PS:n Teemu Keskisarja eduskunnassa: "Kampuksilla irtokynnet kimaltelevat ja hieno hajuvesi tuoksuu. Opiskelijat eivät ole köyhiä!"
No tulipa siinä vankkaa tekstiä kansanedustajalta!
:D
Kommentit (450)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Irtokynnet maksaa alkaen 2,5 € ja Keskisarja tuskin erottaa hienoa hajuvettä WC Ankasta... Persut vihaa opiskelijoita. Yllätys.
Ja missäköhän kohtaa hienoista hajuvesistä on puhuttu muuta kuin AP otsikossa ?
Aaa... eli siis edes halpaa hajuvettä ei saisi olla vaan opiskelijoiden pitäisi Keskisarjan mukaan haista hieltä ollakseen riittävän köyhiä. Kiitos tarkennuksesta tässä asiassa.
Peitätkö hien hajun hajuvedellä? Googlaa ohjeet peseytymiseen.
Mun tekokynnet on sheiniltä ostettuja 1-2e hintaisia press on kynsiä xD ja joo olen amk opiskelija. Mutta siis tuskin tämä kansanedustaja mies osaa erottaa, että onko kyseessä press on -kynnet vaiko rakenne kynnet.
https://eur.shein.com/Press-On-Nails-c-1869.html
Kauheen rikkaita törsääjiä opiskelijat on, kun tollaisia parin euron kynsiäkin käyttää
On hiivatin hienoa että saatte ostettua ne parin euron kynnet ja ripset opiskelijabudjetilla kuten täällä on moneen kertaan todisteltu. Se kertoo keskisarjan olevan oikeassa! Rahaa on.
Halvassakin suihkusaippuassa on tuoksu
ja kynsilakka ei oo kallista
Vierailija wrote:
On hiivatin hienoa että saatte ostettua ne parin euron kynnet ja ripset opiskelijabudjetilla kuten täällä on moneen kertaan todisteltu. Se kertoo keskisarjan olevan oikeassa! Rahaa on.
Siis samoja press on kynsiä pystyy käyttämään uudestaan ja uudestaan, ellei hukkaa niitä tai ne mene rikki :D ja joo tosi rikkaita ollaan kun pystytään ostaa asia, joka maksaa 1-2e. Sillä hinnalla pystyisi ostamaan jopa paketin puuroa xD
Olen ollut kateellinen aikoinaan: raadanopintojen ohessa koko ajan töissä, toiset asuu vanhempien maksamissa luxusasunnoissa ja syövät hyvin.
Sieltä saa useammat irtoripset parilla dollarilla ja useammat kynnet samaten parilla dollarilla. Niitä voi käyttää yhä uudelleen ja uudelleen ja kynsilakassakin on tuoksu.
Vierailija wrote:
Mä käyn töissä ja mieheni kahdessa työssä. Meillä ei ikinä olisi varaa siihen että mulla olis esim tekoripset. Tuntuu kieltämättä vähän oudolta että opiskelijat olettaa tekoripsien ja tekokynsien kuuluvan meidän muiden kansalaisten maksettavaksi.
Asumme puolen tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Käymme molemmat töissä Helsingissä. Tuntuu kieltämättä vähän oudolta että opiskelijat olettavat Helsingin ytimessä asumisen kuuluvan meidän muiden kansalaiten maksettavaksi.
No pistää kyllä miettimään mihin teidän kolmen duunin tulot hupenee, jos teillä ei ikinä olis varaa sun tekoripsiin. Todella outoa. Suosittelen vakavasti että alatte budjetoimaan ja seuraamaan omaa taloutta hieman huolellisemmin, koska se vaikuttaa olevan aika pahasti retuperällä.
Vierailija wrote:
Olen toisen vuoden hoitotieteen opiskelija ja aion valmistua vuoden päästä. Käyn töissä kesäisin ja talvikaudella joka toinen viikonloppu perjantaista sunnuntaihin. Rahani eivät kulu bilettämiseen, vaan asumiseen, matkustamiseen, ruokaan ja omaan itseeni eli pidän huolitellusta ulkonäöstä ja käyn ripsihuollossa ja kampaajalla noin kerran kuussa.
Ulkomaan matkani kohdistuvat aina sinne, mistä saa edullisimman matkan ja matkustelen muutenkin pienellä budjetilla. Vaatteita hankin todella harkitusti ja harvoin, sillä haluan ostaa laatua. Tänä vuonna hankin Marimekon Minda Juhla Unikko takin ja edellisen takkini olen ostanut 5 vuotta sitten lukuunottamatta urheiluvaatteita. Viime vuonna hankin Malene Birgerin ihanan villapaidan ja edellisvuonna R-Collectionin anorakin (ns. urheiluvaate). Kenkiä olen ostanut alennusmyynneistä.
