Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko muille jo työpaikkailmoituksia lukiessa lannistunut olo?

Vierailija
12.10.2023 |

Että ei minulla ole tuollaiseen kykyä enkä jaksaisi tehdä tuota kuitenkaan? Hakemuksen kirjoittaminen on tuskaa, kun kaikki tuntuu valheelta. Menen mieluummin päikkäreille ja toistan saman huomenna.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tulee. Pitää olla dynaaminen ,innoztunut, kekseliäs, jnejne 

Introvertti n 47

Tiimipelaaja jolla on hymy herkässä.

Pitäkää tunkkinne.

t: toinen introvertti N47

Hahaa! Just näin, sielunsiskoni. 🙃

N47

Vierailija
42/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ovat voiman oikealla puolella tässä pelissä. Heidän ei tarvitse päteä ja todistaa oman asemansa oikeutusta mitenkään. Vaikka olisi kansakoulupohjalta siinä asemassa, niin sitten on. Ei tarvi näytellä ja esittää sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voisihan leikillisesti vaikka ajatella, että entäpä jos asetelma olisikin toisinpäin? Työntekijät asettaisivat kaikenlaisia ehtoja ja vaatimuksia työnantajille...

Niin ainakin itse olen työhaastatteluissa työnhakijana tehnyt.

neuvotteluvalttisi?

Vierailija
44/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu tule niiden ilmoitusten sisällöstä mitään muuta tuntemusta kuin vihaa yrityksiä ja yhteiskuntaa kohtaan. Täytän ne vaatimukset ja siitä on työ ja koulutodistukset olemassa. Mutta ihan turha hakea koska firmojen mielestä en niitä vaatimuksia täytä. Ehkä se ongelma on että olen mies ja keski-ikäinen. Työntekoon ei selvästi haeta. Haetaan jotain muuta mitä siinä työpaikka ilmoituksessa sanotaan jota ei voi kertoa mutta huomaa kyllä siitä ketä sinne työhön pääsee.

Vierailija
45/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellisuutta, että en itsekään pääsisi tekemään nykyistä työtäni jos joutuisin hakemaan sitä uudelleen eli samaan positioon tekemään 100% samaa työtä vallitsevan rekrytointimenettelyn kautta. Kuitenkin tiedän hallitsevani alani ja työni hyvin, omaksun asiat todella nopeasti, olen tehokas ja opin myös virheistäni. Kyllä silloin jossain kohtaa on jotain vialla...

Vierailija
46/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt näitä ilmoituksia missä ei oikeastaan kerrota työnkuvasta mitään. Jossain lukee tuotantotyöntekijä, ei se kerro oikein mitään, jos ei ennen hommaa ole tehnyt. Yleensä myös osoite puuttuu että siitä voisi saada jotain vihjeitä. Sitten kun pääsee haastatteluun niin kysytään miksi haluat meille töihin. Hyvin vaikea perustella miksi haluaa tekemään töitä mistä ei ole mitään hajua. Sitten kun kysyn työtehtävistä tai edes työajoista niin vastaus on että ne kyllä selviää työpaikalla ja perehdytetään.

Olen pitkäaikaistyötön ja haen kaikkiin töihin mihin vaan oma osaaminen voisi riittää. En valikoi sen kummemmin miksi juuri johonkin työhön haen. 

Vierailija
47/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja työhaastattelut tuntuu älyttömältä teatterilta. Haen töitä, koska tarvin rahaa ja paikka vaikutti kiinnostavalta, that's it! 

Vierailija
48/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt rekrytointia vuosikausia ja koskaan emme etsi mitään tulevaisuuden dynaamista talenttia vaan ensisijassa ihmistä joka on oma itsensä, rehellinen, suoraselkäinen, mukava ja kyllä, haluaa kehittyä ja osaa myös innostua työssään. Oma työni on myös vaativalla alalla, joten siellä pitää olla valmiuksia ottaa vastuuta. Me myös tarjoamme paljon. Yllättävän paljon yhäkin on ihmisiä jotka eivät edes perus käytössääntöjä osaa, ovat suorastaan töykeitä, eivät ilmesty haastatteluihin, eivät katso silmiin jne. En liioittele jos sanon että tosi pitkälle pääsee edellämainituilla (hyvillä) ominaisuuksilla. Mutta kyllä, työnhaku on rankkaa ja vaativaa. Niin se on rekrytoijallekin.

