Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkiä aikoja teillä isät hoitavat lapsia?

Vierailija
28.12.2006 |

Esim. jos sinulla on menoa johonkin. Ja minkä ikäiset lapset?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa viikon, mies hoiti sillä välin kodin, työn ja lapsen (lapsi hoidossa 7h/pv). Lapsi silloin vähän yli 2v.

Vierailija
2/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia hoitanut tähän mennessä pisimmillään jonkun 8h putkeeen. Nyt olen kohta lähdössä kuopuksen kanssa reissuun ja esikoinen jäisi isin kanssa kaksin 5 pv:n ajaksi. Vähän jännittää, lähinnä se että ikävä tulee itse kullakin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isä 2-vuotiaamme kanssa kotona ja minä käyn työssä.

muistaakseni kesällä lähtivät 2-päivää ennen mua mummolaan ja sekin meni hyvin. Niin kauan, kun olin kotona oli lapsen hoito mun päävastuulla.

Vierailija
4/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitaja. Eli niin kauan kuin tarvitsee! Jos mulla on menoa yön yli niin vaikka sitten 48 h putkeen, yksin. Lapsi 3 v.

Vierailija
5/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkipäivinä, jos mulla on jumppa tai muuta menoa, niin 2-4 tuntia, menosta riippuen.

Pisin aika on ollut tähän asti 2 vrk, kun ovat olleet keskenään, silloin oli vain isompi.

Lapset 3v ja 7kk.

Vierailija
6/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa kuinka pitkään vaan, nyt 4v:lle on isä ja äiti aivan tasavertaisia hoitajia. Ja yhtä suuri ikävä tulis kummallekin poissa ollessaan..

Vierailija
7/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä aikoja mä äitinä hoidan? Lapsi on vastuullamme 19 h päivässä, tottakai hoidetaan yhdessä yhteistä lastamme?

Vierailija
8/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia sisaruksia niin kauan kuin tarpeen, esim. kun olin toisella puolella Suomea hautajaisissa, hoiti isä n. 2 vrk.

Vierailija
9/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan tottakai hoitaa muutenkin joka päivä, mutta niin, että yksin olisivat keskenään, niin tavallisesti noin. Hoitaisi kyllä meilläkin varmaan enemmänkin, jos menoa olisi.

Vierailija
10/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi 1-vuotias lapsi. Mies hoitaa häntä aamuisin jos on iltavuorossa, ja iltaisin jos on aamuvuorossa. Siis toki olemme molemmat useimmiten kotona kun mies ei ole töissä, mutta hän vaihtaa silloin vaippoja ja syöttää paljon jne.

Pääsen omiin harrastuksiini ja menoihini lähes milloin tahansa kun mies on kotona. Vastaavasti hän pääsee omiin menoihinsa lähes milloin tahtoo, mutta olen siinä mielessä onnekas, ettei hän lähde mihinkään juomareissuille tms.

Olen hyvin tyytyväinen ja kiitollinen, siitä, että minulla on hyvin kotijuttuihin osallistuva mies!

Vierailija
11/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun hän on kotona, hän on tasavertainen vanhempi lapsellemme. Kahdestaan he ovat olleet jonkun kerran koko viikonlopun minun menojeni takia. Nyt poika on jo 6-vuotias.

Vierailija
12/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen viikon työmatkalla, niin tottakai hoitaa lapset silloin. Muutenkin hoitaa tällä hetkellä enemmän kuin minä, kun tekee lyhyempää työpäivää kuin minä.

Vierailija
13/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ne on olleet jotain max. 4-5 tuntia kerralla kun olen ollut istumassa iltaa tai jouluostoksilla.

Vierailija
14/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luona maanantaisin ja keskiviikkoisin n.10 tuntia ja suurinpiirtein joka toinen viikonloppu 1-2 yötä. Eli silloin isä on vastuussa lapsestaan. Mustakin toi oli hiukan outo kysymys että paljon isä hoitaa, onhan hän toinen vanhempi. mutta ymmärsin kyllä mitä ap kysymyksellä haki.

ja tiedän paljon perheitä (kuten velipuoleni perhe), jossa isä ei ole ollut pienten (alle 3v) lasten kanssa käytännössä lähes koskaan kaksin.

Vierailija
15/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötä en ole kuitenkaan poissa ollut kotoa. Nyt lapset ovat 5-vuotta ja 12-vuotta.

Mun äiti ihmetteli joskus kun poika oli 4 kk, että miten se isä pärjää siellä lapsen kanssa? Ja kyse oli silloin ihan muutamasta tunnista. Eipä ole ihmetellyt enää, tietää isä pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä