Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset farkut keski-ikäiselle?

Vierailija
13.10.2023 |

Olen 42 -vuotias nainen ja tuntuu kuin olisin jämähtänyt vuosien takaiseen tyyliini. Vanhat vaatteet eivät tunnu istuvan enää kunnolla ja kaipaisin muutenkin uudistusta. Hyviä vinkkejä, millaiset farkut ja muutenkin vaatteet voisivat sopia juuri minulle?

Olen 164 cm ja n. 65 kg, keskipituiset tummat, kiharat hiukset ja siniset silmät. Ikäni olen ollut hoikka ja pienirintainen, mutta nyt muutaman vuoden aikana kiloja vaan on ilmaantunut etenkin keskivartaloon. Nykyään käytän vaatekokoa 38. Minulla on voimakas notkoselkä, mikä saa takapuoleni näyttämään tosi ulkonevalta ja silti maha pömpöttää enemmän tai vähemmän.

Olen pitkään käyttänyt pillifarkkuja, mutta nyt kaipaisin vaihtelua. Mikä voisi sopia vartalolleni parhaiten? Nuorena käytin aina Levis 501 ja myöhemmin bootcuteja, nyt ne näyttävät niin vanhanaikaisilta, vaikka taitavat olla takaisin muodissa. Tykkäisin myös leveälahkeisista, mutta tällä pituudella ja takapuolella tunnen  näyttäväni tosi paksulta. Pidän eniten melko klassisesta tyylistä, paljon laadukkaita ja hillityn värisiä neuleita, neuletakkeja, kauluspaitoja ja mekkoja. Vapaa-aikana etenkin käytän aina farkkuja, usein töissäkin (toimistotyö, siisti peruspukeutuminen yleensä riittää). Jos lähden vaatekauppaan niin mukaan lähtee aina samantyyliset pillifarkut. Arvostan laatua ja mukavuutta, pelkään tätityyliä. Hyviä vinkkejä, kiitos?

Kommentit (49)

1/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi. Ei yhtään vastausta?

Vierailija
2/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan naisten housukaupasta housuja. NP Housukauppa. On niitä muuallakin varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosin Noa Noaa ja Mosh Mosia. 3/4 pituisia leveälahkeisia. On myös leveälahkeiset Leet muutamat. Mielestäni aikuisen farkkuja. 

Vierailija
4/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut on housuina oikeastaan ihan perc ees tä. Olen siksi lopettanut niiden käytön. Jotkut lökärit tai jos pakko olla siistimpää niin jotain mukavampaa kangasta olevat housut. Ei puristavia ja karheita farkkuja jotka ovat vielä kalliita. M41v

Vierailija
5/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin matalahkovyötäröiset koko lahkeesta leveähköt mutta ei ihan "leveät leveät", pehmeää materiaalia. Katso Vero Modasta tai H&Mstä.

Vierailija
6/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Farkut on housuina oikeastaan ihan perc ees tä. Olen siksi lopettanut niiden käytön. Jotkut lökärit tai jos pakko olla siistimpää niin jotain mukavampaa kangasta olevat housut. Ei puristavia ja karheita farkkuja jotka ovat vielä kalliita. M41v

lökärit tai verkkarit naisella hyi hitto ainaki miehet kiertää kaukaa.kyllä hyvin istuvat farkut vyöllä on naisella seksikkäät.

Vierailija
7/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cropatut leveälahkeiset pikkuisen korkeavyötäröiset. Lahje sen pituinen että nilkan ohuin kohta näkyy, eli ei niin lyhyet että näkyy kohta mikä lähtee jo levenemään pohkeeksi. 

Vierailija
8/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä vastaan. Mene vaatekauppaan ota mistä tykkään ja kokeile. Jos me tuntuvat hyvältä, osta. Jos ne näyttävät hyvältä, osta kaksi. Keski-ikäisenä sinulla ei ole velvollisuutta miellyttää muita. Eikä olisi sitä nuoremalla tai vanhemmallakaan, mutta tässä iässä se viimeistään pitäisi jo tietää.

Vierailija
9/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotias ei ole kovin iäkäs, eikä mitään erityistä syytä identifioitua keski-ikäiseksi ole, ei myöskään miettiä farkkuostoksiaan siltä pohjalta. Kuvaat itseäsi ja tyyliäsi niin tarkasti, että kiinnität varmastikin ulkonäköösi vähintään riittävästi huomiota.