Vierailija
49/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hakeminen huumorin kautta? Liioittele oikein kunnolla! Kirjoita hakemukset nousuhumalan voimantunnossa.

Vierailija
50/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse olen ihmetellyt näitä ilmoituksia missä ei oikeastaan kerrota työnkuvasta mitään. Jossain lukee tuotantotyöntekijä, ei se kerro oikein mitään, jos ei ennen hommaa ole tehnyt. Yleensä myös osoite puuttuu että siitä voisi saada jotain vihjeitä. Sitten kun pääsee haastatteluun niin kysytään miksi haluat meille töihin. Hyvin vaikea perustella miksi haluaa tekemään töitä mistä ei ole mitään hajua. Sitten kun kysyn työtehtävistä tai edes työajoista niin vastaus on että ne kyllä selviää työpaikalla ja perehdytetään.

Olen pitkäaikaistyötön ja haen kaikkiin töihin mihin vaan oma osaaminen voisi riittää. En valikoi sen kummemmin miksi juuri johonkin työhön haen. 

Palkkahan on tunnetusti salaisuus, mutta viime aikoina on tullut vastaan myös ilmoituksia, joissa ilmoitetaan TES, muttei mikä TES (omalla alalla työskennellään useamman alla). Ja nyt, kun entistä suurempi osa työpaikoista on piilotyöpaikkoja, pitäisi siis sokkona hakea työtä, josta ei tiedä missä se on, mitä siinä tehdään, milloin sitä tehdään tai mitä siitä maksetaan. Eihän tässä ole mitään järjen häivää, hittojako hakevat mitään, jos kaikki on niin salaista??? Ja samaan aikaan itketään työvoimapulaa.

Vierailija
51/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee, kun joutuu joka paikkaan etsimään "uusia puolia" itsestään ja sitten yrittää miettiä miten ne ominaisuudet, joita haetaan oikeasti sopivat itseen. Tästä tulee sellainen olo että yrittää sovittaa soikeaa palikkaa pyöreään reikään ja eihän se soi, vaikka päällään seisoisi. Joskus voisi se ilmoituksen laatija miettiä, ketä oikeastaan haetaan ja onko sellaista tyyppiä edes olemassa.

Vierailija
52/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Palkkahan on tunnetusti salaisuus, mutta viime aikoina on tullut vastaan myös ilmoituksia, joissa ilmoitetaan TES, muttei mikä TES (omalla alalla työskennellään useamman alla). Ja nyt, kun entistä suurempi

Minua ei edes palkka kiinnosta, kunhan pääsee töihin. Työtehtävätkään ei kiinnosta muuten kuin osaisi perustella miksi juuri heille haluan

Vierailija
53/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ilmoittajilla on parempi olla myös jotain tarjottavaa sille työntekijälle. Se, että ilmoitus vastaisi edes jotenkin työtä, olisi jo edistystä. 

Mittani on täynnä kaikenlaisia pelejä ja jos haastattelussa tulee ilmi, että tarjolla ei ole sitä, mitä ilmoitus antoi olettaa, lopetan haastattelun siihen. Pahimmillaan olen joutunut toteamaan työsopimuksen allekirjoitusvaiheessa, että tällaista en allekirjoita. 

Vierailija
54/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, ja työhaastattelut tuntuu älyttömältä teatterilta. Haen töitä, koska tarvin rahaa ja paikka vaikutti kiinnostavalta, that's it! 

Mistä lähtien tämä muuttui tämmöiseksi? Miksi ei riitä että tarvitsee rahaa ja työpaikan juuri teiltä koska löysin ilmoituksen avoimesta paikasta. Miksi firmat haluaa kuulla olevansa jotenkin erityisiä että joku niihin kovasti haluaa? Samaan aikaan työnhakija pitää olla erityinen, vaikka luulisi että kun löytyy tekijä niin hänet palkataan, siinä se. Eikä mitään ihmeellisiä valintatilaisuuksia

Vierailija
55/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mistä lähtien tämä muuttui tämmöiseksi? Miksi ei riitä että tarvitsee rahaa ja työpaikan juuri teiltä koska löysin ilmoituksen avoimesta paikasta. Miksi firmat haluaa kuulla olevansa jotenkin erityisiä että joku niihin kovasti haluaa? Samaan aikaan työnhakija pitää olla erityinen, vaikka luulisi että kun löytyy tekijä niin hänet palkataan, siinä se. Eikä mitään ihmeellisiä valintatilaisuuksia

Vähän sama asia kuin kysyisi miksi haluat töihin! Että tämä maailma on sekaisin. En kai minä heille hakemusta edes laittaisi jos en töihin halua.

Paitsi, tämähän nyt muuttui kun tuli työnhakuvelvoite. Yhä enemmän kysytään tuota miksi haluat töihin koska pitää karsia ne jotka ovat vain täyttäneet velvoitteensa ja tämä tekee hallaa niille jotka oikeasti töihin haluaa. Eli vaikuttaa ihan liian moneen. 

Vierailija
56/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä tulee, kun joutuu joka paikkaan etsimään "uusia puolia" itsestään ja sitten yrittää miettiä miten ne ominaisuudet, joita haetaan oikeasti sopivat itseen. Tästä tulee sellainen olo että yrittää sovittaa soikeaa palikkaa pyöreään reikään ja eihän se soi, vaikka päällään seisoisi. Joskus voisi se ilmoituksen laatija miettiä, ketä oikeastaan haetaan ja onko sellaista tyyppiä edes olemassa.

Joka ikisessä työpaikkailmoituksessa vaaditaan tiimityötaitoa, vaikka kyse olisi itsenäisestä työstä. Noin oikeasti luki että olet meille juuri oikea jos sinulla on itsenäinen työote ja osaat toimia tiimissä. Myös asiakaspalvelua korostetaan.

Minä kai olen ikuisesti työtön koska kumpaankaan en sovellu. Valehdellut olen kyllä kirkkain silmin että olen hyvä asiakaspalvelussa ja tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Johan tuollainen teeskentely sattuu sieluun ja en ole tullut valituksi. Näkee sen varmaan jo naamasta että puhuu täyttä potaskaa.

Mutta yritettävä on

Vierailija
57/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin että miksi mut pitäisi valita. Sanoin että koska oon mukava ihminen ja ahkera:D Tulin valituksi alle kk mittaiseen hommaan.

Kaikki kysymykset tämä haastattelija luetteli kaavakkeesta jota täytteli samaan aikaan. Mulle aina sanottu että työhaastatteluissa ei saa tai kannata pitää muistilappua tai muuta.

Miksi vastapuolelle lippu laput on ok?

Vierailija
58/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte hakea?

Vierailija
59/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vielä joudu töitä hakemaan, vasta opiskelemassa. Vähän jännittää ja ahdistaa, jos kaikkialle superihmistä vaaditaan, joka osaa innostua, on yltiösosiaalinen ja reipas ja vaikka mitä suureellista. Itse olen sellainen masentunut mörökölli, työhaastattelussakin pitäisi ponnistella että saisi vähän edes katsekontaktia otettua ja hymyntapaista naamasta ulos. Ehkä noihin voi suhtautua vähän sanahelinänä; ei tarvitse olla jokapaikanhöylä ja upea, avoin kollega että kelpaisi. Ei kai voi muuta kuin olla oma itsensä.

Vierailija
60/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten jaksatte hakea?

Ja tämähän ei ole jaksamiskysymys. Itselläni vähintään 4 työpaikkaa/kk