Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Eloisat, otetaanpa uusi pino käyttöön.. :) :)*

28.12.2006 |

Jep, kun tuli jo niin pitkäks tuo edellinen, niin ajattelin ottaa vallan omaan käteen uuden pinon muodossa.

(.) Olo on henkisesti epätodellinen, ei uskalla ajatella että odottaa uutta pikkuista, ja siitä sit seuraa sekavaa ajatuksenjuoksua. Ja sitten tuossa pohdin ja laskin oireita - kovin vähäisiä vielä - niin rinnat on herkät, ja hulluin mikä tuli tokana iltana plussasta, niin käsien kömpelöys. Yleensä mulla ei edes täpötäyden kahvimukin kanssa ole ongelmia, mutta nyt oon jo " ampunut" lusikalla salaatit kastikkeineen syliini ja matolle ja ruokaveitsi on pudonnu vanhempien luona ruokailles, ja pari kertaa on meinannu osua puukko varpaaseen ku oon leikkaamas jotain leikkuulaudalla. Että hyvältä näyttää!! Paras kai pysyä loitolla teräesineistä seuraavat 9kk?? Sitä tässä odottelen, että milloin alkaa liharuuat tökkiä tai tulla samantien toisesta päästä pois, se oli vahvana oireena kummankin nykyisen muksun raskauksissa alusta loppuun.

Ja sitten sellainen ongelma että pitäs työnimi keksiä tälle uudelle toukalle. Esikkoa sanottiin Miniksi ja nuorimmaista Milliksi. Että mikäs sopis noihin? Ajattelin Mikroa, mutta ku se kuulostaa miksoaaltouunilta.. Ja on myös ton r-kirjaimen takia turhan kova näin pehmoiseen tarkoitukseen. Auttakaa siis siskokullat muijaa mäessä!!

Heidi ja Tyyppi rv5

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta heräilty! :)

Oireita ei edelleenkään ole, joten tuntuu vähän erikoiselta enkä oikein usko että olen edes raskaana vaikka olihan se testi plussa!! 10 päivä vasta neuvola joten silloin sitten viimeistään selviää!

Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille ja oikein onnellista uutta vuotta!

neiti04 rv 5+4?

Vierailija
42/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duracel : mahdottomiahan me ollaan :oD Mutta monta ultraa tulee käytännön pakosta ja niihin jossain vaiheessa varmasti kyllästyy. Kun on muuten noita perussairauksia jne. :o/ Viime raskaudessa tuli lähemmä 15 äitipolikäyntiä ja ei se enää loppuvaiheessa naurattanut. Ja enpä nyt muista mainitsiko lääkäri missä se myooma oli, siis ulko- vaiko sisäpuolella, mutta taashan meillä on ultra 17.1 äippäpolilla, joten se selvinnee siellä.

Just ukon kans herättiin kun isommat muksut olivat vieneet meidän vauvan (11/05) alakertaan :o) Ihanaa saada nukkua kun silloin ei ainakaan ole pahaaoloa. Pitänee minunkin hipsiä alakertaan

Rapuäiti ja Lahja rv 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jatketaan vaan tähän, huomenna varmaan kannattaa avata taas uusi pino. Onnitteluja kaikille uusille mukaan päässeille, tervetuloa ja mukavaa, että pino sen kuin kasvaa ja keskustelut pysyvät aktiivisina!

Samoin ultrassa käyneille paljon onnea, ihanaa, että kaikki on ollut kunnossa.