Oman makuni pohjalta sanoisin, että pillifarkut ovat tyylittömän näköiset kaikilla aikuisilla. Sinulla luultavasti myös jo on niin monet farkut, että et tarvitse uusia pitkään aikaan. Jos haluat edetä tyylikkyydessä, älä pelkää vaatteiden tilavuuden aiheuttavan lihavalta näyttämistä. Luulen, että moni ostaa aina suunnilleen samanlaisia, niukkalinjaisia ja ehkä kokonumeroltaankin liian pieniä vaatteita. Tällainen ei voi tuoda  näyttävää, tyylikästä ja "aikuista" vaikutelmaa. Uskaltaudu liehuviin lahkeisiin!

Vierailija
10/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös farkkujen etsintä päällä. Olen aina tykännyt eniten Leviksistä ja sellaiset taidan nytkin ostaa. Malli voisi olla Ribcage wide, mutta ehkä myös sitä cropattua versiota, jota joku jo suositteli, voisi kokeilla.

N56

Vierailija
11/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

42-vuotias ei ole kovin iäkäs, eikä mitään erityistä syytä identifioitua keski-ikäiseksi ole, ei myöskään miettiä farkkuostoksiaan siltä pohjalta. Kuvaat itseäsi ja tyyliäsi niin tarkasti, että kiinnität varmastikin ulkonäköösi vähintään riittävästi huomiota.

Oman makuni pohjalta sanoisin, että pillifarkut ovat tyylittömän näköiset kaikilla aikuisilla. Sinulla luultavasti myös jo on niin monet farkut, että et tarvitse uusia pitkään aikaan. Jos haluat edetä tyylikkyydessä, älä pelkää vaatteiden tilavuuden aiheuttavan lihavalta näyttämistä. Luulen, että moni ostaa aina suunnilleen samanlaisia, niukkalinjaisia ja ehkä kokonumeroltaankin liian pieniä vaatteita. Tällainen ei voi tuoda  näyttävää, tyylikästä ja "aikuista" vaikutelmaa. Uskaltaudu liehuviin lahkeisiin!

Nelikymppinen ei ole kovin iäkäs, mutta keski-ikäinen kyllä, turha muuta väittää. Leveät lahkeet eivät sovi kaikille, eikä kaikkien ole pakko niistä pitää, vaikka ne ovat tämänhetkistä muotia. N47

Vierailija
12/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä alkaa 45-vuotiaana. 

Vierailija
13/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saman ikäisenä tykkään eniten vero Moda Lux -farkuista eli ”taikafarkuista”. Matalammalla vyötäröllä ja vähän reilummalla koolla. Eivät ole täysin pillit vaikka siltä kuvissa näyttääkin. Mustana ihan luottohousut. Kokeilin muitakin värejä mutta ne ei sytyttäneet, olivat liian pillit. 

Mutta itse kaipaisin näille vaihtoehtoja. Ei pillejä, ei liian leveitä, ei kauhean korkealla vyötäröllä. Sellaisia helppoja ja kivoja päällä, jotka menisi toimistollakin. Onkohan ihan mahdoton löytää??

Vierailija
14/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset farkut mistä tykkään ja mitkä sopii mun kropalle.

53v.

Vierailija
15/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut näyttää hyvältä vain pitkillä ja hoikilla ja silti niitä itsekin käytin kun muotia olivat. Myös ne tämän hetken ylhäältä alas leveät lahkeet on sen näköiset, etten tiedä kenen kropalle ne oikeasti sopii. Ei ainakaan lyhyille ihmisille. 

Nyt on tullut takaisin flare-lahkeet jotka oli nollarilla oma tyyli ja mun kaltaiselle persjalkaiselle tyypille sopii. Niitä ostan. Ei valtavan leveät mutta jonkun verran levenevät.

En mieti onko ikäiselleni sopivaa.

Vierailija
16/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 42 ole keski-ikäinen! :D 

Katso ivalo.fi housu- ja farkkuvalikoima. Vastuullisia merkkejä ja ”keski-ikäisellekin” sopivia malleja. 

Vierailija
17/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat kauttaaltaan lahkeista leveät, mutta lantiolta istuvat housut ja tiukahko paita.  Tai lahkeista tiukahkot housut suoraa mallia ja löysä paita.

Vierailija
18/49 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monenlaisia farkkuja. Zarasta ja Levikseltä. Löytyy 501 (90's mallia) ja 725 hight waist bootcut flare. Sit on suoraa ja leveälahkeista Zarasta. Niin ja mom jeansia kans. Olen vaateliikkeessä töissä, joten tulee osteltua erilaisia. 

Miten tämä liittyy ikään?

Vierailija
19/49 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat.

Vierailija
20/49 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinua vanhempi, aika paljon pitempi kyllä ja kevyempi ja vaalea, sikäli kun sillä on merkitystä. Ostin viimeksi mustat flarefarkut BikBokilta. Jalat näyttää niissä huomattavasti paremmilta kuin pillifarkuissa. 

Hyvin viihdyn niissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi