Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä särky!

Vierailija
14.10.2023 |

Mulla on hirveä särky hampaissa. Ihan kuin joka ikistä oikean puolen hammasta särkisi samaan aikaan. Niin ylä- kuin alahampaitakin. Reikiä ei ole, olen juuri kuukausi sitten käynyt tarkastuksessa. Oikean puolen korvan vieressä on kipupiste joka suorastaan säväyttää kun siihen koskee. Mitä tää voisi olla, olen valvonut koko yön ja Burana ei hirveästi auta. Lääkärille on kohta varmaan pakko lähteä, mutta epäilen mitä voivat terveyskeskusessa tähän sanoa, muuta kuin antaa lisää Buranaa. Kipu on todella kova.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hammas voi olla sisältä aivan mätä ja tulehdus säteilee kipuna laajalle. Mars hammaslääkäriin ja -röntgeniin.

Vierailija
2/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä moderointia. Ei mennyt aikaisempi kommentti läpi. 

Onko kipu korvasylkirauhasen kohdalla? Voisi olla sylkikivi. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00951

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on hammas, kuukausi sitten otettiin tarkastuksen yhteydessä panoraama-röntgen ja kaikki oli kunnossa. Kipupiste tuntuisi olevan leukanivelessä korvan vieressä. Tosiaan ihan jokaista hammasta etuhampaisiin asti särkee ja kipu loppuu heti etuhampaiden keskilinjan jälkeen vasemmalle siirryttäessä. Jonotan puhelimessa aikaa, mutta lienee pakko mennä yksityiselle.

Vierailija
4/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermosärkyä tai lihasperäistä jännityssärkyä. Tee jotakin rauhallista kasvojumppaa mutta älä koske vahingossakaan siihen pahimpaan kipupisteeseen. Älä narskuta hampaita.

Vierailija
5/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tuo aiemmin ehdotettu sylkikivi tai migreeniä. Migreenin vuoksi laukkasin itsekin särkypäivystykseen tyhjän takia.

Tai sitten bruksaat eli puret hampaita yhteen yöllä. Siihen antaa helpotusta purentakisko, leukajumppa ja hieronta, myös lämpö voi auttaa , samoin infrapunasauna.

Vierailija
6/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla purentalihaksistosta johtuvaa, voi olla korvatulehdus, voi olla monta muutakin asiaa. Soita terveydenhuollon neuvontanumeroon, niin saat sieltä oirearvion ja tiedät pitääkö hakeutua viikonlopun aikana päivysytykseen vai riittääkö maanantai

Vierailija
7/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tuollainen särky poskeen ja korviin helposti hammaslääkärikäynnin jälkeen eli kun suuta on jouduttu pitämään auki yhtäjaksoisesti pitkään. Varovainen hieronta ja kasvojumppa auttoivat, hammaslääkäri ei oikein osannut antaa mitään hoitoneuvoja, mutta alettiin pitämään taukoja hammashoidon aikana eli sain pitää välillä suuta kiinni. 

Vierailija
8/8 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin leukaperäistä kipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi