*Eloisat, otetaanpa uusi pino käyttöön.. :) :)*
Jep, kun tuli jo niin pitkäks tuo edellinen, niin ajattelin ottaa vallan omaan käteen uuden pinon muodossa.
(.) Olo on henkisesti epätodellinen, ei uskalla ajatella että odottaa uutta pikkuista, ja siitä sit seuraa sekavaa ajatuksenjuoksua. Ja sitten tuossa pohdin ja laskin oireita - kovin vähäisiä vielä - niin rinnat on herkät, ja hulluin mikä tuli tokana iltana plussasta, niin käsien kömpelöys. Yleensä mulla ei edes täpötäyden kahvimukin kanssa ole ongelmia, mutta nyt oon jo " ampunut" lusikalla salaatit kastikkeineen syliini ja matolle ja ruokaveitsi on pudonnu vanhempien luona ruokailles, ja pari kertaa on meinannu osua puukko varpaaseen ku oon leikkaamas jotain leikkuulaudalla. Että hyvältä näyttää!! Paras kai pysyä loitolla teräesineistä seuraavat 9kk?? Sitä tässä odottelen, että milloin alkaa liharuuat tökkiä tai tulla samantien toisesta päästä pois, se oli vahvana oireena kummankin nykyisen muksun raskauksissa alusta loppuun.
Ja sitten sellainen ongelma että pitäs työnimi keksiä tälle uudelle toukalle. Esikkoa sanottiin Miniksi ja nuorimmaista Milliksi. Että mikäs sopis noihin? Ajattelin Mikroa, mutta ku se kuulostaa miksoaaltouunilta.. Ja on myös ton r-kirjaimen takia turhan kova näin pehmoiseen tarkoitukseen. Auttakaa siis siskokullat muijaa mäessä!!
Heidi ja Tyyppi rv5
Kommentit (54)
Te olette kyllä mahdottomia =) Ihanaa kun ultrassa oli kaikki hyvin! Toisaalta ymmärrän sua täysin, Suomessa ultria on onneton määrä, täällä meillä ultrataan lähes joka kerta ja minusta se on varsinkin alussa todella mahtavaa, saa heti selvyyttä moneen asiaan.
Ja tuosta myoomasta, itsellänikin oli semmoinen, kohdun ulkopuolella? Minulla oli hiukan suurempi kuin sinulla, mutta lääkäri sanoi sen olevan ihan normaalia, niitä tulee ja menee. Voi aiheuttaa pahimmillaan sektion jos kasvaa kohdunsuulle tai jotakin muuta vastaavaa, muttei siis pitäisi olla vaarallinen. Toivotaan ainakin niin. Samassa veneessä kuitenkin ollaan. Jos tämä ilmaantuu aina tyttöjen äideille =)
Väsymys alkaa painamaan jo niin, että pakko mennä nukkumaan. Tänään kuvotus on ollut inhimillistä.
mites tämä yhteisö toimii?
esmaralda rv 8+1
Se on samaan tapaan keskustelupaikka kuin tämä, mut koska määritin sen heti yksityiseksi niin sitä voi lukea ja sinne kirjoittaa vain jäsenet, joten se on hiukan intiimimpi paikka puhua yhteisistä asioista.
Kuulun kuopuksen myötä Helmihaikarat2005-nimiseen yhteisöön, ja siitä tää ideakin tuli, se on ollu mielestäni monille sen yhteisön jäsenille tosi hyvä keskustelu- ja jopa terapiapaikka. Ja yksityisenä yhteisönä muutamaa astetta turvallisempi luottamuksellisiakin asioita jutellessa. Tosin siinä ei tule pysyttyä niin " anonyyminä" kuin täällä julkisella puolella. Mutta kun siitä muodostuu sellainen perhe-systeemi, niin se ei ole enää tarpeenkaan.
Heidi
Kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja heti perään neuvolassa. Kaikki oli kunnossa ja sykekin löytyi. Laskettu aika tosin muuttui reilusti, kuten odotinkin. Pitkä kierto, esikoisen kohdallakin muuttui 21 päivää, nyt 17. Uusi laskettu aika on siis 24.8.2007, jos joku esittelylistaa päivittelee. Hemoglobiini oli vain 124, vaikka olen keskenmenosta asti, eli lähes 4 kk syönyt lisärautaa lähes päivittäin, eli sen popsimista pitää jatkaa.
Olo on järkyttävä. Kuin olisi krapula koko päivän. Oksentanut en ainakaan vielä ole, kun on päässyt koko perheen lomaillessa kunnolla lepäilemään. Saas nähdä miten selviän kun on ensi viikolla töihin paluu.
