Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko muille jo työpaikkailmoituksia lukiessa lannistunut olo?

Vierailija
12.10.2023 |

Että ei minulla ole tuollaiseen kykyä enkä jaksaisi tehdä tuota kuitenkaan? Hakemuksen kirjoittaminen on tuskaa, kun kaikki tuntuu valheelta. Menen mieluummin päikkäreille ja toistan saman huomenna.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesaa hupaisaa ajatella, että jokaiseen työhönhän tulee valituksi se, joka on paras myynnissä ja markkinoinnissa.

Pieni osa töistä kuitenkin on myyntiä ja markkinointia.

Vierailija
22/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori (nyt 59), vanhempani sanoivat, että noudatat työaikoja ja -ohjeita, teet työsi kunnolla ja olet ystävällinen ja kohtelias, se riittää! Vanhemmat olivat väärässä, SE EI RIITÄ! Minulle olisi pitänyt  opettaa mielistelyä, ruskeakielisyyttä, epärehellisyyttä ja lusmuilua, niillä olisi, ehkä, pärjännyt? Tein työni AINA hyvin ja noudatin työpaikan sääntöjä ja kahvi- ym.aikojen pituutta!!! Mutta en osannut koko aikaa puhua a)lasten harrastuksista b) koirista c) jääkiekosta/jalkapallosta d) kehua pomoa ja  niin ,sain potkut, työpanokseni oli kuulemma hyvä, mutta työkaverit eivät pitäneet minusta (vähän introverttikin olen), ei siis se, että osasin työni, nautin siitä, olin iloinen kivasta työstä, sain asiakkailta hyvää palautetta, en koskaan saikuttanut. Olen siis työtön. Enkä vieläkään osaa mielistellä. Tämä Tampereella. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksissa on enemmän kliseitä kuin asuntoilmoituksissa. Eli suunnilleen yhtä paljon kuun Tommi Kinnusen kirjoissa. 

Vierailija
24/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Periaatteesaa hupaisaa ajatella, että jokaiseen työhönhän tulee valituksi se, joka on paras myynnissä ja markkinoinnissa.

Pieni osa töistä kuitenkin on myyntiä ja markkinointia.

Paitsi mainostoimistoihin joihin valitaan mukavamman näköinen ulkomailla pari kuukautta opiskellut nainen. 

Vierailija
25/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toisaalta: jos ja kun itse on työnantajan roolissa ja ominaisuudessa, miksei sitä voi vaatia vaikka kuuta taivaalta hakijoilta? Ja juu: näinhän tehdäänkin.Yksinkertaisesti vain siksi, että niin voi tuossa roolissa ja ominaisuudessa tehdä.

Mutta työpaikkailmoituksissa luetellaan luonteenpiirteitä. Luonteenpiirteillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä on tekemään töitä tai kuinka osaava. Noita luonne vaatimuksia on myös niihin töihin, joissa ei ole minkään sortin asiakaspalvelusta kyse.

Vierailija
26/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee fyysisesti paha olo, jos pitää esittää jotain muuta kuin on. Olen kasvatettu rehellisyyteen ja valehtelu ei koskaan ole ollut luontaista eikä mielistelykään.

En pärjää työmarkkinoilla, haastatteluissa tyssää siihen miksi minut juuri pitää valita. Koska olen työtön ja teillä on avoin työpaikka? En minä ole parempi kuin kukaan muu. Sitäpaitsi, itsehän te haastatteluun kutsuitte eli eikö teidän pitäisi perustella miksi haluaisin juuri teille töihin 

Vierailija
27/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haetaan aina yli ihmistä ja lopulta valitaan joku täys mulqu. Olisi kymmeniä parempia työntekijöitä joiden näkyvin ominaisuus ei ole minäminäminä. Ketä nämä rekrytoijatkin ovat emämulquja.

Vierailija
28/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tee töitä kuin rahan takia miksi sitä pitää kysyä. Suurin osa vihaa töitä. Miksi halutaan valehtelijoita töihin. 

Vierailija
29/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo helppoa kuin heinänteko, kun on sekä keski-ikäinen, introvertti että kirjolla. En pysty teeskentelemään jotain dynaamista ja aina aurinkoista, saatanallisessa paineessa loistavaa multitalenttititiimipelaajaa. Mulla on luojan kiitos keikkatyö, mutta muutakin olisi kiva löytää. Se vaan ei ole enää aikoihin riittänyt, että tulee töihin, hoitaa hommansa kuten kuuluu ja lähtee kotiin.