Oma napa: yleensä siis olo on ollut näillä viikoilla karsea, mutta nyt ei vielä. Oikeastaan koko päivän on sellainen etova olo, mutta eilenkin iltapalan jälkeen koko yö oli ihan normaali olo ja tietenkin ensimmäinen ajatus on, että onkohan siellä masussa ketään. 10-12 tunnin yöunet kyllä nyt nukun, mutta päivisin en ole mitenkään erityisen väsynyt. No tästä vähäoireettomuudesta verrattuna edellisiin raskauksiin uskallan ehkä iloita jos ja kun kaikki on kunnossa tuolla h 7 ultrassa. Olisihan se aivan ihanaa, jos pääsisi vähän helpommalla tuon huonovointisuuden kanssa tässä raskaudessa. Muistan kyllä viime raskaudessa kun kerrankin heräsin yöllä, eikä ollut huono olo, heti olin panikoimassa, että nyt ei ole kaikki kunnossa, sen sijaan, että olisin iloinnut siitä, että hetken oli edes normaali olo! Kasvojen turvotus ja sormien on kyllä ihan järkkyä taas kerran, tuntuu, että heti kun raskaaksi tulen niin kroppa alkaa oikein urakalla kerätä tuota nestettä.

Täytyypi ottaa se asenne, että nautin tästä suht hyvästä olosta ja raskaudesta kunnes toisin todistetaan...

Tuonne msn yhteisöön täytyy myös koittaa liittyä pikapuoliin.

Hyvää lauantainjatkoa kaikille.

wintergirl 5+5

Vierailija
44/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumatkalta on palattu, ja nettipimento on päättynyt. Illalla jo kävin teidän juttuja lukemassa. Tervetuloa uusille, ja ihania ultrakuulumisia oli muutamia, hienoa. Aliisalle voimia, vielä on onneksi aikaa miettiä, toivottavasti asiat teillä selviävät.

Varasin tuossa juuri ajan gynelle, itse asiassa samalle, joka tutki minua esikoisen aikana, ja joka toimii pienen sairaalan naistentautien osaston ylilääkärinä ;) Vähän kummaa vuotoa aika ajoin, rusehtavaa tulee vähän, ja limaklönttejä (anteeksi), lisäksi maha on edelleen menkkamainen. Oireet muuten on ennallaan, öklötys, tisut kipeät ja runsaat, masu turvottaa. Ne pitää toivon yllä, vuodosta huolimatta. Niin, ja meillä on siis 6+4 ultra takana, ja syke siellä näkyi.

Kukas se masennuksesta puhuikaan, täällä on vähän samanlaiset fiilikset, ajatukset on sisäänpäin, eikä oikein mikään innosta, samanlaista puuroa kaikki. En uskalla vauvasta vielä iloita, huolettaa.

Emma rv 7+6

Vierailija
45/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos heidi_siskolle opastuksesta. Postia laitoin tulemaan, siitä se keskustelu lähtee. Kaikille uusille tervetulo toivotukset, meitä onkin jo iso poppoo kasassa!

Aliisalle kovasti voimia ja jaksuja. Toivottavasti asiat menevät parhain päin, muutakaan ei tilanteessa oikeen voi sanoa...

Moni on ollut kovin pahoinvoiva, mulla ei sitä ole ainakaan vielä ilmaantunut. Täytynee koputtaa puuta, sillä huomenna se varmasti alkaa. Koitetaan vaan kestää nää alun kurjuudet, kyllä tää muuten niin ihana olotila vaan on! Täytyy muistaa, että 9 kk:n päästä se on jo ohi...

Oma olo ihan ok. Mitä nyt aamuyöstä alaselkä juilii, helpotta kyllä jo aamupäivästä. Alavatsa kipuilee silloin tällöin myös, mutta erilailla kuin menkoissa.

Nyt täytyy lähteä tytön kanssa uimahalliin. Palaillaan taas! Nauttikaa vapaasta ne kenellä sitä on. Tiistaina on tämän tytön taas ainakin palattava taas töihin.

-K- rv 5+4

Vierailija
46/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselisin tosta yksityisestä listasta,oletteko omana itsenään sielä? en ole koskaan ollut sellaisella listalla.. aluksi aattelin että kirjoittelen täällä vaan mut enköhän minäkin sinne liity.

mut tosiaan oletteko omalla nimellä siellä?

täällä ollut harvinaisen tylsä päivä ei oikeen ole mitään saatu esikoisen kanssa aikaan,ällötystä on koko ajan ei kuitenkaan tarvinny käydä pönttöä halailemassa. no me mennään myös uimaan parin tunnin päästä joten edes jotain tälle päivälle ;) vettäkin sataa,oishan noi kura vehkeet mut nyt ei innosta.