En käy kahviloissa ja hyvin harvoin ulkona syömässä. Teen pääasiassa itse ruokani. En harrasta mitään m
Elän nyt satunnaisesti, mutta säännöllisesti töitä tekevänä opiskelijana paljon paremmin kuin aiemmin kaupan kassana.
Tulot ovat nyt samat, asun hyvällä alueella lähes keskellä kaupunkia siistissä *yksiössä", jossa on erillinen makuuhuone, yhdistetty keittiö-olohuone, iso kylppäri ja parveke. Syön edullisesti opiskelija ruokaa. Hammashoitoni ja terveydenhoito sisältyvät yhteen pieneen maksuun.
Aiemmin asuin kalliimmalla vuokralla pienessä alle 30 neliö kuluneesta yksiössä vuokratalossa lähiössä. Söin lounaat ulkona noin 12 eurolla.Kävin kunnallisella puolella hammashoidossa maksaen joka käynnistä ja terveyspalveluja jouduin käyttämään yksityisellä puolella.
Tykkään todella tästä opiskelijaelämästä!
Huvittavaa muuten miten mediassa rahojen riittämättömyyttä valittavat opiskelijat on aika liki 100% niitä jotka ei halua ottaa 650 euron (kuussa) opintolainaa tulotasonsa nostamiseksi. Eikä media toki yleensä vaivaudu mainitsemaan artikkelissaan että tuollainenkin kuuluu opintotukeen koska menisi tarina pilalle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Irtokynnet maksaa alkaen 2,5 € ja Keskisarja tuskin erottaa hienoa hajuvettä WC Ankasta... Persut vihaa opiskelijoita. Yllätys.
Ja missäköhän kohtaa hienoista hajuvesistä on puhuttu muuta kuin AP otsikossa ?
Aaa... eli siis edes halpaa hajuvettä ei saisi olla vaan opiskelijoiden pitäisi Keskisarjan mukaan haista hieltä ollakseen riittävän köyhiä. Kiitos tarkennuksesta tässä asiassa.
Saatte puhua ihan vapaasti mistä hajuvesistä ja hinnoista tahansa, mutta Keskisarjaa ei saa liitettyä asiaan kuin kusettamalla otsikossa.
Niin. Todellisuudessahan Keskisarja puhui partavedestä. Suora lainaus: "irtokynnet kimaltavat, hieno partavesi tuoksuu, tekoripset räpsähtelevät".
Vierailija wrote:
Huvittavaa muuten miten mediassa rahojen riittämättömyyttä valittavat opiskelijat on aika liki 100% niitä jotka ei halua ottaa 650 euron (kuussa) opintolainaa tulotasonsa nostamiseksi. Eikä media toki yleensä vaivaudu mainitsemaan artikkelissaan että tuollainenkin kuuluu opintotukeen koska menisi tarina pilalle.
Kuuluu? LAINA.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuuluu? LAINA.
Jos ollaan ihan tarkkoja, opintotuki muodostuu kahdesta elementistä, opintorahasta ja opintolainasta. Opintoraha on sitä "ilmaista" rahaa minkä vastikkeeksi on suoritettava opintopisteitä ja mistä usein puhutaan opintotukena. Opintolaina on siis osa opintotukea, mutta sen nostaminen on vapaaehtoista.
eri
Itse opiskelin yhteiskuntatieteellisiä aineita 90-luvulla ja olin lahjakaskin. Valmistuttuani päädyin kortistoon ja sitä myötä duunarihommiin joissa olen vieläkin. Opintolainaa oli kiva maksella.
Voi Keskisarjaa. Menee osastoon Huomiota hinnalla millä hyvänsä.
Näköjään istuntosalin ovella pitäisi olla puhallusratsia ettei kaikenmaailman kännikalat pääse sekoilemaan.
Vierailija wrote:
Olen ollut kateellinen aikoinaan: raadanopintojen ohessa koko ajan töissä, toiset asuu vanhempien maksamissa luxusasunnoissa ja syövät hyvin.
Kun valmistut, päädyt valkokaulusköyhälistöön, luvassa pätkätöitä ja hanttihommia ja kituuttamista, kun makselet opintolainaa. Kuvaamasi tyypit saavat hyväpalkkaiset vakipaikat vanhempien suhteilla ja päätyvät uraohjuksiksi.
Kannattaa katsoa mitä kaikkea Teemu Keskisarja touhuaa tässä alkuvuodesta ilmestyneessä tv-sarjassa, joka on "mustan huumorin sävyttämä kertomus suosikkikirjailijan päänsisäisestä maailmasta, ruuhkavuosista".
Todella kauheaa katsottavaa
https://areena.yle.fi/1-64726116