77mm rv 6+1
silloin minut yllättäin kutsuttiin ryhmään mukaan, eli itse ei tarvinut tehdä mitään. Kyse oli paikallisen kantoonimme suomalaisäideistä... eli miten tämä nyt toimii? Ihan rautalangasta vääntämällä? =)
Yritin avata sivua jolla voisin lähettää kutsuja, mutta siellä on huolto menossa, joten pitää kokeilla myöhemmin uudestaan.
Mutta alkuvuodesta viimeistään polkaistaan yhteisö kunnolla käyntiin, jos vaan kiinnostusta riittää!!
Heidi ja Nano 5+1
kunhan siellä se joku päivitys- tai huoltoajo tai mikä lie valmistuu, ja sitten sen kutsun kautta voi liittyä jäseneksi. Yritän ottaa selvää, miten saisin liitetyksi jonkun kaveriksi valvojan pallille, siis että jollakin toisellakin olis mahdollisuus lähettää kutsuja ja hallita muutenkin siellä, rakentaa ja kehittää sivua jne.
Täytyy katsoo vaikka huomenna uudestaan että miten homma etenee.
H
Heeeeeidiiiiiii........
Eli meneppä sinne olikohan valvojan sivut ja sieltä löydät Eloisien msn osoitteen, jonka voit kopsata tähän ja sitä kautta me muut sitten laitamme hakemuksiamme sinulle hyväksyttäväksi.
( Mä oon luonu msn:lle yhden oman porukan ja oon modena siellä, voin alkaa sun apuriks, jos haluat)
Eli laitappa se jäsen haku osoite tänne, omaa meili os en voi laittaa tänne suoraan koska se on oma nimi.sukunimi muodossa.
Käyn vaikka tsekkaamassa nyt samantien minkä alta se haku osoite löytyy.
Siinä yhteisön sähköpostiosoite.. Ilmeisesti jäseneksi haluava voisi myös lähettää siihen postin, niin saisin sitä kautta lähetettyä kutsunkin? Katotaan miten alkaa luistaa..
H
Kiitos Helga neuvosta, hokasin ton just sekuntia ennen. Kerro viel miten saan sinut valvojaksi. Käykö se niin että tuut ensin jäseneksi ja sit muokataan sun tehtävää?
H
varmaan olet jo vastannu tähän..
laitatteko jonkun linkin tai vinkin minkä otsikon alta Eloisat löytyy msm-yhteisössä?? Tää höperö meni innokkaana jo ilmoittautumaan, mutta taisin ilmoittautua tämän vuoden jo synnyttäneiden porukkaan...
Niin ilmeisen sekaisin vieläkin olen... ;-))
Mielelläni kirjottelisin ja vaihtasin ajatuksia suljetussa paikassa...
Mutta nyt taidan painua peiton alle. Hyvät yöt, palaillaan
-Katinza rv 5+3
Tervehdys olen uusi täällä (tai uusi ja uusi, ekaa kertaa eloisien palstalla mutta muuten olen paljon surfaillu vauvalehden sivuilla, paljon lueskelin juttujanne jo vauvakuume sivuilla) Mä siis tein plussa testin jouluaattona, eka luulin ettei mitään mutta kyllä sieltä haalea viiva tuli ja pieni jännityksen poikanen hiipi päälle, pari päivää myöhemmin oli hitusen vahvempi viiva mutta vielä vähän epäröin mutta toivoa on niin kauan kun täti ei tule paikalle ja ultra toisin näyttää :) ens vuoden alussa ajattelin vielä tehdä yhden testin ja sitten soitan neuvolaan. Uskaltauduin kuitenkin tänne jo kirjotella kun jotenkin on niin tuska saada purkaa tätä iloa jonnekkin ja vielä en kaikille uskalla toitottaa asiasta.
Mulla onkin nyt uusi nimimerkki kun en siis uskalla vielä edes täällä tunnustaa kuka olen kun ystäväni surffailevat myös täällä, joten ultran jälkeen kirjaudun sillä vakkari nimellä :) hubaisaa.
Meillä on siis esikois poika 10/05 ja nyt olen hoitovapalla ja tästä sitten jatkan äitiyslomaa :) jos onni on kanssamme loppuun asti.
(.) mulla ei ole oikeestaan mitään oireita joten senkin takia vaikea uskoa tätä raskautta, pikkusen joskus on paha olo mutta se on niin pikkuisen ajan vaan että en aina tiedä vaikka johtuis vaan siitä että olen liikaa syönyt jotain.
Kylläpäs monet ollette jo käynyt ultrassa, mä todennäköisesti odottelen siihen np ultraan minkä kaupunki tarjoo, vaikka mieli kyllä tekis jo aijemmin mennä tarkistamaan että onko se totta mutta pakko jaksaa odotella.
