Millaiset farkut keski-ikäiselle?
Olen 42 -vuotias nainen ja tuntuu kuin olisin jämähtänyt vuosien takaiseen tyyliini. Vanhat vaatteet eivät tunnu istuvan enää kunnolla ja kaipaisin muutenkin uudistusta. Hyviä vinkkejä, millaiset farkut ja muutenkin vaatteet voisivat sopia juuri minulle?
Olen 164 cm ja n. 65 kg, keskipituiset tummat, kiharat hiukset ja siniset silmät. Ikäni olen ollut hoikka ja pienirintainen, mutta nyt muutaman vuoden aikana kiloja vaan on ilmaantunut etenkin keskivartaloon. Nykyään käytän vaatekokoa 38. Minulla on voimakas notkoselkä, mikä saa takapuoleni näyttämään tosi ulkonevalta ja silti maha pömpöttää enemmän tai vähemmän.
Olen pitkään käyttänyt pillifarkkuja, mutta nyt kaipaisin vaihtelua. Mikä voisi sopia vartalolleni parhaiten? Nuorena käytin aina Levis 501 ja myöhemmin bootcuteja, nyt ne näyttävät niin vanhanaikaisilta, vaikka taitavat olla takaisin muodissa. Tykkäisin myös leveälahkeisista, mutta tällä pituudella ja takapuolella tunnen näyttäväni tosi paksulta. Pidän eniten melko klassisesta tyylistä, paljon laadukkaita ja hillityn värisiä neuleita, neuletakkeja, kauluspaitoja ja mekkoja. Vapaa-aikana etenkin käytän aina farkkuja, usein töissäkin (toimistotyö, siisti peruspukeutuminen yleensä riittää). Jos lähden vaatekauppaan niin mukaan lähtee aina samantyyliset pillifarkut. Arvostan laatua ja mukavuutta, pelkään tätityyliä. Hyviä vinkkejä, kiitos?
Kommentit (49)
Puistattaa oikein tää "miten voin pukeutua", "mitä voin tehdä ylipäätään" kun on xx-ikäinen.
Mä pukeudun mukavasti, tilanteeseen sopivasti, jos farkuista puhutaan niin on pilliä ja boyfriend-tyylisiä. Muuten housuista ihan parhaat on Lindexin Maiat, sellaiset löysät missä on napit "esillä", en tiedä miksi kutsutaan.
Ikää kohta 60 enkä kyllä tuu taipumaan mihinkään tätivaatteisiin.
Kai sitä saa jokainen ehdotuksia kysellä? Ei se tarkoita ettei voisi pukeutua miten haluaa
Minusta aikuiselle sopii parhaiten perinteiset suorat farkut ilman kulutuksia tai mitään blingblingiä
Naisille parhaiten sopii hameet ja mekot, korostaa paremmin muotoja
Minkälaiset sun mittasuhteet on? Paino ja pituus ei kauheasti kerro. Vyötärön ja lantion ympärys? Jalkojen pituus ja paksuus?
Ostin just bootcut levikset stoccalta(joku shaping bootcut). 162cm/64kg.
Mulle bootcut paras malli, koska pidentää jalkoja.
T. Lyhyt
Mä olen ollut näihin tosi tyytyväinen https://kaikoshop.com/collections/naisten-alaosat/products/everyday-cul…
Käytätköhän liian pieniä vaatteita? Jos ylipainoon on vain kaksi kiloa matkaa, niin 38 ei voi olla oikea koko. Suosittelen siis alkuun tarkistamaan oikean koon, liian pienet vaatteet ei istu kenellekään.
Vierailija wrote:
Mä olen ollut näihin tosi tyytyväinen https://kaikoshop.com/collections/naisten-alaosat/products/everyday-cul…
Tämä on vitsi... onhan??!!
😂
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä on vitsi... onhan??!!
😂
Ei noista oikein farkkuja saa millään... ja itselleni en vois kuvitella, näyttäis ihan pelleltä.
Muotifarkut, vyötärö kainalossa ja vähintään 40cm vetokeju
Samanlaiset kuin nuorena. Miksi ei?
Sellaiset tiukat reisitaskuhousut. nam hyvän naispepun päällä
Vierailija wrote:
Useimmilla tuntuu vartalo muuttuvan, eli paksuuntuvan iän myötä... itsekin ihmettelen että mistä niitä kiloja ja senttejä muka "vaan tulee". Ei ne nyt ihan itsestään sentään tule...
Makuasioita, mutta "mutsifarkut" ehkä pukevat vain harvoja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Useimmilla tuntuu vartalo muuttuvan, eli paksuuntuvan iän myötä... itsekin ihmettelen että mistä niitä kiloja ja senttejä muka "vaan tulee". Ei ne nyt ihan itsestään sentään tule...
Tulee ne
N41
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minulla on iän myötä enemmänkin vartalon malli muuttunut kuin kilot. Nuorena oli sellainen hoikka, mutta tasapaksumpi vartalo. Nyt 45 -vuotiaana vartalo on paljon tiimalasimallisempi, aikuismaisempi. Muutos tapahtui eniten raskauksien jälkeen ja olen ollut vartalooni tyytyväisempi nyt kuin nuorena. Tosin viimeisen kahden vuoden aikana tullut muutamia kilojakin ihan jostain itsestään. Tuntuvat tarttuvan nyt ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Vierailija wrote:
Minkälaiset sun mittasuhteet on? Paino ja pituus ei kauheasti kerro. Vyötärön ja lantion ympärys? Jalkojen pituus ja paksuus?
Vyötärö 76 cm, lantio 101 cm. Jalat melko pitkät ja hoikat. Harrastan pyöräilyä, joten sentään jalat ja takapuoli ovat melko hyvässä kunnossa. Keskivartalossa se ylimääräinen on.
AP
Ikään tämä liittyy ainoastaan sillä, että haluaisin vaatekaappiini välillä erilaista tyyliä kuin viimeiset 20 vuotta. Ja sillä ettei vartaloni malli ole enää sama kuin parikymppisenä. Kai sitä oma silmä niin tottuu tuttuun tyyliin, että kaikki muu näyttää itsensä päällä kummalliselta. Farkut ja housut muutenkin ovat vaatekappale, joka vaatepinossa näyttää aivan erilaiselta kuin päällä jalassa. Siksi uuden tyylin hakeminen tuntuu hankalalta aloittaa ja sovittaminen ja kaupoissa kiertely eivät oikein nappaa. Mutta näistä vinkeistä rohkaistuneena taidan kerätä ison kasan joka tyyliä ja sovitella ajan kanssa, jos löytyisi uusi mieleinen.
Ap