Täällä on kyllä kiva käydä kuulumisia lukemassa ja varsinkin kun meitä on näin paljon! Aatelkaas syyskuisetkin rupee pinoo omaa listaa,aika hurahtaa. ainakin mulla,paitsi tää päivä!!!!!

päivän jatkoja

ankka7+4

Vierailija
47/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan pahoinvointi pahenee..Oksentelukin tullu mukaan kuvioihin. En tiiä miten tästä selviäis, kun syöminenkään ei auta..kylmät juomat auttaa ehkä hiukan, mutta tosi kurjaa. Ja kun pitäs jaksaa esikoisen kanssa touhuta kaikenlaista, kun toinen on niin menevässä iässä.

Kävin alennusmyynneissä. Ostin pari mammapaitaa. Tosi uskomaton fiilis taas ostella niitä vaatteita..Huippua!Mutta ei tätä kyllä vielä meinaa todeks uskoa. Kohtapa se maha alkaa pöpöttämään ja sitten vaan mammavaatetus käyttöön. Ootan innolla.. Vaikka kokemuksesta tiedän, että niihin samoihin vaatteisiin sitä kyllä kerkee kyllästyä miljoona kertaa! Kun ei oo varaa ostaa kauheen monia äitiysvaatteita. Nytkin kattelin ihania äitiyssortseja kesäks..50 euroo!! Ja sinne hyllyynhän ne jäi! Onneks kesäaikana ei tarttee hirveesti pukea ja jotkut tavalliset mekotkin voi mennä.

No mutta kunhan nyt ensin menis viikot vähän pidemmälle ja masu alkas kasvaa. Ja tää kauhee olo häviäis!! Mutta kyllä tää kestetään!! Voimia vaan kaikille muillekin pahoinoinnin ja väsymyksen kanssa taisteleville!

M+ rv 7+1

Vierailija
48/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ekana:

Heidi: juu hakemus laitettu, senkus vaan hyväksyt... ;)

Ja niin se menee, et eka jäseneks ja sitten muokataan jäsenyyttä, neuvon sitten kun pääsen sinne sisälle asti. =)

Voin sit tehä vaikas samanlaisia jutskia, kun tuonne toisaalle, esim. plussataulun, viikkopino läjiä jne. Tai no mitä ihmiset haluaa sinne!

Eli voi vaikka valmiiks vähä listailla, mitä ihmiset toivoo sieltä löytävänsä? Haluatteko pelkkää keskustelu paikkaa vaiko ihan jotain kalenterin tyyppistä mistä voi seurata omaa raskautta myöhemmin jne.

Sitten omaan napaan...Oma olo on k.u.v.o.t.t.a.v.a, aamulla kärsin 4h pahasta olosta ilman oksennusta, siihen ei tepsiny pastillit, eikä mehut, saatikka aamupala sämpylä töissä...

Toivottavasti tää oli hetkellinen olo vain, koska mun aamuvuoro painotteinen työni alkaa sotia ja rankasti vastaan muuten. Miten mä pystyyn mitään tekemään, kun jatkuvasti saa haukkoo happee ja pidätellä oksennusta? Vieläpä asiakkaiden edessä?

Muilla työ ongelmia?

Jees nyt alkaa silmät taas luppasta... ehkä meen sohvalle pötkölleen jahka saan katsastettua muutkin pinot läpi!

terkuin Helga & Takku Takianen viikoilla mýsteeri...Ehkä jotain 7?

Vierailija
49/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Oltiin minilomalla kylpylässä ja siellä meni kolme vuorokautta. Raskauspahoinvointi on alkanut ja eilen oli aika kaamea päivä sen tiimoilta. Koko ajan aivan karmea olotila ja heikotus. Oksensinkin sitten illalla. Tänään taas vähän parempi päivä ja ruokaa mennyt alaskin. Aamun aloitin ananaspurkilla. Jääkaapille meno on painajaista ja hajut ottaa nenään.