Vierailija
30/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen samaa mieltä kanssasi. Ei edes 1 000 hakemusta riitä vaan aina vaan pitää hakea.

Vierailija
31/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain hoiva-avustajaksi. Haastattelu oli ryhmäkeskustelu ja sisälsi ryhmätyön tekemisen. En tullut valituksi. Palautteessa sanottiin, että minulla on paljon koulutusta ja kokemusta, mutta "emme saaneet käsitystä persoonallisuudestasi ja sinun pitäisi tuoda itseäsi enemmän esille". 

Vierailija
32/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran videohakemusta ja kyllä on sellaista pelleilyä että nauraa räkätin itselleni että ei noita juttuja usko itsekään mitä siihen videoon luetteli ominaisuuksistaan. Kaiken lisäksi näytän kameran edessä hirvittävältä pallinaamalta vaikka livenä en näytä. 

Jos ei osaa niin ei osaa. Ja kyse oli työstä jossa ollaan pääosin yksin. Miksi pitäisi osata esiintyä kameralle? Ja varsinkin kun tarvittava tieto löytyy työhakemuksesta ja CV:stä.

Vierailija
33/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuollaisia työpaikkailmoituksissa haettavia ihmisiä edes olemassa?

Vierailija
34/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On joo helppoa kuin heinänteko, kun on sekä keski-ikäinen, introvertti että kirjolla. En pysty teeskentelemään jotain dynaamista ja aina aurinkoista, saatanallisessa paineessa loistavaa multitalenttititiimipelaajaa. Mulla on luojan kiitos keikkatyö, mutta muutakin olisi kiva löytää. Se vaan ei ole enää aikoihin riittänyt, että tulee töihin, hoitaa hommansa kuten kuuluu ja lähtee kotiin.

Voisiko minulla olla autismia koska ahdistun siitä jos pitää esittää ulospäinsuuntautunutta tai luetella jotain liipalaapaa. Tulee tunne että kuristuu ja valehtelen, melkein tunne että mieli irtautuu kehosta. Kuin pahoinpitelyä olla jotain mikä on omaa luontoa vastaan. Ei kai normaali ihminen ahdistu noin pahasti?

Vierailija
35/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään toivoa enää? Olen 42.

Vierailija
36/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voisiko minulla olla autismia koska ahdistun siitä jos pitää esittää ulospäinsuuntautunutta tai luetella jotain liipalaapaa. Tulee tunne että kuristuu ja valehtelen, melkein tunne että mieli irtautuu kehosta. Kuin pahoinpitelyä olla jotain mikä on omaa luontoa vastaan. Ei kai normaali ihminen ahdistu noin pahasti?

En tiedä, kun en ole normaali ihminen. :) Mulla myös on noissa tilanteissa sellainen tunne, että joudun oikein pakottamaan liibalaaban ulos suustani. Tiedän valehtelevani, haastattelija tietää että valehtelen ja tiedän että hän tietää minun valehtelevan, ja turhaudun siihen, että koko show pitää silti käydä läpi. Harvoin tuohon tilanteeseen enää päädyn, CV:n rehellinen profiili pitää siitä huolen. Oikeudentaju tässä on ottanut pahiten osumaa.

Vierailija
37/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voisihan leikillisesti vaikka ajatella, että entäpä jos asetelma olisikin toisinpäin? Työntekijät asettaisivat kaikenlaisia ehtoja ja vaatimuksia työnantajille...

No ei enää, kun idiootit jyräävät ammattiliitot ja vasemmiston alas!

Vierailija
38/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan koko yhteiskunnasta tulee niin lannistunut olo, että olen jo jättäytynyt ulkopuolelle, mieluummin köyhänä ja henkisesti yhtenä kappaleena.

Ja tunkkine voitte tosiaan sijoittaa vaikka...

Vierailija
39/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voisihan leikillisesti vaikka ajatella, että entäpä jos asetelma olisikin toisinpäin? Työntekijät asettaisivat kaikenlaisia ehtoja ja vaatimuksia työnantajille...

Niin ainakin itse olen työhaastatteluissa työnhakijana tehnyt.

Vierailija
40/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko mitään toivoa enää? Olen 42.

Ei.