No joo empä taida enempiä purkautua nyt mutta oikein ihanaa ja onnellista ensi vuotta, en ehkä ehdi kirjoitella tän vuoden puolella enempää.
T.jejk-05
HEIPPA ELOISAT!
Varasin eilen meille ultran, koska vielä eilen aamulla tuntu ettei oo hirveesti mitään oireita ja sen takia vähän huolestuin..No eilen illalla ne oireet sitten tuli kuin tilauksesta ja siitä asti olo on ollut aivan kamala! Oksettaa ihan jatkuvasti. Kamalaa!! Esikoisen odotusaikana pahoinvointi kesti muuten koko raskausajan, mutta suunnilleen reilun puolenvälin aikana oli yhen kuukauden ajan ihan hyvä olo, mutta sitten se jatku just tälläsenä loppuun asti..Kuvottaa ja väsyttää!! No mutta pääasiaan eli siis tänään meillä oli sit se ultra..Ja menkkojen loppumisen mukaan nyt ois menossa 9+0 mutta ite epäiltiin ja niinhän ultrakin näytti, että nyt on viikkoja 7+0..ja ultrassa näky pikkusen syke..ja olihan se huippu juttu!!Ihana juttu!! Mutta oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että jos ei mitään suurempaa kiirettä oo sinne ultraan, niin ei ihan vielä 7. viikolla kannata mennä vaan odotella sinne 10-12 viikolle, niin ainakin omasta kokemuksesta 12 viikon ultra oli sata kertaa antosampi kokemus.(Jos nyt näin voi sanoa..Ainahan oman lapsen ultra on ihana kokemus, jos sieltä yhdenkin positiivisen asian huomaa..) Tarkotan vaan sitä, että esim 12 viikolla sieltä erottaa jo koko tyypin ja se on niin sulosen näköstä! Tänäänhän se näytti vaan harmaalta sutulta mistä ei erottanu mitään paitsi vähän erottu syke eli ei siitä minkään näköstä kuvaa saanu. Se ihana asia tietysti selvis, että pieni sydän siellä sykkii! Sehän se tärkeintä on..Mutta ketkä tilailette ultria niin jos vaan maltatte niin älkää hoppuilko hirveen aikasilla viikoilla sinne. Odotus palkitaan! Hyviä jatkoja kaikille!!
Mari ja rv7+0
eli miettiä mikä olisi järkevää. Kamalalta tuntuu kun ei oikein tiedä mitä teksi kun ehdin jo innostua tulokkaasta mutta nyt on alkanut epäilyttämään.
Eniten kun huolettaa tuo asumis ja autopuoli eli että onko meillä varaa niihin jos tulee vielä yksi vauva.
aliisa
Lähetä e-mail tohon osoitteeseen, niin saanen laitettua paluupostina kutsun.
H
Esim Katinzalle ja muille asiasta kiinnostuneille.
Aliisalle edelleen voimia..
H
Meikä ilmoittautuu msn-yhteisöön. Laitoin siis tuohon osoitteeseen meiliä.
Sofia-77: juu, toivotaan, ettei ihan mennä sekaisin, kun nikit niin samanlaiset.
S rv 5+5
Kirjoitan nyt suoraan vaikka en olekaan lukenut pinoa.
Haluan ihan ensin kiittää Vitanovaa ja muita jotka kommentoivat ja kannustivat kun valittelin " raskausmasennus" oloani. Fiilikset ovat täälllä suhteellisen samanlaiset, ihan pientä positiivista muutosta siihen suuntaan, että saattaa tulla pieniä hetkiä jolloin parempi olo.
Gaia rv 9+4
jälkeen jatkoa.
On sinullakin Vitanova paljon tapahtumia elämässä. Vauvan kuolema lienee raskaimpia asioita mitä ihmiselle voi tapahtua ja olet läheisesi kautta saanut tuon asian elämääsi. Lämmin myötätunnon hali sinulle.
Aliisan tekstin luin tästä pinon alusta ja se kosketti. Kyllä melkoiseen ristiriita tilanteeseen olet joutunut. Mutta täytyykin yrittää lukea pinoa lisää jos tilanteeseesi olisi tullut selkeyttä. Olen itse kerran elänyt tilanteen jossa entinen aviomieheni vaati aborttia kun esitin mahdollisesti olevani raskaana; onneksi en sitten edes ollut. Sydäntäsärkevä tilanne oli kuitenkin.
Gaia
Saas nähä, mikä näistä istuu ja alkaa luontua parhaiten. Maistellaan! Kiitos!
Heidi taas