Onneksi on oireita. :-D Oisin varmasti pallo hukassa jos ei oireita olisi. Kaikissa raskauksissa olen voinut todella pahoin.

Eipä tälle saralle kummempaa.

Voimia niille joita pahoinvointi koettelee. Ainakin tiedätte olevanne raskaana.

T: Ona rv 7+6

Vierailija
50/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vaan ensin opastaa mua sen käyttöön,itse en oo sitä käyttänyt vielä lainkaan!

Lumina

Vierailija
51/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä täytyi tulla kirjoittelemaan ja kyselemään!? Onkoo muilla ollut menkkamaisia selkäkipuja ja mahakipuja? ihan yht äkkiä alkoi sellaiset ja toooosi oksettava olo? Kuuluukohan nää oireet raskauteen vai mitähän tämä on? Ekassa raskaudessa ei ollut tämmöistä! Etova olo oli mut ei kuitenkaan tämmöinen! :( Nyt kamala jännitys et mitähän tästä seuraa, ens viikolla pitäis työt aloittaa loman jälkeen ja jotenkin kamala jännitys siitäkin jos alkaa pahoinvointi! Lasten kanssa kun tekee töitä, niin ei kiva välillä käydä oksentelemassa!!!!!:(

Mutta nyt saunaan ja sitten nukkuun!!!!!

Neiti04 rv 5+5?

Vierailija
52/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi täällä tai en ole ennen kirjoitellu, mut lukemassa olen käynyt teidän juttuja.

Eli meillä on -05 syntynyt tyttö ja nyt sitten ootetaan kovasti sisarusta tälle pikkuiselle. Kunpa vaan kaikki menisi hyvin ja pikkuinen pysyisi matkassa loppuun asti. Oireita ei kamalasti ole, joskus alamahaa juilii ja lievää pahoinvointia silloin tällöin, mutta ei juuri kummempia. -03 mulla oli tuulimunaraskaus ja silloinkaan ei oireita ollu yhtään, nyt vähän pelottaa, että onkohan kaikki hyvin.

Yritän olla stressaamatta ja ajatella positiivisesti, että kaikki on hyvin ja jos jotain ikävää sattuu niin se ei ole minusta kiinni.

Ensimmäinen neuvola oli perjantaina ja LA olisi näillä näkymin 14.8 ja eka ultra vasta tammikuun lopulla, yritän jaksaa odottaa sinne asti.

Ruokahalu on mahtava, kirpeät vihreät omenat on lemppareita, samoin tuoremehut, nam:)

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Angell-77, rv 7+4

Vierailija
53/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkasi...

Uusi ilmoittautuu joukkoon!

La on 31.8.2007 =) Kolmas vauva, kaksi tyttöä ennesetään, esikoinen 09/02 ja toinen 11/04.

Ammatti on liikuntaan liittyvä, olen 26- vuotias ja mies 30. etelä-suomesta olen.

Täällä on tosi paljon väkeä kirjoittamassa, itse en ole aiemmin kirjoittanut tälle palstalle. Vaikuttaa mukavalta porukalta! :D

Kuvotusta on ja oksentanut olen jo jokusen päivän.

Masu alkaa tulla jo esiin! Uskomattoman aikaisin! Monta sukulaista ja kaveria on huomannut odotukseni jo, en ihan vielä olisi halunnut kertoa... mutta ei sitä kieltääkään voi! :)

Ihanaa tosiaan päästä vauvanvaate ja mammavaate ostoksille taas, vaikka kalliita ovatkin... mammavaatteet siis!

rv 10+0 kai

Vierailija
54/54 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmas toivottavasti tulossa. La olis 30.8.-07, viikkoja olis nyt 5+2. Väsyttää aivan kamalasti. suurin oireeni tällä hetkellä. Heinäkuisen km:n jälkeen on kuitenkin aika pelokas olo et onnistuukohan tämä nyt... Toivotaan parasta meille kaikille.

Oliskohan lampunhenki1980 laskettuaika mahdollisesti väärin eli tarkoittanee la heinäkuun vikaa päivää. Muutenhan me oltas samoissa viikoissa menossa....

-nelliina-