Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset farkut keski-ikäiselle?

Vierailija
13.10.2023 |

Olen 42 -vuotias nainen ja tuntuu kuin olisin jämähtänyt vuosien takaiseen tyyliini. Vanhat vaatteet eivät tunnu istuvan enää kunnolla ja kaipaisin muutenkin uudistusta. Hyviä vinkkejä, millaiset farkut ja muutenkin vaatteet voisivat sopia juuri minulle?

Olen 164 cm ja n. 65 kg, keskipituiset tummat, kiharat hiukset ja siniset silmät. Ikäni olen ollut hoikka ja pienirintainen, mutta nyt muutaman vuoden aikana kiloja vaan on ilmaantunut etenkin keskivartaloon. Nykyään käytän vaatekokoa 38. Minulla on voimakas notkoselkä, mikä saa takapuoleni näyttämään tosi ulkonevalta ja silti maha pömpöttää enemmän tai vähemmän.

Olen pitkään käyttänyt pillifarkkuja, mutta nyt kaipaisin vaihtelua. Mikä voisi sopia vartalolleni parhaiten? Nuorena käytin aina Levis 501 ja myöhemmin bootcuteja, nyt ne näyttävät niin vanhanaikaisilta, vaikka taitavat olla takaisin muodissa. Tykkäisin myös leveälahkeisista, mutta tällä pituudella ja takapuolella tunnen  näyttäväni tosi paksulta. Pidän eniten melko klassisesta tyylistä, paljon laadukkaita ja hillityn värisiä neuleita, neuletakkeja, kauluspaitoja ja mekkoja. Vapaa-aikana etenkin käytän aina farkkuja, usein töissäkin (toimistotyö, siisti peruspukeutuminen yleensä riittää). Jos lähden vaatekauppaan niin mukaan lähtee aina samantyyliset pillifarkut. Arvostan laatua ja mukavuutta, pelkään tätityyliä. Hyviä vinkkejä, kiitos?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Lidlistä talvifarkuiksi miesten suoralahkeiset 5-taskuhousut, tummansiniset, melko vähäinen kulunut-look.

Nämä sopii mulle hyvin, kun olen aika tasapaksu eli kapea lantio vyötäröön nähden. Taitaa olla koko 48, siis miesten koko.

N66

Vierailija
42/49 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä olen ollut näihin tosi tyytyväinen https://kaikoshop.com/collections/naisten-alaosat/products/everyday-cul…

Tämä on vitsi... onhan??!!

😂

Ei noista oikein farkkuja saa millään... ja itselleni en vois kuvitella, näyttäis ihan pelleltä. 

Minusta tällaiset liehuhousut sopivat vain erittäin hoikille, tavallisen pönäkällä tantalla näyttävät pelkästään koomisilta.Toki kotona oloasuna voi käyttää, jos tuntuvat mukavilta päällä.

Myös väljät baggyfarkut ja trumpettilahkeet näyttävät hyviltä VAIN hoikalla pitkäsäärisellä. Peruskehon omaava voi nämä unohtaa ja ottaa sovituskoppiin kapeahkolahkeisia malleja, ei pillejä kuitenkaan.

Muuten: uudet Levi's muotifarkut naisille sisältävät näköjään vähintään 20% tencel/lyocell-kuituja. Täyspuuvillaisina olisivat tönköt. Toki pari % elastaania tekee miellyttämmiäksi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkälaiset sun mittasuhteet on? Paino ja pituus ei kauheasti kerro. Vyötärön ja lantion ympärys? Jalkojen pituus ja paksuus?

Vyötärö 76 cm, lantio 101 cm. Jalat melko pitkät ja hoikat. Harrastan pyöräilyä, joten sentään jalat ja takapuoli ovat melko hyvässä kunnossa. Keskivartalossa se ylimääräinen on.

AP

Noniin. Kuten epäilinkin, sopiva vaatekoko on sulle 40 eikä suinkaan 38. 

Vierailija
44/49 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olet paksu

Olet tyhmä.

Vierailija
45/49 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan nykyään vain 100% puuvillaa olevia farkkuja. Lindexiltä viimeksi. Ei niiden istuvuus täydellinen ole mutta en voi sietää elastaania ja polyesteria farkuissa koska sitten ne on niin kylmät eikä talvella lämmitä yhtään. Talvihousun pitää olla paksumpaa kangasta.

Vierailija
46/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkälaiset sun mittasuhteet on? Paino ja pituus ei kauheasti kerro. Vyötärön ja lantion ympärys? Jalkojen pituus ja paksuus?

Vyötärö 76 cm, lantio 101 cm. Jalat melko pitkät ja hoikat. Harrastan pyöräilyä, joten sentään jalat ja takapuoli ovat melko hyvässä kunnossa. Keskivartalossa se ylimääräinen on.

AP

Yläosissa 40 on liian iso, olen monesti sovittanut. Toisaalta suurin osa paidoistani on kokoa M, mikä kai kattaa molemmat koot.

Tavallisissa housuissa pitänee sovitella isompaa kokoa. Farkuissa käytän tuumakokoa 29-30. 

Enemmän hain kuitenkin ideoita sopiville malleille. Aiemmin käytin aina melko matalavyötäröisiä farkkuja, mutta nykyään olen todennut korkeavyötäröiset mukavammiksi. Pelkäsin niiden korostavan liikaa pulleaa alavatsaa, mutta hitaasti oma silmä tottuu ja asia taitaakin olla päinvastoin.

Vierailija
47/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

AP

Yläosissa 40 on liian iso, olen monesti sovittanut. Toisaalta suurin osa paidoistani on kokoa M, mikä kai kattaa molemmat koot.

Tavallisissa housuissa pitänee sovitella isompaa kokoa. Farkuissa käytän tuumakokoa 29-30. 

Enemmän hain kuitenkin ideoita sopiville malleille. Aiemmin käytin aina me

Tämä siis ap!

Vierailija
48/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keski-ikäisen tai häntä vanhempienkaan pitäisi pukeutua erilaisiin farkkuihin kuin nuoret? Minä olen 67 v. ja ostan vaatteeni ihan samasta kaupasta ja samasta vaatetangosta kuin nuoremmatkin. Aika on jo ajanut niin sanottujen mummo- ja pappavaatteiden ohi.

Vierailija
49/49 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin lihavalle ainakaan pillifarkut sovi. Oisko jotkut suoralahkeiset parhaat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi