaa vastuuta.
En sekaannu tippaakaan kenenkään suhteisiin. Poikkeuksena ovat hyvin läheiset ihmiset, kuten äiti, sisko, veli, paras ystävä ja oma lapsi. En mitenkään voisi jatkaa läheistä suhdetta ja pitää tuollaista salaisuutta. Se olisi petos.
Mistä ap tietää pettämisestä? Oletko nähnyt itse omin silmin vai kuullut joltain? Onko asia täysin varma?
Jos miniä toimii noin, että ei edes yritä peitellä pettämistä vaan nuoleskelee menemään koko kansan nähden, niin luulen että tässä casessa on seuraavat vaihtoehdot
a) heillä on avoin suhde
b) poikasi on pettänyt miniääsi jo aiemmin ja miniä on kostoreissulla
c) heidän parisuhteensa vetelee viimeisiään ja molemmat juoksevat vieraissa eivätkä ole enää kiinnostuneita toistensa tekemisistä. Ovat yhdessä ehkä lasten tms takia.
Joten veikkaan että tämä ”pettäminen” ei tule olemaan pojallesi yllätys jos sen kerrot.
Nolaa ja läksytä pahemman kerran tämä henkilö jonka kanssa lapsesi puoliso pettää. Jos ei hillitse himojaan ja ryhtyy suhteeseen varatun kanssa saa varautua kärsimään seurauksista.
Vierailija wrote:
Älä kerro mitään jälkeläisellesi, tulet saamaan vihat niskaasi. Maksakoot oppirahat sinisilmäisyydestään, jos mahdollisesti pitää paikkansa. Mistä tiedät tästä pettämisestä ja miksi tämä asia edes sinua kiinnostaa. Oletko sinä niitä äitejä, jotka pitävät napanuoraa kiinni aikuiseen lapseen. Oletko itse henkilökohtaisesti nähnyt tilanteen, vai onko jokin ulkopuolinen taho tästä juorunnut? Kuulopuheisiin ei pidä koskaan luottaa, vaan pitää olla oikeasti konkreettista näyttöä asiasta. Voit nopeasti saada syytteen kunnian- tai yksityiselämänsuojan loukkaamisesta, joka takaa sen, että poikasi katkaisee välit sinuun. Pidä vain huoli omista asioista, sinulle eivät kuulu täysi-ikäisten lastesi asiat.
Miksi et kertoisi täysi-ikäiselle miehelle? Olkoonkin, että on lapsi. Kertoisitko varmaan hyvälle ystävällesikin, ja toivoisit, että sinulle kerrottaisiin.
Mun molempien mummojen tyttäret, eli siis kaksi tätiäno, ovat seurustelleet aikoinaan alkoholistimiehen kanssa ja kun äiti (eli mummoni) on siitä moittinut vävyään, niin tytär on suuttunut.
Entä jos poikasi tietää jo asiasta?
Aluksi olin sitä mieltä, että ei kannata kertoa, mutta kun kerran olet ollut paikalla, niin tuntuisi omituiselta, ettet kerro.
Kysy ensin pojalta lupa kertomiseen. Esim. näin: ”Kuvittele tilanne, että äitisi on nähnyt, että puoliso/tyttöystävä käyttäytyy tavalla, jota moni pitäisi sopimattomana. Haluaisitko, että sinulle kerrottaisiin asiasta?”
Pojan halukkuus kuulla asia riippuu varmasti pitkälle teidän väleistänne eli siitä, kuinka läheisiä olette. Minä en haluaisi, että äitini tietäisi mieheni pettäneen minua, joten en myöskään haluaisi kuulla, että hän on ollut paikalla todistamassa.
Eli tilanteesta riippuen vastaukseni kysymykseen ”pitäisikö kertoa?” on kyllä tai ei. Tälle pettäjälle en sanoisi mitään, koska sen jälkeen teidän väliinne tulisi valta-asetelma eli sinulla on tietoa, jonka hän ei halua paljastuvan. Lisäksi hän saattaisi kehitellä asialle selityksen etukäteen ja todistaa, että levittelet valeita huviksesi.
Kovin täällä ihmetellään ettei ap kuvannut kännykällään tapahtumaa.
Etäältä kännykällä kuvaus, taksijono, veikkaanpa vielä pimeää; olisi varmaan tullut selkeää kuvaa.
Minä olisin erittäin pettynyt siihen ihmiseen, joka tietäisi minun tulleen petetyksi muttei kerro. Etenkin jos kyseessä olisi niinkin läheinen ihminen kuin oma äiti.
Tiedän tapauksen että tuttu rouva näki kun sukulaiseni sulhanen kulki naapurissa vieraissa vaikka oli menossa naimisiin sukulaiseni kanssa. Kun he muutaman vuoden päästä myös pettämisen takia erosivat kertoi tämä rouva että tiesi miehen käyneen hänen naapurissaan vieraissa. Todella kiva kuulla vasta myöhemmin missä valheessa olimme eläneet.
Minä en sekaantuisi. Kumppaninvalinta on lapsen oma tehtävä. Miettisin korkeintaan millaista mallia olen omilla suhteillani antanut ja mikä on hänen elämäänsä vaikuttanut.
Itse varmaakin raivostuisin ihmiselle joka lähtee kuvaamaan muita taksi jonossa. Vaikka se ehkä lisäisi uskottavuutta niin arvostusta tuota kuvaajaa kohtaan se ei kyllä lisäisi.